  • 11. Data: 2016-07-08 12:29:45
    Temat: Re: Czas życia matrycy LED
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-07-08 o 02:57, Marsjanin pisze:
    > Tak, plamy zostaną. Poza tym jak już padnie jednak elektronika, to
    > zdziwisz się, jak bardzo jest wewnątrz zagrzybiały i pordzewiały... No
    > chyba, że ,,poszło bokiem" i na płytę nie dostała się jakimś cudem ani
    > kropla.
    Płyta pływała sobie radośnie w wodzie. Chyba nie sądzisz, że otrząsnąłem
    komputer z wody i dalej używałem? Rozebrałem, zainwestowałem w baniak
    wody destylowanej, przepłukałem wszystko włącznie z płytą główną,
    wysuszyłem i od tego czasu (a minęły już ze 3 lata) okresowo działa
    (podłączany do TV, bo te plamy na matrycy mnie jednak wkurzają).

    PS: Dysku twardego nie płukałem - ten jeden element nie przetrwał
    zalania :->

    Maciek

  • 12. Data: 2016-07-09 08:29:18
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-07-02 o 18:39, pueblo pisze:
    > Posiada ktoś wiedzę w tej materii? Jak długo żyją takie matryce z LED?
    > Pytam, bo chętnie bym kupił polisingowego laptopa HP. Ale kiedy gość mi
    > wysłał smart dysku - ponad 13K godzin pracy w ciągu 3 lat - to się
    > wstrzymałem.

    Tylko czas pracy dysku nijak sie moze miec do czasu pracy matrycy. Moj
    laptop pracowy przez ponad 90% czasu jest wpiety w stacje dokujaca i ma
    zamknieta klape a ja korzystam z zewnetrznego monitora, klawiatury i
    myszki. Nawet bez zewnetrznego monitora tez mogla sie matryca wylaczac
    bo np. ktos zostawial wlaczony laptop na noc w biurze a zarzadzanie
    energia z Widnowsa wylaczalo matryce.
    Jak bylo w laptopie ktorym jestes zainteresowany to trudno powiedziec
    ale twierdzeie, ze czas pracy matrycy == czasowi pracy dysku jest troche
    naciagane:)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 13. Data: 2016-07-09 15:53:38
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Marcin, 09 lip 2016 w
    news:578099be$0$647$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Jak bylo w laptopie ktorym jestes zainteresowany to trudno
    > powiedziec ale twierdzeie, ze czas pracy matrycy == czasowi pracy
    > dysku jest troche naciagane:)

    Zgadza się, ale przyjąłem najgorszy możliwy scenariusz.

  • 14. Data: 2016-07-09 22:27:12
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Fri, 08 Jul 2016 12:29:45 +0200, Maciek napisał(a):

    > Płyta pływała sobie radośnie w wodzie. Chyba nie sądzisz, że
    > otrząsnąłem komputer z wody i dalej używałem?

    Uwierz mi, sa tacy. Pani raz przyszła z macbookiem zalanym sokiem
    marchewkowym. Bo nie działa. My robimy duże oczy a pani dodaje - bo
    woda to się da razy wylała i nic się nie stało...

> [...]
    > wszystko włącznie z płytą główną, wysuszyłem i od tego czasu (a
    > minęły już ze 3 lata) okresowo działa (podłączany do TV, bo te plamy

    Woda destylowana...? Izopropanol też się sprawdza. :) A styki i switche
    dobrze po czyszczeniu samej płyty polać jakimś Kontaktem do styków.

    > PS: Dysku twardego nie płukałem - ten jeden element nie przetrwał
    > zalania :->

    A mogłeś odkręcić płytkę, umyć i może by ruszył. Zespół talerzy jest
    chyba wodoszczelny (choć pewności nie mam w 100%).

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 15. Data: 2016-07-09 22:35:20
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Sat, 09 Jul 2016 08:29:18 +0200, Marcin napisał(a):

    > twierdzeie, ze czas pracy matrycy == czasowi pracy dysku jest troche
    > naciagane:)

    Pewnie. Poza tym taka podpowiedź: komputer w Windowsem Vista czy tam 7
    i 1 GB RAM a z 4 czy 8 GB RAM mniej więcej równo używane mają w bardzo
    różnym stopniu zużyty dysk (swap).

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 16. Data: 2016-07-10 17:58:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marsjanin" napisał w wiadomości grup
    > Zgaduję, że mówisz o gęstych impulsach zamiast obniżania napięcia?

    Dokładnie.

  • 17. Data: 2016-07-10 18:15:55
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2016-07-04 o 21:55, Marsjanin pisze:
    > Taśmy LED zastosowane ładnych kilka lat temu w matrycach wyeliminowały
    > wadę matryc podświetlanych świetlówką, polegającą na wypalaniu się
    > świetlówki.

    tam raczej szybciej padaja inwertery, bo sama "jarzeniówka" to ma
    minimum 30000 godzin zycia, czyli ok 10 lat używania 8h/dzień.

    --
    @foe_pl

  • 18. Data: 2016-07-10 18:18:39
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2016-07-05 o 19:44, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Marsjanin" napisał w wiadomości grup
    >
    > To zależy jak jest realizowane sterowanie jasnością podświetlenia.

    ale ostatnio chyba wszyscy się chwala ze nie używają pulsowania.

    --
    @foe_pl

  • 19. Data: 2016-07-12 12:32:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-07-09 o 22:27, Marsjanin pisze:
    > Woda destylowana...? Izopropanol też się sprawdza. :) A styki i switche
    > dobrze po czyszczeniu samej płyty polać jakimś Kontaktem do styków.
    Tak to w sumie wyglądało. Płukanie wodą destylowaną miało zlikwidować
    grubsze osady - laptop dostał brudną wodą ze świeżo połączonej przez
    Pana Hydraulika rury - była tam więc jakaś ziemia i inny syf. Pan
    Hydraulik stwierdził, że w sumie racja, nie powinno się majstrować przy
    zaworze, gdy najpierw doprowadzi się luźną rurę w pobliże elektroniki.
    Fachowiec, rzekłbym :->

    > A mogłeś odkręcić płytkę, umyć i może by ruszył. Zespół talerzy jest
    > chyba wodoszczelny (choć pewności nie mam w 100%).
    Nie jest. Jest dziurka, którą zapewne ma być wyrównywane ciśnienie,
    zasłonięta filterkiem, ale ten ostatni nie jest wodoodporny. Po wyjęciu
    dysku wykapało z niego sporo wody. Wysuszenie zgodnie z przewidywaniami
    nic nie dało :-)

    Maciek

  • 20. Data: 2016-07-12 21:17:00
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam
    W dniu 2016-07-09 o 15:53, pueblo pisze:

    > Zgadza się, ale przyjąłem najgorszy możliwy scenariusz.

    A taki scenariusz wziety pod uwage: laptop wlaczony ciagle, pada dysk,
    zostaje wymieniony na nowy. Jak sie ma odczyt czasu pracy dysku do czasu
    pracy matrycy?

    Pozdrawiam,
    Marcin