  • 1. Data: 2009-01-18 14:16:42
    Temat: Co to za jednostka?
    Od: Kit <b...@a...su>

    Witam
    Czy ktoś może mi wytłumaczyć co to za jednostka "U/s"? Spotkałem się z
    tym w kontekście prędkości obrotowej. Czy to może być częstotliwość?

  • 2. Data: 2009-01-18 15:07:21
    Temat: Re: Co to za jednostka?
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Kit" <b...@a...su> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy ktoś może mi wytłumaczyć co to za jednostka "U/s"? Spotkałem się z tym
    > w kontekście prędkości obrotowej. Czy to może być częstotliwość?

    moze to?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/U_(jednostka_d%C5%82ugo
    %C5%9Bci)

  • 3. Data: 2009-01-18 15:07:49
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Ulf" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kit" <b...@a...su> napisał w wiadomości
    >
    > moze to?
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/U_(jednostka_d%C5%82ugo
    %C5%9Bci)

    dopisz prawy nawias na koncu w linku, jak nie wskoczy :)

  • 4. Data: 2009-01-18 15:14:53
    Od: Kit <b...@a...su>

    Ulf pisze:

    > moze to?
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/U_(jednostka_d%C5%82ugo
    %C5%9Bci)
    Nie, to nie ta branża. W pewnym układzie mechanicznym jest element,
    który wiruje i jeden z parametrów, który opisuje tenże element jest
    wyrażony w jednostce "U/s".

  • 5. Data: 2009-01-18 15:27:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Kit"
    > Czy ktoś może mi wytłumaczyć co to za jednostka "U/s"?

    obr/s

    Robert

  • 6. Data: 2009-01-18 15:31:50
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy ktoś może mi wytłumaczyć co to za jednostka "U/s"? Spotkałem się z tym
    > w kontekście prędkości obrotowej. Czy to może być częstotliwość?

    Acronym Definition
    U/S Upstream (Process Engineering)
    u/s Ultrasound
    U/S Unsatisfactory
    U/S Underside
    U/S Upstage
    U/S Unserviceable
    U/S User/Station

    cos moze dopasujesz... moze poprostu unserviceable ;-)

  • 7. Data: 2009-01-18 15:33:10
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kit"
    >
    > obr/s
    >
    > Robert
    zawsze bylo rpm....

  • 8. Data: 2009-01-18 15:55:23
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Kit <b...@a...su> napisał(a):
    > Czy ktoś może mi wytłumaczyć co to za jednostka "U/s"? Spotkałem się z
    > tym w kontekście prędkości obrotowej. Czy to może być częstotliwość?

    units/second jednostek/sekundę

    Jednostki trzeba pewnie wstępnie zaprogramować jako kąty, lub obroty.

    WM

  • 9. Data: 2009-01-18 16:05:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Jan 2009 15:16:42 +0100, Kit wrote:
    >Czy ktoś może mi wytłumaczyć co to za jednostka "U/s"? Spotkałem się z
    >tym w kontekście prędkości obrotowej. Czy to może być częstotliwość?

    A jest to moze z niemieckiego ?
    Umdrehung - obrot

    J.

  • 10. Data: 2009-01-18 16:39:51
    Od: Kit <b...@a...su>

    J.F. pisze:

    > A jest to moze z niemieckiego ?
    > Umdrehung - obrot
    >
    > J.

    To jest bardzo dobra wskazówka. Pewnie tak jest rzeczywiście. Niemcy
    zrobili opis po angielsku, ale nie dopatrzyli się w kilku miejscach, że
    używają własnego określenia jednostki.