  • 1. Data: 2020-05-11 18:21:25
    Temat: Canon eos 1000d
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Mam trzy aparaty canon jak w temacie do sprawdzenia. Chociaz wszystkie eos
    1000d, to kazdy jakby troche inny ale maja jeden wspolny problem.
    Nie wiem z ktorego roku to model ale przy uruchomieniu pytajac op
    ustawienie daty, poczatkowy (domyslny?) rok to 2008.
    W kazdym razie zaden z nich nie rozpoznaje karty pamieci i sugeruje zeby
    sformatowac w aparacie. Podczas proby formatowania gada, ze nie da sie
    sformatowac i zeby zmienic karte.

    3 rozne aparaty - 3 rozne karty.

    2 Karty moga byc zbyt nowe, pierwsza to 128GB sandisc micro-sd w adapterze,
    druga kingston 64GB SD i trzecia to sandisk 2GB micro-sd w adapterze.

    Probowalem ze sto razy, formatujac pzred w komputerze i nic.

    Co jeszcze moge zrobic?

  • 2. Data: 2020-05-11 20:34:49
    Temat: Re: Canon eos 1000d
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 11.05.2020 o 18:21, 2late pisze:
> [...]
    > W kazdym razie zaden z nich nie rozpoznaje karty pamieci i sugeruje zeby
    > sformatowac w aparacie. Podczas proby formatowania gada, ze nie da sie

    Dokładnie taki dowcip miałem z SanDiskami kupionymi na Allegro. W
    czytniku działały niby OK, ale i tak poszły do zsypu. Z kupionymi w
    NoToPstryku zero problemów.

    P.P.

  • 3. Data: 2020-05-12 08:19:37
    Od: "U-Kim\\Mikolaj" <m...@b...nos>

    Dnia 11.05.2020 2late <d...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > Nie wiem z ktorego roku to model ale przy uruchomieniu pytajac op
    > ustawienie daty, poczatkowy (domyslny?) rok to 2008.

    Jeśli chodzi o datę to padła bateria (kondensator?) podtrzymująca zegar
    wewnętrzny w aparacie. Nie wiem czy jest to do wymiany.

    Być może brak tej baterii i odrobiny energii na rozruch jest też powodem
    drugiego problemu.

    m.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 4. Data: 2020-05-13 14:49:27
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-05-12 o 08:19, U-Kim\Mikolaj pisze:

> [...]
    > wewnętrzny w aparacie. Nie wiem czy jest to do wymiany.
    >
    > Być może brak tej baterii i odrobiny energii na rozruch jest też powodem

    Bateria rozładowana.
    Jak się nie wyjmie baterii z aparacie i dłuższy czas z niego nie
    korzysta to trzeba naładować baterię i ustawić datę od nowa. Ja mam trzy
    naładowane baterie w zapasie, ale jak włożęnaladowaną do aparatu to i
    tak muszę aktualną datę i godzinę ustawiać.

  • 5. Data: 2020-05-14 09:28:05
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 12/05/2020 07:19 AM, U-Kim\Mikolaj wrote:

> [...]
    > wewnętrzny w aparacie. Nie wiem czy jest to do wymiany.
    >
    > Być może brak tej baterii i odrobiny energii na rozruch jest też powodem

    Dzieki wszystkim.
    Przynioslem z pracy ze 20 starych kart SD i wszystko dziala. Tak jak
    podejrzewalem ale niebylo jak sprawdzic. Moje prywatne karty, zwlaszcza
    micro SD byly zbyt nowe, stad podalem ten rok 2008.
    A ustawienie daty to nie problem.

    Pozdrawim

  • 6. Data: 2020-05-14 14:35:12
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > adapterze.
    >
    > Probowalem ze sto razy, formatujac pzred w komputerze i nic.

    Zaktualizować firmware.

    P.P.