  • 1. Data: 2014-06-02 11:12:50
    Temat: Cuda z pojemnością baterii - jakieś pomysły.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Dwu i pół miesięczna Nokia Lumia 625 (w środku Windows i nie wyjmowalna
    bateria).
    Nie instalowałem żadnej aplikacji.

    Do przedwczoraj typowo ładowałem go co 10..12 dni.
    Przedwczoraj wieczorem nagle zauważyłem, że bateria prawie na wyczerpaniu.
    Zaskoczyło mnie to, bo ładowałem go niedawno i nic nietypowego z telefonem
    nie robiłem. Według info z telefonu - ostatnie ładowanie 4 dni temu, a
    wytrzyma jeszcze tylko kilka godzin. Naładowałem go.
    Czas:0h - 100% (przedwczoraj wieczorem).
    Czas:20h - 42% (wczoraj po południu)
    Czas:21h - 40%.
    Przejrzałem wszystkie ustawienia - wszystko (internet (router), Bluetooth,
    Wi-Fi, sieć komórkowa - transmisja danych) tak jak zawsze powyłączane.
    Przy okazji odkryłem ustawienie: "dotknij" i zmieniłem czułość ekranu z
    wysokiej na normalną.
    W każdym razie zmieniłem tylko to jedno ustawienie (i chyba ono zawsze
    wcześniej było na czułość wysoka, bo to, że ekran reaguje zanim jeszcze się
    do końca zdecyduję to już dawno zauważyłem).
    Telefonu nie resetowałem (teoretycznie jak się zawiesi to mam 8s przytrzymać
    przycisk wyłącz - rozumiem, że to zamiast wyjęcia baterii).
    Czas 24h - 40%.
    Włączyłem Bluetooth na 2 minuty i wyłączyłem.
    Czas 37h - 39%.

    Nie mam pojęcia co było i dlaczego przeszło.
    Czy któregoś z podejrzanych (bateria, hardware, Windows) można zdecydowanie
    uznać za niewinnego ?
    P.G.

  • 2. Data: 2014-06-02 15:02:22
    Temat: Re: Cuda z pojemnością baterii - jakieś pomysły.
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-06-02 11:12, Piotr Gałka pisze:
    > Dwu i pół miesięczna Nokia Lumia 625 (w środku Windows i nie wyjmowalna
    > bateria).
    > Nie instalowałem żadnej aplikacji.
    [...]

    Zainstaluj aplikację BateriaPro+.
    Czy może byłeś gdzieś na granicy zasięgu dwóch stacji bazowych? Telefon
    ciągle się przełącza i żre prąd jak głupi.

    P.P.

  • 3. Data: 2014-06-02 15:28:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:lmhsl0$j41$1@news.task.gda.pl...
    > [...]
    >
    > Zainstaluj aplikację BateriaPro+.

    Co ona daje ?
    Jeszcze nigdy żadnej aplikacji na telefonie nie instalowałem (telefon jest
    do dzwonienia i ewentualnie pstryknięcia zdjęcia, a nie do aplikacji :) ).
    Windows niby liczy ile ma w baterii i mogę włączyć flagę, że jak mało to ma
    oszczędzać baterię.
    W tym momencie mi się skojarzyło, że mogę też ustawić flagę, że zawsze ma
    oszczędzać (krzyczą, że nie zalecane, ale co mi tam).

    > Czy może byłeś gdzieś na granicy zasięgu dwóch stacji bazowych? Telefon
    > ciągle się przełącza i żre prąd jak głupi.

    Nic nie zmieniłem w moich zwyczajach w ostatnim czasie. Poruszam się głównie
    między domem a pracę (po drugiej stronie ulicy więc chyba cały czas ta sama
    stacja bazowa).
    Już po napisaniu tamtego wydało mi się, że znów coś za szybko mu 2% spadły
    więc teraz zrobiłem mu reset.
    Po resecie uznał, że ma 26% baterii. Ale jak on to ma ustalić od zera to tu
    mnie nie dziwi duży spadek.
    Naładuję dziś wieczorem do 100% i będę obserwował.
    Kolejna próba to będzie przestawienie tej flagi oszczędzania (ale nie
    wszystko na raz bo wtedy żadnych logicznych wniosków się nie da).
    P.G.

  • 4. Data: 2014-06-02 19:24:21
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Co ona daje ?
    > Jeszcze nigdy żadnej aplikacji na telefonie nie instalowałem (telefon
    > jest do dzwonienia i ewentualnie pstryknięcia zdjęcia, a nie do
    > aplikacji :) ).

    Dzięki tej aplikacji będziesz wiedział jaki jest pobór prądu, stan
    baterii. Zaczniesz włączać, wyłączać usługi i poobserwujesz co się
    dzieje z baterią.
    Nie znam Nokii, więc nie podpowiem co konkretnie może się dziać, np.
    bateria pada, ładowarka ma zbyt niskie napięcie, układ ładowania
    zgłupiał i zbyt wcześnie odcina. Pozostając w temacie grupy - sprawdź
    ile jest woltów na baterii tuż po naładowaniu.

    Maciek

  • 5. Data: 2014-06-02 19:39:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    > ładowarka ma zbyt niskie napięcie, układ ładowania zgłupiał i zbyt
    > wcześnie odcina.

    Dzięki za sugestię. Jak problem nie przejdzie to poza reklamowaniem rozważę
    jeszcze pomiar wtłaczanych Wh przez ładowarkę.

    > Pozostając w temacie grupy - sprawdź ile jest woltów na baterii tuż po
    > naładowaniu.

    Nie da się :). Bateria nie wymienna i nie dostępna po zwykłym otwarciu
    telefonu.
    Jedyne dostępne to złącze micro-USB, złącze słuchawkowe i gniazdka na kartę
    SIM i Flash (ale tam to chyba z mikroskopem by trzeba sięgać).
    P.G.

  • 6. Data: 2014-06-02 21:43:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > Przedwczoraj wieczorem nagle zauważyłem, że bateria prawie na
    > wyczerpaniu. Zaskoczyło mnie to, bo ładowałem go niedawno i nic
    [..]

    Poszukaj w ustawieniach opcji wyłączenia sieci 3G i wymuś pracę
    wyłącznie w trybie GSM. To może być efekt awarii bazówki z której
    normalnie korzystałeś.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 7. Data: 2014-06-03 08:35:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Poszukaj w ustawieniach opcji wyłączenia sieci 3G i wymuś pracę wyłącznie
    > w trybie GSM. To może być efekt awarii bazówki z której normalnie
    > korzystałeś.

    W dziale sieć komórkowa mam (cały czas) transmisję danych wyłączoną i
    największą szybkość ustawioną na 2G.
    Nie pomyślałem, że awaria bazówki ma wpływ na zużycie baterii. Ale nawet w
    trybie GSM będzie miała jak telefon dopasuje moc swojego nadajnika do siły
    sygnału, który do niego dociera (ale to chyba głównie w czasie rozmów). Choć
    jak jest na granicy zasięgu następnej bazówki i ciągle traci i odzyskuje
    połączenie to ....
    Na razie mu odpuszczam. Wczoraj po resecie uznał, że ma 26%. Przy poprzednim
    tempie (50% na dobę) nie starczyło by mu to do dziś, a dziś pokazuje 22%.
    Dziękuję za odzew tym co się odezwali, choć to może 70% NTG.
    Trzy rzeczy dla mnie do zapamiętania:
    - ten reset to dłużej niż się wydaje (po iluś tam sekundach włącza się
    okienko z pytaniem, czy wyłączyć, ale to jeszcze nie to - trzymać dalej).
    - że do oceny baterii (nawet, gdy jest wyjmowalna) może się przydać jakaś
    przejściówka do pomiaru ładowanych w telefon Wh,
    - że bywają awarie bazówek (w ogóle nie brałem tego pod uwagę).
    P.G.

  • 8. Data: 2014-06-03 18:32:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > siły sygnału, który do niego dociera (ale to chyba głównie w czasie
    > rozmów). Choć jak jest na granicy zasięgu następnej bazówki i ciągle

    Z wyjątkiem 3G, porównaj czas czuwania telefonu w trybie 2G i 3G, akurat
    Nokia chyba je podaje.

> [...]
    > - ten reset to dłużej niż się wydaje (po iluś tam sekundach włącza się
    > okienko z pytaniem, czy wyłączyć, ale to jeszcze nie to - trzymać dalej).

    Jest jeszcze reset fabryczny który czyści telefon do stanu jak
    wyciągnięty z pudełka, z menu settings > about > factory reset (jeśli
    dobrze pamiętam) albo z klawiszy przy starcie jeśli telefon nie wstaje.

    > - że do oceny baterii (nawet, gdy jest wyjmowalna) może się przydać
    > jakaś przejściówka do pomiaru ładowanych w telefon Wh,

    Mikroprocesorowa ładowarka modelarska za 100zł wystarczy.

    > - że bywają awarie bazówek (w ogóle nie brałem tego pod uwagę).

    Lub ich wyłączenia/upgrade'y , operatorzy mogą zwiększać przepustowość
    bazówki wymieniając osprzęt na szybszy czyli pracujący w wyższej
    technologii.

  • 9. Data: 2014-06-03 18:46:11
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > - że do oceny baterii (nawet, gdy jest wyjmowalna) może się przydać
    > jakaś przejściówka do pomiaru ładowanych w telefon Wh,

    Ta ładowarka nie poda ile jest Wh:
    http://archiwum.allegro.pl/oferta/uniwersalna-multi-
    ladowarka-3-6-3-7v-lcd-usb-new-i3916386467.html

    ale dała mi dużo do myślenia. Ewidentnie więcej naładuje, niż oryginalna
    ładowarka, ładująca w telefonie. Ładuje dokładnie do napiecia odcięcia,
    małym prądem. Sprawdzałem na kilku telefonach - dłużej pracują.
    Oczywiście nie zawsze wyjmuję akumulator do ładowania w tej zabawce ale
    czasami tak robię.
    Tylko lojalnie uprzedzam - ładowarka nie uszkadza akumulatora ale jak ją
    rozebrałem, to mi włosy dęba stanęły. Zabezpieczyłem delikatne przewody,
    prowadzące do akumulatorka, pałętające się wokół elementów pod napięciem
    sieci, umocowałem płytkę, żeby nie latała po obudowie.
    Gdybyś chciał coś lepszego, w tym na napięcie 7,4V to kup coś w tym
    stylu: http://www.cyfrowe.pl/aparaty/ladowarka-hahnel-unipa
    l-plus.html
    Tak, wiem że Twój telefon nie pozwala na wyjęcie akumulatora ale każdy z
    nas ma więcej takich zabawek i uniwersalna ładowarka czasami się przydaje.
    Maciek

  • 10. Data: 2014-06-03 19:28:49
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ta ładowarka nie poda ile jest Wh:
    > http://archiwum.allegro.pl/oferta/uniwersalna-multi-
    ladowarka-3-6-3-7v-lcd-usb-new-i3916386467.html

    Koło Beltrade będę przejeżdżał w piątek po południu, ale nie mam specjalnej
    potrzeby ładowania baterii poza telefonem :).

    > Tylko lojalnie uprzedzam - ładowarka nie uszkadza akumulatora ale jak ją
    > rozebrałem, to mi włosy dęba stanęły.

    Standardowa reakcja po zajrzeniu do każdego z tanich sprzętów z Beltrade :).

    > Gdybyś chciał coś lepszego, w tym na napięcie 7,4V to kup coś w tym stylu:
    > http://www.cyfrowe.pl/aparaty/ladowarka-hahnel-unipa
    l-plus.html

    Dzięki.
    Cyfrowe jest niedaleko ode mnie. Ale jak na razie nie mam za dużo różnych
    dziwnych akumulatorów.
    Preferuję sprzęt na paluszki do których mam BC-700.
    P.G.