  • 1. Data: 2021-08-06 23:39:44
    Temat: Czujnik gazu - fałszywe alarmy?
    Od: M M <m...@g...com>

    Mam na ścianie obok pieca gazowego Junkers (z zamkniętą komorą spalania - wylot
    spalin i wlot powietrza to rura w rurze na zewnątrz) czujnik gazu i czadu, taki
    zasilany z sieci z trzema LED zasilanie/gaz/czad, głośnym buzzerem i przyciskiem
    test/wycisz. Według instrukcji wykrywa metan i propan-butan, oraz (oddzielnie
    sygnalizowany) tlenek węgla. Działą już kilka lat, od niedawna czasami głośno
    piszczy że wykrył gaz, choć zapachu gazu nie czuć. Jest dość czuły, bo reaguje też
    na puszczenie bąka :) - ale czy możliwe, że aż tak czuły że jeszcze nie czujemy tego
    czym jest nawaniany gaz w sieci gazowej?
    Inna opcja która mi przychodzi do głowy - w tym pomieszczeniu stoi UPS, czy możliwe
    że czujnik wykrywa też wodór a UPS go produkuje przeładowując akumulatory? UPS z
    tych lepszych choć starej daty, Compaq T2400h z baterią 48V 17Ah w osobnej obudowie
    na której stoi UPS właściwy, więc elektronika nie podgrzewa akumulatorów i powinny
    być dość trwałe, UPS działa poprawnie nie sygnalizując żadnych usterek, dość długo
    podtrzymuje piec i trochę sprzętu sieciowego. Czy może te czujniki z czasem się
    degradują tak że robią się zbyt czułe i robią fałszywe alarmy (lepiej tak niż miałby
    nie zadziałać)?

  • 2. Data: 2021-08-06 23:45:24
    Temat: Re: Czujnik gazu - fałszywe alarmy?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 6 sierpnia 2021 o 23:39:45 UTC+2 M M napisał(a):
> [...]
    degradują tak że robią się zbyt czułe i robią fałszywe alarmy (lepiej tak niż miałby
    Zobacz na nalepce co jest przyklejona do czujnika do kiedy jest gwarantowane
    działanie. Jak jest po terminie to wyrzuć i kup nowe.

  • 3. Data: 2021-08-07 01:14:36
    Od: M M <m...@g...com>

    > Zobacz na nalepce co jest przyklejona do czujnika do kiedy jest gwarantowane
    działanie. Jak jest po terminie to wyrzuć i kup nowe.

    Ma już ze 4 lata, już po gwarancji ale działa - niezawodnie wykrywa puszczenie bąka
    (który pewnie też zawiera metan).
    Wygląda jak https://allegro.pl/oferta/eura-czujnik-detektor-czad
    u-co-tlenku-wegla-i-gazu-9143244237 tylko inne logo, ale Chińczyk pewnie ten sam.
    W opisie tylko że czujnik półprzewodnikowy, wykrywa gaz ziemny i LPG, na temat wodoru
    nic nie piszą - ale może też wykrywa i sprawdzić tego UPS-a?
    Choć raczej akumulatory by szybko padły gdyby były przeładowywane na tyle że gazują?
    W takich UPS-owych wody jest niewiele.
    Dobra, kupię nowy ale starego nie wyrzucę, będzie porównanie czy piszczą oba czy
    tylko ten stary.

  • 4. Data: 2021-08-07 06:26:57
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 6 sierpnia 2021 o 18:14:37 UTC-5 M M napisał(a):
> [...]
    gazują? W takich UPS-owych wody jest niewiele.
    > Dobra, kupię nowy ale starego nie wyrzucę, będzie porównanie czy piszczą oba czy
    Dobry plan.
    Sprawa jest taka:
    1. Bateria w tym czujniku moze byc na wykonczeniu. Wymien, nie napisales czy to
    sieciowy czy bateryjny, jak bateryjny to wymien baterie o ile wymienialna.
    2. Czujniki chemiczne niestety czesto maja pewien okres trwalosci. Po jakims czasie
    ich warstwa czuła (jesli polprzewodnikowe) sie degeneruje i mierza gorzej. W takim
    wypadku trzeba wywalic i kupic nowy.
    3. Mozesz miec tam gdzies nieszczelnosc. Poprzenos ten czujnik w rozne miejsca,
    wynies z tej kotlowni do miejsca gdzie nie ma emisji gazow (czyli nie kuchnia, nie
    skladzik z kartoflami itp.) porownaj czy tez sie wzbudza. Mozesz go po prostu
    przewietrzyc i zawinac w worek. Dowiesz sie czy tam glupieje czy cos jednak go
    wzbudza.

  • 5. Data: 2021-08-07 11:06:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mnie tak się działo gdy bateria (9 volt 6F22) padała.

    -----

  • 6. Data: 2021-08-07 19:11:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:df1f0442-b3e0-465e-8039-9eac02533289n@googlegr
    oups.com>
    user M M pisze tak:

> [...]
    u-co-tlenku-weg
    > la-i-gazu-9143244237 tylko inne logo, ale Chińczyk pewnie ten sam.

    Miałem taki i tak się zepsuł. W końcu wył non stop.

    --
    Piter

  • 7. Data: 2021-08-07 20:04:13
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Fri, 6 Aug 2021 14:39:44 -0700 (PDT), M M <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > sygnalizowany) tlenek węgla. Działą już kilka lat, od niedawna
    > czasami głośno piszczy że wykrył gaz, choć zapachu gazu nie czuć.

    Mój czujnik gazu zaczął wyć, gdy postawiłem obok niego kartonowe
    opakowanie po mrożonej pizzy. Co ciekawe, reagował tylko jeśli
    pudełko było właśnie wyjęte z zamrażalnika (i przez to lekko wilgotne
    od kondensacji). Podejrzewam jakiś składnik farby nadruku
    odparowujący razem z wilgocią.

    --
    Artur Stachura

  • 8. Data: 2021-08-08 12:12:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello M,

    Friday, August 6, 2021, 11:39:44 PM, you wrote:

> [...]
    > Czy może te czujniki z czasem się degradują tak że robią się zbyt
    > czułe i robią fałszywe alarmy (lepiej tak niż miałby nie zadziałać)?

    Nie szukaj skomplikowanego rozwiązania tylko wezwij serwis zanim
    Junkres całkiem stanie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2021-08-08 12:36:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Zobacz na nalepce co jest przyklejona do czujnika do kiedy jest gwarantowane
    działanie. Jak jest po terminie to wyrzuć i kup nowe.

    ROTFL. Znalazł się fachura od czujników i wodnego chleba. Ciekawe od
    czego następnym razem?

  • 10. Data: 2021-08-08 12:50:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 8 sierpnia 2021 o 12:36:56 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    działanie. Jak jest po terminie to wyrzuć i kup nowe.
    > ROTFL. Znalazł się fachura od czujników i wodnego chleba. Ciekawe od
    I to napisał użyszkodnik twórca wodnego chleba będący po dwóch mgłach covidowych.