  • 1. Data: 2010-03-24 21:51:35
    Temat: Czujnik mikrofalowy w alarmie
    Od: Contravene <c...@i...pl>

    Witam,

    zamierzam kupić do motocykla alarm. Zastanawiam się na takim z
    wbudowanym czujnikiem mikrofalowym (myślę o tym http://tinyurl.com/yavkkx9).
    Czy taki czujnik mikrofalowy faktycznie zwiększa bezpieczeństwo, czy
    może lepiej wybrać wersję bez niego? Co sądzicie o alarmach Stig?

    Przeglądałem wcześniejsze dyskusje na temat alarmów i zazwyczaj szybko
    zbaczały z tematu i wszyscy dochodzili do wniosku, że najlepiej
    wyposażyć się w trackera. Po pierwsze takie urządzenia są drogie, a po
    drugie nie zamierzam zostawiać motocykla na noc na ulicy. Dlatego
    pozostanę jednak przy alarmie.

    Czy zakładał już ktoś alarm do Hondy VFR 800 VTEC? Gdzie najlepiej go
    umieścić?

    Pozdrawiam,
    Contravene

  • 2. Data: 2010-03-24 22:38:41
    Temat: Re: Czujnik mikrofalowy w alarmie
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 24 Mar 2010 22:51:35 +0100, Contravene <c...@i...pl>
    wrote:

    [...]
    > Czy taki czujnik mikrofalowy faktycznie zwiększa bezpieczeństwo,

    Nie wiem, czy zwiększa bezpieczeństwo, ale podejrzewam, że znacząco
    zwiększa
    pobór mocy przez alarm. A alarm w motocyklu to ten element który jako
    pierwszy zabija akumulator, akumulatory motocyklowe nie są tytanami mocy.

    Dlatego ja bym sugerował jednak bez mikrofali. Jak już, to lepiej jakiś
    alarm
    z telefonem komórkowym i zawiadamianiem przez SMS (bo to i do "śledzenia")
    daje
    radę.

    A alarmy za 200 zł to są warte tyle, ile się za nie zapłaciło. :-) IMO od
    alarmu
    lepiej zainwestować te 200 w łańcuch i przypinać motocykl do jakiegoś
    solidnego
    elementu krajobrazu.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 3. Data: 2010-03-25 07:32:48
    Od: "ArturVF500" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Leszek Karlik" <l...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > alarmu
    > lepiej zainwestować te 200 w łańcuch i przypinać motocykl do jakiegoś

    lancuch za 200zl tez raczej wart tyle co tani alarm;) jak mi ongis jakis
    penis napchal do zamka drutu to wystarczyly przecinaki z casto za150zl - i
    to takie juz styrane mocno;)

    pozdrawiam
    Artur

  • 4. Data: 2010-03-25 10:30:13
    Od: Glub <g...@g...com>

    Contravene <c...@i...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > zamierzam kupić do motocykla alarm.

    Może zainteresuj się immobiliserem SIM-10
    http://www.mulcon.com.pl/
    --
    Glub@NewsTap usenet mobile reader

  • 5. Data: 2010-03-25 11:29:26
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 25 Mar 2010 08:32:48 +0100, ArturVF500 <a...@o...pl>
    wrote:

    [...]
    > lancuch za 200zl tez raczej wart tyle co tani alarm;)

    Owszem, bezpieczeństwo podobne, tzn. tylko przed bardzo amatorskimi
    atakami, ale
    łańcuch ma tę niezaprzeczalną przewagę nad alarmem że nie rozładowuje
    akumulatora,
    nie wkurwia sąsiadów włączeniem przez wichurę o trzeciej w nocy itd.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 6. Data: 2010-03-25 13:45:28
    Od: Contravene <c...@i...pl>

    On 24 Mar, 23:38, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> wrote:
> [...]
    > pobór mocy przez alarm. A alarm w motocyklu to ten element który jako
    > pierwszy zabija akumulator, akumulatory motocyklowe nie są tytanami mocy.

    Nie znam się zbytnio na prądach itd., ale jeśli akumulator ma ok. 10Ah
    pojemności, a taki alarm zabiera powiedzmy 10mA/h, to powinien
    podziałać ciągle przez około 1.5 miesiąca bez międzyładowań. Niech
    ktoś mnie poprawi, jeśli się mylę.

> [...]
    > alarm
    > z telefonem komórkowym i zawiadamianiem przez SMS (bo to i do "śledzenia")

    Na pewno ochrona byłaby lepsza, ale też koszt większy. Ile może
    kosztować taki alarm? Poza tym na telefonie ciągle musiałyby być
    jakieś środki (niby 50zł na trzy miesiące to nie dużo, ale zawsze).

    > A alarmy za 200 zł to są warte tyle, ile się za nie zapłaciło. :-)

    Wydaje mi się, że znam wady zastosowania prostego alarmu (można nie
    usłyszeć; ktoś dobrze znający się na temacie może szybko
    unieszkodliwić itd).

    Bardziej chodzi mi o problem niezawodności. Chciałbym, żeby alarm
    włączał się wtedy, kiedy powinien, wyłączał wtedy, kiedy powinien,
    wytrzymał kilka lat bezawaryjnej pracy i np. nie wyłączył mi zapłonu
    podczas wyprzedzania :)

    > IMO od  alarmu
    > lepiej zainwestować te 200 w łańcuch i przypinać motocykl do jakiegoś
    > solidnego
    > elementu krajobrazu.

    Nie widziałem jeszcze takiego łańcucha, którego nie można byłoby
    przeciąć odpowiednimi nożycami. Szybko i bezgłośnie. Poza tym nie
    zawsze jest do dyspozycji odpowiedni element krajobrazu.

    Motocykl jest garażowany w dość pewnym miejscu i wtedy alarm byłby
    najprawdopodobniej wyłączony. Odpada więc problem samoczynnej
    aktywacji.

    Czy ktoś posiada alarm firmy Stig i może coś o nim powiedzieć? Na
    Allegro firma ma prawie 36 tys. pozytywów przy 17 komentarzach
    neutralnych i tyluż negatywnych. Liczy dość imponujące.

    Pozdrawiam,
    Contravene

  • 7. Data: 2010-03-25 14:02:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-03-25, Contravene <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > pojemności, a taki alarm zabiera powiedzmy 10mA/h, to powinien
    > podziałać ciągle przez około 1.5 miesiąca bez międzyładowań. Niech

    No masz racje, ale juz po 3 tygodniach pradu moze byc za malo by
    przekrecic rozrusznikiem. Do tego niedoladowany akumulator duzo
    szybciej sie starzeje.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2010-03-25 14:09:13
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Contravene" <c...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    5g2000yqd.googlegroups.com...
    > Czy ktoś posiada alarm firmy Stig i może coś o nim powiedzieć? Na
    > Allegro firma ma prawie 36 tys. pozytywów przy 17 komentarzach
    > neutralnych i tyluż negatywnych. Liczy dość imponujące.

    Mam tylko centralny zamek w puszce - ojciec zreszta tez. Wszystko dziala
    ponad rok bez jakichkolwiek problemow. Wysylka, konktakt i ogolnie
    sprzedawca ok. O produktach powiem tylko tyle, ze dziala i na tym koniec.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 9. Data: 2010-03-25 14:38:51
    Od: Contravene <c...@i...pl>

    On 25 Mar, 15:02, AZ <a...@g...com> wrote:
    > No masz racje, ale juz po 3 tygodniach pradu moze byc za malo by
    > przekrecic rozrusznikiem. Do tego niedoladowany akumulator duzo
    > szybciej sie starzeje.

    Nie zamierzam włączać alarmu podczas garażowania (a jedynie gdy będę
    tracił moto z pola widzenia), więc powinno być ok, jeśli chodzi o
    pobór prądu.

    Nie przeszkadza nawet to, że nawet wyłączony (jeśli chodzi o czujniki)
    alarm nadal będzie czerpał z akumulatora. Nie zamierzam kisić motura w
    garażu podczas sezonu, a poza nim akumulator wyciągam.

    Jak na razie (w tej klasie cenowej) alarm w moim rankingu wygrywa.

    Pozdrawiam,
    Contravene