  • 1. Data: 2018-10-30 09:41:05
    Temat: Capacitance Electronic Disc
    Od: robot <a...@o...pl>

    Słyszeliście o takim wynalazku: https://youtu.be/GuCdsyCWmt8?t=333
    Taka ciekawostka, dla mnie przynajmniej.

  • 2. Data: 2018-10-30 09:48:29
    Temat: Re: Capacitance Electronic Disc
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    >Słyszeliście o takim wynalazku: https://youtu.be/GuCdsyCWmt8?t=333
    >Taka ciekawostka, dla mnie przynajmniej.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Capacitance_Electronic
    _Disc

    Przed CD pojawilo sie pare pomysłow na zapis video na płytach, m.in.
    jakies laserowe 30cm.

    Do PRL nie dotarly, bo drogie, plyty tez drogie.
    Na zachodzie tez sie jakos niezbyt rozpowszechniły.

    J.

  • 3. Data: 2018-10-30 22:15:44
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    Baaardzo już wiekowe...

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Capacitance_Electronic
    _Disc

    > Przed CD pojawilo sie pare pomysłow na zapis video na płytach, m.in.
    > jakies laserowe 30cm.

    Modulowana zarówno częstotliwość, jak i współczynnik wypełnienia, czyli FM i
    PWM. Nie pamiętam, która z modulacji była od czego.

    > Do PRL nie dotarly, bo drogie, plyty tez drogie.

    Coś musiało dotrzeć, gdyż można było w polskich gazetach przeczytać
    "pierwsza polska wideopłyta". OI(B)MP, coś z muzyki tzw. poważnej.

    > Na zachodzie tez sie jakos niezbyt rozpowszechniły.

    Jak już im CD po piętach deptało?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 4. Data: 2018-10-31 03:25:36
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2018-10-30 o 09:48, J.F. pisze:
    > Przed CD pojawilo sie pare pomysłow na zapis video na płytach, m.in.
    > jakies laserowe 30cm.

    Nawet w "Sondzie" pokazywali.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2018-10-31 08:34:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-10-31 o 03:25, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Nawet w "Sondzie" pokazywali.

    No własnie to samo chciałem napisać :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2018-11-02 10:50:45
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 31/10/2018 02:25, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Nawet w "Sondzie" pokazywali.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    laserdisc były dośc popularne w europie zachodniej i stanach... a
    najbardziej w Japonii.

    W latach 90 pokazały się tez lasteridsc HD

    c.