  • 1. Data: 2018-03-08 09:22:51
    Temat: Łańcuch rozrządu kiedy się wymienia.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Tak jak kiedyś pisałem potrzebuje auta na 3-6 mcy.
    Rozważając różne opcje chce kupić mazdę 6.
    I teraz jest sprawa.
    Mazda ma łańcuch rozrządu.
    I tego praktycznie się nie wymienia.
    Ale przecież to też ma jakąś skończoną trwałość.
    Pytanie kiedy?
    Bo patrząc po ogłoszeniach to im starsze auto tym ma mniej kilometrów.

  • 2. Data: 2018-03-08 14:57:32
    Temat: Re: Łańcuch rozrządu kiedy się wymienia.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-08 o 09:22, Bolko pisze:
> [...]
    > Pytanie kiedy?
    > Bo patrząc po ogłoszeniach to im starsze auto tym ma mniej kilometrów.

    Jakieś super materiały na łańcuchy obecnie stosują, skoro się nie wymienia.
    Dawniej wymieniało się, jak słychać było zbyt głośną pracę rozrządu,
    myślę, że i teraz to jest słuszne postępowanie.

  • 3. Data: 2018-03-08 15:10:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Jakieś super materiały na łańcuchy obecnie stosują, skoro się nie
    >wymienia.
    >Dawniej wymieniało się, jak słychać było zbyt głośną pracę rozrządu,
    >myślę, że i teraz to jest słuszne postępowanie.

    Dobry material, dobre smarowanie, i wytrzyma tyle co silnik - tzn
    gładzie, pierscienie, panewki, oraz blachy karoserii.

    J.

  • 4. Data: 2018-03-08 18:29:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-03-2018 o 15:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup

    > Dobry material, dobre smarowanie, i wytrzyma tyle co silnik - tzn
    > gładzie, pierscienie, panewki, oraz blachy karoserii.

    W BMW, PSA i VW żywotność łańcuchów jest niższa niż pasków.
    Przynajmniej w niektórych silnikach.

  • 5. Data: 2018-03-08 19:25:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2018 o 18:29 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > W BMW, PSA i VW żywotność łańcuchów jest niższa niż pasków.
    > Przynajmniej w niektórych silnikach.

    Pasek w 2.0 HDI wymieniałem po 240kkm.

    TG

  • 6. Data: 2018-03-08 22:20:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Pasek w 2.0 HDI wymieniałem po 240kkm.

    A łańcuchom w tsi zdarza się wytrzymywać mniej niż 50 tys....

  • 7. Data: 2018-03-09 07:53:18
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-03-08 o 22:20, Cavallino pisze:

    > A łańcuchom w tsi zdarza się wytrzymywać mniej niż 50 tys....

    W THP też często nie dobija do 100kkm. No ale bawarczycy maczali palce w
    silniku i powstał bubel.
    Późniejsze wersje THP są już lepsze, bo PSA ulepszyło dla siebie silnik
    i łańcuch jest trwalszy.

    Ale fakt, że interwał wymiany paska w HDI'kach jest bardzo długi.
    W pierwszej 307'ce wymieniałem pasek przy 220kkm i wyglądał jakby miał
    drugie tyle zrobić...

  • 8. Data: 2018-03-09 09:37:12
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Pytanie kiedy?
    > Bo patrząc po ogłoszeniach to im starsze auto tym ma mniej kilometrów.

    Jak zaczyna wydawać niepokojące dźwięki spod dekla, lub nierówno pracuje
    a wszystko inne zostało wykluczone.
    Łańcuchy to gorsze gówno niż paski, obecnie nawet niektórzy producenci
    przyznają się ze 50kkm i wymiana łańcucha.

    Lewis

  • 9. Data: 2018-03-09 10:33:46
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > Pytanie kiedy?
    > Bo patrząc po ogłoszeniach to im starsze auto tym ma mniej kilometrów.

    Miałem samochód na łańcuchu i już bym nie chciał więcej takiego.
    Łańcuch robi dużo hałasu, a naprawa jest droga. Nie wystarczy wymienić
    samego łańcucha, trzeba jeszcze napinacze i co tam jeszcze. Zeby to
    wykonać trzeba rozbierać elementy silnika. Pasek rozrządu jest cichy, a
    wymiana jest tania (w porównaniu z łańcuchem).

  • 10. Data: 2018-03-09 10:38:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > wykonać trzeba rozbierać elementy silnika. Pasek rozrządu jest cichy, a
    > wymiana jest tania (w porównaniu z łańcuchem).

    A wymieniając pasek nie wymieniasz napinacza ew. rolek co jakiś czas
    pompy wody?
    :)
    zgoda jednak co do kosztów - pasek wymienisz bez zbędnego babrania sam,
    z łańcuchem ciężej ale z hałasowaniem to chyba przesadzasz:)