  • 1. Data: 2014-10-22 08:59:38
    Temat: Co z obiektywem 16-50 w systemie Samsung NX
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    Przymierzam się do zakupu Samsung NX300 z obiektywem 18-55 (F3.5-5.6).
    Myślałem aby w najbliższej przyszłości zamienić obiektyw kitowy na 16-50
    (F3.5-5.6, http://www.dpreview.com/forums/post/54031440), ale nie widzę tego
    obiektywu w ofercie.
    Zamierzam również dokupić stałkę 45 F1.8, szkoda, że rynek wtórny obiektywów
    NX w Polsce prawie nie istnieje, a ceny nowych obiektywów według mnie nadal
    dosyć wysokie.

    Czy w/w szkło (16-50 (F3.5-5.6) zniknęło z oferty Samsunga ?

    Pzdr,
    Sławek

  • 2. Data: 2014-10-22 10:01:10
    Temat: Re: Co z obiektywem 16-50 w systemie Samsung NX
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Czy w/w szkło (16-50 (F3.5-5.6) zniknęło z oferty Samsunga ?
    >

    > Pzdr,
    >
    > Sławek

    ois ed pz 16-50 jest na amazonie.
    kosztuje 299,99 eu - na skladzie , mozna wiec w kazdej chwili kupic.

    nie wydaje mi sie zeb sams przestal go produkowac .

  • 3. Data: 2014-10-22 10:29:22
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-22 08:59, slawmir pisze:
> [...]
    > według mnie nadal dosyć wysokie.
    >
    > Czy w/w szkło (16-50 (F3.5-5.6) zniknęło z oferty Samsunga ?

    Ten obiektyw jak najbardziej jest w ofercie, gdyż stosunkowo niedawno
    wszedł na rynek, tylko, że polityka Samsunga w Polsce jeśli chodzi o
    sprzęt foto jest stosunkowo dziwna. Rzadko kiedy można kupić np. nowy
    sam korpus bez obiektywu (chodzi o podstawowe zoomy klasy 18-55 czy
    16-50), a jak są to raczej rozdzielane przez same sklepy zestawy
    firmowe, gdyż Samsung sprzedaje "na sztywno" takiego NX300 z 18-55.
    Skoro rozważasz NX300 z 18-55 i dokupywanie 16-50, to może zastanów się
    nad NX3000, który jest w zestawie z 16-50 właśnie, który jest nieco
    tańszy. Jedyna różnica, to minimalnie mniej wyprofilowany uchwyt i AF
    oparty tylko o kontrast.

    --
    marcin

  • 4. Data: 2014-10-22 10:49:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 22. Oktober 2014 10:29:34 UTC+2 schrieb mt:

> [...]
    >
    > nad NX3000, który jest w zestawie z 16-50 właśnie, który jest nieco
    >
    > tańszy. Jedyna różnica, to minimalnie mniej wyprofilowany uchwyt i AF

    roznic jest wiecej , byc maoze najaistotniejsza to w nx300 ekran dotykowy , w nx3000
    nie

    ale jesli sie zauwazy ze w ofercie na nx3000 jest rowniez LT5 , to jest to w sumnie
    niezwykle atrakcyjny cena , ponizej 290 euro na amazonie. nx3000+16-50 + LT5

  • 5. Data: 2014-10-22 11:01:51
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-22 10:49, XX YY pisze:

> [...]
    sumnie niezwykle atrakcyjny cena , ponizej 290 euro na amazonie. nx3000+16-50 + LT5

    Fakt, zapomniałem o ekranie dotykowym, można by jeszcze dodać wolniejszą
    serię w NX3000. A co do Lightrooma, to do NX300 też jest dodawany.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2014-10-22 13:55:40
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    A na marginesie: czy obiektyw 20-50 (dodawany tereaz często jako kitowy) to
    ma być taka budżetowa kpina z klientów Samsunga - z tego co zobaczyłem w
    danych technicznych ten obiektyw nie ma stabilizacji (OIS) a optycznie chyba
    lekko ustępuje 18-55 i 16-50.

  • 7. Data: 2014-10-22 14:13:24
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-22 13:55, slawmir pisze:
> [...]
    > zobaczyłem w danych technicznych ten obiektyw nie ma stabilizacji (OIS)
    > a optycznie chyba lekko ustępuje 18-55 i 16-50.

    20-50 to dość stara już konstrukcja, pierwszy w miarę "płaski" zoom
    Samsunga.
    Oferowany jest tylko w najtańszych zestawach z korpusami serii NX1000
    czy NX2000 w cenie poniżej tysiąca zł z obiektywem, więc nie ma co
    wymagać cudów.

    --
    marcin