  • 1. Data: 2014-06-02 14:46:47
    Temat: Odporne programy
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Witam, mam prośbę,
    czy moglibyście mi podesłać linki na temat sposobów pisania programów aby zwiększyć
    odporność na zakłócenia?
    Czy w ogóle takie rozprawy teoretyczne istnieją w internecie?
    Mam na myśli takie opisy, jak na przykład obliczania CRC programu i sprawdzania
    co jakiś czas czy flash się przypadkiem nie przeprogramował.

    Bo z mojego doświadczenia, walka z zakłóceniami za pomocą software-u to
    raczej walka z wiatrakami.

    pytajacy

  • 2. Data: 2014-06-02 14:58:58
    Temat: Re: Odporne programy
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    był wątek na ten temat " PROJEKTOWANIE URZĄDZEŃ PRACUJĄCYCH W
    ŚRODOWISKACH Z ZAKŁÓCENIAMI "

    dokładnie sprzed roku 5.6.2013

  • 3. Data: 2014-06-02 15:16:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "pytajacy" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    ------------
    To nie jest walka z wiatrakami.
    Software jest jednym z elementów EMC urządzenia.
    To jak reaguje na przykład na zakłócenia w transmisji wpływa na to, czy
    urządzenie się pozbiera po Surge, Burst, EST,

    Kiedyś dawno (10 lat temu) widziałem jakąś notę ST na ten temat. Dużo
    różnych wytycznych tam było - np. czym wypełniać puste obszary (już nie
    pamiętam co tam pisali, ale pamiętam, że o tym było).
    P.G.

  • 4. Data: 2014-06-02 15:24:59
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu poniedziałek, 2 czerwca 2014 14:58:58 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
    > by� w�tek na ten temat " PROJEKTOWANIE URZ�DZE� PRACUJ�CYCH W
    >
    > �RODOWISKACH Z ZAK��CENIAMI "
    >

    > dok�adnie sprzed roku 5.6.2013

    Dzięki,
    ten artykuł ATMEL-a coś niecoś opisuje.

  • 5. Data: 2014-06-02 15:28:04
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Może i masz rację.
    Ale zastanawiam się np. nad sterownikami PLC.
    Tam jest jakiś system i myślisz że on spełnia takie wymagania?
    Bo jakoś nie jestem przekonany jeśli chodzi o odporność
    systemu Windows użytego w panelach dotykowych, będących jednocześnie
    sterownikami PLC, z firmy EATON.

    pytający

  • 6. Data: 2014-06-02 18:00:15
    Od: "Stefanek" <a...@a...su>

    "pytajacy" <r...@p...fm> wrote in message
[...]

    i sluszne te wnioski... nalezy usuwac zrodla zaklocen lub zaklocenia w ich
    zrodlach.

    --
    z roznymi wyrazami:
    Stefanek.

  • 7. Data: 2014-06-02 19:49:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > i sluszne te wnioski... nalezy usuwac zrodla zaklocen lub zaklocenia w ich
    > zrodlach.

    co jednak nie zmienia faktu, że pewne techniki warto stosować w
    programowaniu - chociażby opisywane tu już "nadmiarowe" zapisywanie
    ważnych danych,

  • 8. Data: 2014-06-02 23:51:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-06-02 14:46, pytajacy wrote:
> [...]
    > co jakiś czas czy flash się przypadkiem nie przeprogramował.
    >
    > Bo z mojego doświadczenia, walka z zakłóceniami za pomocą software-u to

    Pytałeś wprawdzie o rozwiązania softwareowe, ale korzystając z okazji TI
    ma całkiem ciekawy kit i procesor.

    Click --> <www.ti.com/ww/en/launchpad/launchpads-hercules.html

    Czy może ktoś się tym "bawił"?

    Piotrek

  • 9. Data: 2014-06-03 00:55:43
    Od: "Stefanek" <a...@a...su>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > co jednak nie zmienia faktu, że pewne techniki warto stosować w
    > programowaniu - chociażby opisywane tu już "nadmiarowe" zapisywanie
    > ważnych danych,

    Nie zmienia,,, jednak nie nalezy spodziewac sie zbyt wiele.
    W sytuacji gdy zaklocenia powoduja przypadkowe skoki programu, postawienie
    nawet kilku rownoleglych procesorow i systemu elekcyjnego pomiedzy nimi nie
    gwarantuje pewnosci dzialania.

    --
    z roznymi wyrazami:
    Stefanek.

  • 10. Data: 2014-06-03 01:01:38
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-06-02 19:49, sundayman pisze:

    > co jednak nie zmienia faktu, że pewne techniki warto stosować w
    > programowaniu - chociażby opisywane tu już "nadmiarowe" zapisywanie
    > ważnych danych,

    Czy na przykład nadpisywanie wszystkich rejestrów konfiguracyjnych po
    każdym odczycie z urządzenia peryferyjnego jak ADC.

    --
    pozdrawiam
    MD