  • 1. Data: 2024-01-11 16:53:54
    Temat: Czary w DWIN-DGUS.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Używał ktoś z was wyświetlaczy (a właściwie komputerów)
    firmy DWIN z oprogramowaniem DGUS (DGUS pierwszej
    generacji, bo chyba zrobili też drugą, nie czytałem, czym
    się ta druga charakteryzuje, ale ta pierwsza jest tak
    niedorobiona, że nie dziwne, że potrzeba było drugiej - a przecież
    wcześniej mieli znakomity interfejs HMI i po co było
    zmieniać - ale wiadomo, "chińczyk to zdrajca i ma żółte
    jajca", i całe szczęście, bo byśmy już tylko do zamiatania
    ulic byli, a nie do programowania)?

    Taki jeden zrobił mi ostatnio niespodziankę.
    Praktycznie nowy, z orginalnym demo-oprogramowaniem,
    ładnie się komunikował na 115200bps ze standardowym
    nagłówkiem 0x5A 0xA5.
    Demo podobało się synkowi, coś tam przez kwadrans sobie
    któregoś wieczora pykał - potem rano chcę sobie działać
    a tu zonk - nie ma komunikacji.
    Cały dzień kombinowałem, dobrze, że miałem na czym sprawdzać
    pozostałe komponenty, bo mam pod ręką drugi taki DGUS (choć ten już
    ruszany i trzeba było zgadnąć, że ktoś ustawił 57600bps,
    oscyloskop w piwnicy, tak jak pozostałe DGUSy),
    więc wyszło, że to na pewno wina wyświetlacza.
    Nawet odnalazłem kartę microSD z adapterem do "normalnej SD",
    ale chyba nie łykał config.txt - ale może to wina karty.
    W desperacji późnowieczornej zrobiłem ostatnią próbę
    ze zmianą nagłówka na 0xA5 0x5A - i łorany, odpowiedział.
    Hmmm, w sumie to nawet nie zarejestrowałem, jaki nagłówek
    dawał w odpowiedzi...
    No ale można było obejrzeć pamięć - bajty akceptowanego
    nagłówka (to taki wannabe adres - ciekawe jak na zwykłym
    UART'cie podłączyć kilka wyświetlaczy) rzeczywiście
    zamienione miejscami - albo zanegowane - a wszystko
    pozostałe wygląda normalnie.

    Skąd takie cudo się zdarzyło?
    Demo po chińsku, kto wie, może tam jest opcja "odwrócenia nagłówka" ;>

    Do rozczajenia jeszcze, czy coś się w tym wyświetlaczu popsuło czy tak ma być -
    najpierw trzeba zrobić taką kartę SD, z której będzie czytał config.
    A nie jest to proste - dwie sztuki udało mi się zbrickować, jak "źle nagraną"
    kartą próbowałem zmieniać im firmware na HMI (udało się od chińczyków
    coś takiego wyciągnąć).