  • 11. Data: 2011-01-28 12:47:48
    Temat: Re: Czas przestać numerować kolejne wersje html-a
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Thu, 27 Jan 2011 21:12:06 +0100, Borys Pogoreło wrote:

    > ATSD to czemu te specyfikacje powstają w takich bólach i przez tyle czasu?
    > Bo ja serio nie rozumiem w czym problem by opracować jeden dokument tak, by
    > miał ręce i nogi.

    Myślę, że to dlatego, że W3C działa w nieco odwróconym modelu, próbując
    pociągnąć sieć i twórców implementacji w kierunku swoich wizji (np. XHTML),
    co skutkuje tym, że oni piszą dla siebie, a twórcy przeglądarek idą własną
    drogą. W ten sposób nie da się jednak tworzyć prawdziwych (tzn.
    rzeczywiście implementowanych) standardów dla szybko ewoluującego medium.
    WHATWG wskazuje inne podejście - weźmy to co już mamy, zobaczmy gdzie sieć
    zmierza i pociągnijmy specyfikację w kierunkach wskazywanych przez
    implementatorów, próbując załatwić najważniejsze problemy - dodać elementy
    odpowiedzialne za strukturę dokumentów (NAV, ARTICLE, HEADER itd.), wspomóc
    powstawanie aplikacji webowych (offline storage), multimediów (video,
    canvas), pchnąć dalej kwestie tak zaniedbane jak walidacja formularzy i tak
    dalej. Po prostu - ostatecznie liczy się część wspólna zbiorów elementów
    zaimplementowanych przez większość przeglądarek, a nie to jak przyszłość
    widzi W3C. Dobrze pokazało to fiasko xhtmla.

    Tak przynajmniej odbieram to ja, porneL zapewne lepiej naświetli sprawę.

    > Aż sprawdziłem ile czasu trwało stworzenie i wystrzelenie na orbitę
    > wahadłowca - 5 lat. Wygląda na to, że HTML5 jest bardziej skomplikowany.

    I to znacznie.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 12. Data: 2011-01-28 13:08:35
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-01-27 18:28, Michał Gancarski pisze:

    > Normalnie, tak jak dziś. Ma działać w takich i takich przeglądarkach.
    > Numeru HTMLa do tego nie potrzebujesz, wystarczy zgodność ze snapshotem
    > specyfikacji z tego i tego dnia.

    Acha, czyli zamieniamy numerowane wersje na datowane snapshoty. Problem
    (?) zostaje, tylko że zamiast kilku numerów mamy wpi**u snapshotów. Co
    nam to daje?

    > Ale dlaczego niby "nie wiadomo"?

    Skoro specyfikacja jest cały czas "w produkcji" to mogą wywalić co chcą
    i kiedy chcą, albo co gorsze zmienić w zupełnie coś innego.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 13. Data: 2011-01-28 13:14:43
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 28 Jan 2011 13:47:48 +0100, Michał Gancarski napisał(a):

    > I to znacznie.

    No to tu trochę pojechałeś ;)

    IMO brak kogoś, kto miałby możliwość wzięcia towarzystwa za mordę i
    wdrożenia jednego standardu. Jakoś np. z protokołami komunikacji nie ma
    tego problemu, jest RFC i wszystko jest jasne. Ale w istniejącym modelu
    rozwoju to chyba już nie do zrobienia. Nie jest po części tak, ze każdy ma
    swoją najmojszą rację? A w rezultacie mamy jedną wielką prowizorkę łataną
    javascriptem gdzie to tylko możliwe.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2011-01-28 15:22:38
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-01-28 14:08, Paweł Piskorz pisze:
    > Skoro specyfikacja jest cały czas "w produkcji" to mogą wywalić co chcą
    > i kiedy chcą, albo co gorsze zmienić w zupełnie coś innego.

    Co nie zmienia faktu, że producenci przeglądarek "średnio" się trzymają
    specyfikacji.

    --
    Peter

  • 15. Data: 2011-01-28 15:52:12
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-01-28 16:22, Peter May pisze:

    > Co nie zmienia faktu, że producenci przeglądarek "średnio" się trzymają
    > specyfikacji.

    IE to nie przeglądarka ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 16. Data: 2011-01-28 22:15:18
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2011-01-28 14:14, Borys Pogoreło pisze:
    > A w rezultacie mamy jedną wielką prowizorkę łataną
    > javascriptem gdzie to tylko możliwe.

    Ale za to pod zajefajnym logo! :-)
    http://www.w3.org/html/logo/

    --
    NotBear

  • 17. Data: 2011-01-28 23:02:12
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 28 Jan 2011 23:15:18 +0100, NotBear napisał(a):

    > Ale za to pod zajefajnym logo! :-)
    > http://www.w3.org/html/logo/

    Oj tak, mało z krzesła nie spadłem jak to zobaczyłem po raz pierwszy.

    Brakuje tylko jakiegoś Kapitana Ameryki dzierżącego tę tarczę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2011-01-29 16:57:27
    Od: www Trojmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 28 Sty, 16:52, Paweł Piskorz <n...@p...nie?> wrote:

    > IE to nie przeglądarka ;)
    >
    > --
    > message[autor="PablO"]::after {
    >         content:"Pozdrawiam";
    >
    > }

    no jak nie? od dawna wiadomo że to bardzo dobry program do
    przeglądania zasobów twojego komputera z internetu... :D

    jasc
    ---
    www.trojmiasto.biz.pl/obsluga

  • 19. Data: 2011-01-29 17:00:24
    Od: www Trojmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 28 Sty, 23:15, NotBear <p...@i...pl> wrote:

    > Ale za to pod zajefajnym logo! :-)http://www.w3.org/html/logo/
    >
    > --
    > NotBear

    noo... logo jest wypasione - jakoś tak mi się z Batmanem kojarzy, sam
    nie wiem dlaczego :P

    jasc
    ---
    www.trojmiasto.biz.pl/grafika

  • 20. Data: 2011-01-29 17:15:23
    Od: www Trojmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 29 Sty, 00:02, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:
    > Dnia Fri, 28 Jan 2011 23:15:18 +0100, NotBear napisa (a):

    >  Oj tak, ma o z krzes a nie spad em jak to zobaczy em po raz pierwszy.
    >
    >  Brakuje tylko jakiego Kapitana Ameryki dzier cego t tarcz .
    >
    > --
    > Borys Pogore o
    > borys(#)leszno,edu,pl

    Troszkę się też kojarzy z flagą japońskiej marynarki płynącej w 1941
    roku na Pearl Harbor.
    A więc - Tora! Tora! Tora! :D

    jasc
    ---