  • 1. Data: 2012-04-20 15:46:10
    Temat: Chiptuning
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na
    terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili? Wymagana stacjonarna
    hamownia. Pacjent: SEAT Toledo II 1.9 TDI 1999 r. z AHF (110 KM). Proszę
    o namiary adresowe i telefoniczne.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2012-04-20 16:23:46
    Temat: Re: Chiptuning
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Tata"

    > Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
    > na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?

    Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam,
    bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?

  • 3. Data: 2012-04-20 16:36:10
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    > Użytkownik "Tata"

    > Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam,
    > bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?

    Zapewne się odbija na trwałości. Coś za coś. Trwały, słabszy silnik czy
    mniej trwały, a mocniejszy. Wybór należy do każdego z nas. Ja wybieram
    mniej trwały, a mocniejszy - większa frajda z jazdy.

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 4. Data: 2012-04-20 16:39:13
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Użytkownik "Tata"

    > Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam,
    > bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?

    A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane są
    przeguby, skrzynia, sprzęgło?

  • 5. Data: 2012-04-20 16:42:29
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-20 16:36, Potocki Passion & Adventure pisze:
    > Zapewne się odbija na trwałości. Coś za coś. Trwały, słabszy silnik czy
    > mniej trwały, a mocniejszy. Wybór należy do każdego z nas. Ja wybieram
    > mniej trwały, a mocniejszy - większa frajda z jazdy.

    Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych
    krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, mają 90 KM, mimo, że w
    2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to
    takiemu 90KM za drobna opłatą przywrócą jego 109KM.

    Ja teraz kupuje i30 1,4 CRDI 90KM gdzie tą samą drogą za chwilę będę
    miał ponad 100KM, ale to będzie tylko przywróceniem jego mocy znamionowej.

  • 6. Data: 2012-04-20 16:44:50
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-04-20 16:39, anacron pisze:
    > A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane są
    > przeguby, skrzynia, sprzęgło?

    Raczej tak. Porównaj sobie skrzynie, przeguby, sprzęgło różnych odmian
    praktycznie tego samego silnika 1.9TDi 101,110,115KM do wersji np. 130KM.

  • 7. Data: 2012-04-20 16:45:52
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Tata"

    > Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam,
    > bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?

    Odbija, ale i tak silnik szybciej padnie z powodu braku oleju, czy
    przegrzania niż z powodu zwiększenia mocy. Jak ktoś dobrze zrobi nowy
    wsad to auto będzie mniej palić przy normalnym trybie użytkowania. Chyba
    że nowy wsad będzie nastawiony tylko na moc a nie na ekonomię ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 8. Data: 2012-04-20 16:48:46
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "anacron"

    > A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane
    > są
    > przeguby, skrzynia, sprzęgło?

    Też tak sobie pomyślałem, dlatego to pytanie - kiedyś się zdziwiłem, gdy
    szukając osłony przegubu do Golfa GTI wracałem trzy razy do sklepu, bo
    za każdym razem dawali mi za mały, w końcu gdzieś na szrocie dopasowali
    mi, o ile pamiętam, osłonę od VW LT (czy jakoś tak) w każdym razie była
    spro większa (a więc i sam przegub również) niż w zwykłym Golfie,
    półosie również wyglądały jak zrobione z 2 calowej rury.

  • 9. Data: 2012-04-20 16:48:59
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-20 16:42, anacron pisze:

> [...]
    >
    > Ja teraz kupuje i30 1,4 CRDI 90KM gdzie tą samą drogą za chwilę będę
    > miał ponad 100KM, ale to będzie tylko przywróceniem jego mocy znamionowej.

    To na przykładzie Saaba, silniki seria B205 i B204 miały od 150KM do
    205KM na tym samym silniku (różniły się osprzętem, wtryskami, wydechem i
    turbosprężarką) na seryjnym osprzęcie wersji 205KM można zrobić 270KM
    bez większego uszczerbku na trwałości...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 10. Data: 2012-04-20 16:50:44
    Od: WW <w...@v...pl>

    > A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane są
    > przeguby, skrzynia, sprzęgło?

    Rozmawiałem z kolegą, który pracuje w przemyśle motoryzacyjnym, nie w
    Polsce, i on twierdzi, że często dławi się moc silnika, aby po liftingu
    skierować do sprzedaży silnik "większej mocy".
    Oba silniki mają te same bebechy i przeniesienie napędu.
    Po drugie, w wielu miejscach dopasowują mapę wtrysków do konkretnego
    silnika znacznie zwiększając jego efektywność.
    Poza tym, to że silnik ma większą moc nie znaczy, że musisz jeździć z
    pedałem w podłodze. Jeśli moc silnika się zwiększy a zachowasz swój styl
    jazdy, to spadnie spalanie.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P