  • 31. Data: 2018-03-09 13:32:50
    Temat: Re: Coz za pech przedawnienie :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:p7tso3$594$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 09.03.2018 o 12:44, J.F. pisze:

    >Wyjaśnisz?

    Do karnej musisz wykazac "niezachowanie ostroznosci", a cywilnie
    wystarczy "zasada ryzyka".

    >Nie, ale to nic nie zmienia. Chyba że to była uchwał SN w kładzie
    >bodajże 5 sędziów.

    Nie ma takiej potrzeby, sedzia moze zamknac sprawe jednym zdaniem :-)

    https://www.tvn24.pl/wroclaw,44/sedzia-zderzyl-sie-z
    -rowerzysta-sad-nie-widzi-podstaw-zeby-zajac-sie-spr
    awa,491882.html

    Prawde mowiac - jest nagranie z monitoringu, nie widac tam jakiegos
    piracenia ze strony sedziego.

    Tyle tylko, ze zwyklemu kierowcy policja by "nalozyla mandat", bo mial
    pan ustapic pierwszenstwa a tego nie zrobil.
    No ale byl ranny, wiec mandatu sie nie da, trzeby by zaproponowac
    warunkowe umorzenie.

    Ale ze sedzia byl sprawca, pardon - podejrzanym, to inny sedzia
    pochylil sie nad sprawa rzetelniej.

    I wychodzi na to, ze rowerzysta sam sobie jest winny ... no nie
    dopasowal predkosci do warunkow :-)

    >Może ale mu nie wolno. Chyba że wyjaśnisz.

    Uczestniczy w kolumnie uprzywilejowanej, wiec jest pojazdem
    uprzywilejowanym.

    J.

  • 32. Data: 2018-03-09 15:33:58
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > predkosci do warunkow :-)

    > Uczestniczy w kolumnie uprzywilejowanej, wiec jest pojazdem

    a w sprawie z okolic Zambrowa- nieoznakowana Vectra i skręcający Peugeot
    jest już prawomocny wyrok? Googlam i nie widzę...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 33. Data: 2018-03-09 16:22:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2018 o 13:32, J.F. pisze:

    > Do karnej musisz wykazac "niezachowanie ostroznosci", a cywilnie
    > wystarczy "zasada ryzyka".

    No jakby byli ostrożni to by nie przyjebali.

    > Nie ma takiej potrzeby, sedzia moze zamknac sprawe jednym zdaniem :-)
    >
    > https://www.tvn24.pl/wroclaw,44/sedzia-zderzyl-sie-z
    -rowerzysta-sad-nie-widzi-podstaw-zeby-zajac-sie-spr
    awa,491882.html

    Może ale jedną sprawę, a nie ustanawiać zasadę prawną.

    > Uczestniczy w kolumnie uprzywilejowanej, wiec jest pojazdem
    > uprzywilejowanym.

    Co dalej nie zwalnia go w żaden sposób z odpowiedzialności za ewentualne
    wypadki i kolizje.

    Shrek

  • 34. Data: 2018-03-09 16:23:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2018 o 15:33, tck pisze:

    > a w sprawie z okolic Zambrowa- nieoznakowana Vectra i skręcający Peugeot
    > jest już prawomocny wyrok? Googlam i nie widzę...

    Ten sam przypadek. Uniewinnili oskarżonego, winnych nie ma.

    Shrek

  • 35. Data: 2018-03-09 18:57:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ten sam przypadek. Uniewinnili oskarżonego, winnych nie ma.

    O tym samym przypadku mowimy, co pokazywalem ?

    A widzisz - czyli ktos jednak uznal, ze policjanci prawidlowo jechali.

    J.

  • 36. Data: 2018-03-09 19:06:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2018 o 18:57, J.F. pisze:

    > O tym samym przypadku mowimy, co pokazywalem ?

    Ten sam.

    > A widzisz - czyli ktos jednak uznal, ze policjanci prawidlowo jechali.

    A skąd taki wniosek? Oskarżyli kolesia skręcającego w lewo, w apelacji
    go uznali za niewinnego, o policjantach nikt się nie wypowiadał,
    spokojnie się przedawniło.

    Shrek

  • 37. Data: 2018-03-09 21:37:37
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    >
    > A skąd taki wniosek? Oskarżyli kolesia skręcającego w lewo, w apelacji go
    > uznali za niewinnego, o policjantach nikt się nie wypowiadał, spokojnie

    już w pierwszej instancji został uniewinniony, co do apelacji nic nie mogę
    znaleźć- czyżby jej nie było?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 38. Data: 2018-03-09 22:05:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2018 o 21:37, tck pisze:

    > już w pierwszej instancji został uniewinniony, co do apelacji nic nie
    > mogę znaleźć- czyżby jej nie było?

    Masz rację - już w pierwszej. Prawdopodobnie nie odwoływali się, bo tak
    naprawdę chodzilo tylko o to, żeby nie było winy policjantów. Dokładnie
    ten sam mechanizm co ze straszydłem.

    Shrek

  • 39. Data: 2018-04-06 19:05:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik p...@g...com ...

    > Jak zachwala producent, „uds pomaga uwiarygodnić profesjonalizm
    > pojazdĂłw uprzywilejowanych podczas codziennych akcji".

    Skoro tak to chyba nic dziwnego ze nie dało się odczytac... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."