    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Co zrobić z lapkiem na jednordzeniowym Pentium?
    Date: Wed, 8 Apr 2020 16:58:51 +0200

    Mam lapka w generalnie dobrym stanie, na starym a więc na dzisiejsze czasy słabym
    procesorze Pentium M, do tego wbudowana ATI
    Mobility Radeon 64MB, dysk 320GB niestety IDE, karta sieciowa gigabitowa, nagrywarka
    DVD, oryginalnie był XP Pro (z tym że
    instalowanie sterowników z www producenta, bez dedykowanego DVD ze sterownikami
    którego to DVD nie miałem, trwało wieki, przez co
    znielubiłem reinstalowanie Win na tym lapku).

    Zalety to:
    * ekran 15'' 1200x1600 chyba IPS (dobre kąty choć mógłby być jaśniejszy, przy
    szerokich kątach ze 2-3 łebki się wcisną i coś będą
    widziały);
    ** Touhgbook (semi-rugged, nie gnie się a zawiasy jak w Mercu).

    Chciałbym na tym uruchomić komputer dla przedszkolaków, w tym do do oglądania filmów
    (bajek) z LAN lub z internetu.
    Jakby co mogę dokupić tanią przejściówkę SATA-IDE i dołożyć SSD 160GB, gdyby miało
    przyspieszyć.
    Pytanie: czy sensowne video (np. z dzisiejszego YouTube) w ogóle pójdzie?
    Może w ogóle machnąć ręką na toughbookowatość i do zwykłego komputera z monitorem
    dodać jakąkolwiek klawiaturę "na stracenie" przez
    dzieci, podobnie myszkę (tyle że klamotowate rozwiązanie się robi)?