  • 1. Data: 2012-12-25 21:24:19
    Temat: Czujnik poziomu wody w studni
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Było:czujnik cisnienia jako czujnik poziomu
    Temat się rozrósł i już nie da się go czytać.
    Jeszcze mam taki pomysł:
    Boja z linką, która przechodzi przez bloczek na dnie studni, a potem do
    góry.
    U góry doczepiona elastyczna linka podłączona do takiej wagi
    tensometrycznej
    za 20-30 zł
    http://allegro.pl/wedkarska-podrozna-cyfrowa-waga-ha
    kowa-40kg-bagazu-i2866959909.html
    http://allegro.pl/waga-bagazowa-wedkarska-do-bagazu-
    walizek-i2882345032.html
    Podłączyć się pewnie można w środku do analogowego sygnału napięciowego
    lub odczytywać wyjścia LCD.
    S.

  • 2. Data: 2012-12-25 21:34:59
    Temat: Re: Czujnik poziomu wody w studni
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    walizek-i2882345032.html
    > Podłączyć się pewnie można w środku do analogowego sygnału napięciowego

    Prosciej.

    Boja, linka, przekladnia i potencjometr wieloobrotowy.
    Przekladnia + potencjometr dobrany tak aby pokrylo to poziom wody z czasow
    suszy i potpou.

    Malo co moze sie popsuc, latwe do kalibracji, szczelny potencjometr i jest
    odporne na wilgoc.

    Tmek

  • 3. Data: 2012-12-25 21:42:27
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Przy czym bez zadnych kolowrotkow na dnie, po co to?

    Boja z ciezarkiem, linka / zylka do gory, na gorze jakis maly beben na
    przekaldni z potencjometrem.
    Do niego zaczpiona linka i owinieta kilka razy. Jak w skali radia z czasow
    analogowych.
    Wolny koniec linki z ciezarkiem zwisa z bebna.
    I tyle.

    Tmek

  • 4. Data: 2012-12-25 21:45:51
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości
    > Przy czym bez zadnych kolowrotkow na dnie, po co to?

    A z wyjscia potencjometru masz gotowy sygnal do rejestratora na wyspasie
    https://www.google.pl/search?client=opera&q=rejestra
    tor+papierowy&oe=utf-8&channel=suggest&um=1&ie=UTF-8
    &hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=ExDaULmCOKe
    K4gTcsoHYBw&biw=1276&bih=878&sei=FxDaUOvVMpDR4QTbyYH
    ICQ

  • 5. Data: 2012-12-25 21:50:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał:

    > Było:czujnik cisnienia jako czujnik poziomu
    > Temat się rozrósł i już nie da się go czytać.

    Bez przesady, w jednym wątku zawsze lepiej się czyta niż
    podzielone na dwa.

> [...]
    > a potem do góry.
    > U góry doczepiona elastyczna linka podłączona do takiej wagi

    W stabilność (termiczną, długoterminową) oraz liniowość parametru
    pod nazwą "elastyczność linki", to ja nie bardzo wierzę. Ale gdyby
    tak na tej wadze powiesić równego drąga o masie M i objętości Q, tak,
    by sięgał dna studni, to z tego co przed laty wykombinował niejaki
    Archimedes z Syrakuz, da się łatwo określić jak głęboko ten drągal
    nurza się w wodzie. Do roli drąga zaadaptować można kawał plastikowej
    rury kanalizacyjnej. Zaślepić ją od dołu, zlać wodą do posiomu
    maksymalnego i sypać do środka piasek, aż waga pokaże zero (a właściwie
    kiedy przestanie je pokazywać). Przy opadaniu wody siła na wadze będzie
    rosła o tyle, o ile zmniejszy się ilość wypartej wody, a więc liniowo.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2012-12-25 22:02:43
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 25.12.2012 21:42, Tmek wrote:

> [...]
    > czasow analogowych.
    > Wolny koniec linki z ciezarkiem zwisa z bebna.

    Tak było wymyślone na samym początku. Nie chce mi się przepisywać swoich
    postów.
    Żeby ciężarek nie topił sie w wodzie mała modyfikacja - szajbka z żyłką
    do pływaka (i tak musi być coś koło fi 25 - 30cm żeby pokryć zakres),
    druga dla ciężarka może być znacznie mniejsza (ruch ciężarka nie większy
    niż 1 - 2m. Myślałem zamiast tego ciężarka sprężynę od zegara albo
    skręconą gumkę... no zobaczymy.

    Mirek.

  • 7. Data: 2012-12-25 22:03:52
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 25.12.2012 21:24, Sylwester Łazar pisze:
> [...]
    > Jeszcze mam taki pomysł:
    > Boja z linką, która przechodzi przez bloczek na dnie studni, a potem do
    Mnie jest trochę głupio się odzywać, bo ja mam niewielką wiedzę
    elektroniczną, ale za to mam praktykę za sobą dużą. wszelkie pomysły z
    boją i sznurkami są mocno zawodne. ciężko powiedzieć dla czego, ale ja w
    piwnicy musiałem zrobić tylko włącz - wyłącz jak się pojawiała woda. no
    i w testach wszystko działało, ale w praktyce, pływak raz na 10
    przypadków był zatopiony i układ nie działał. wystarczyło lekko dotknąć
    pływaka - wypływał - samo się naprawiło. wiem co napiszecie. tarł o coś.
    otóż nie bardzo, wszędzie miał luz, ale tak sie dziko zachowywał. Gdyby
    osoba chcąca odczytywać poziom wody zadowoliła się kikoma - kilkunastoma
    stanami wody, bez mrugnięcia okiem zaproponowałbym rurę do której są
    pomontowane na różnych wysokościach kontaktrony, a w rurze wielki pływak
    z magnesem, ale tak jak wspominałem to raczej elektryczne, niż
    elektroniczne rozwiązanie i nie płynne. chociaż jakby tych kontakronów
    dać co 5cm, i każdemu kolejnemu rezystor = będzie tanio i na 2
    kabelkach. no i jeszcze jedno. nie da sie tego zepsuć inaczej niż
    mechanicznie. :)

    ToMasz

  • 8. Data: 2012-12-25 22:17:42
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 25.12.2012 21:50, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale gdyby
    > tak na tej wadze powiesić równego drąga
    [...]

    Bardzo fajne... żeby tylko ta waga miała interfejs!

    Mirek.

  • 9. Data: 2012-12-25 22:30:48
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 25.12.2012 22:17, Mirek wrote:

    > Bardzo fajne... żeby tylko ta waga miała interfejs!

    Ale - suwmiarki mają!
    Nie wiem czy akurat ta:
    http://allegro.pl/suwmiarka-elektroniczna-150-mm-wyp
    rzedaz-i2880756189.html
    ale mam podobną i ma rs-232.

    Waga sprężynowa + suwmiarka + drąg?
    Może bojka + wielokrążek + suwmiarka?

    Mirek.

  • 10. Data: 2012-12-25 22:32:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > [...]
    >
    > Bardzo fajne... żeby tylko ta waga miała interfejs!

    Za dwie dychy, to ja bym się rs232 nie spodziewał. Ale tam jest
    tensometr, który działa tak samo jak ten w czujnikach ciśnienia
    -- ma wyjście analogowe. Czyli sposób przetwarzania wielkości
    fizycznych jest taki, jak w pierwotnych założeniach, tylko metoda
    pomiaru została udoskonalona. Przy zastosowaniu rury fi 50 mm
    mamy czułość 2kG/m, więc chyba dobrą do tej studni.

    --
    Jarek