  • 1. Data: 2010-07-01 13:01:19
    Temat: Czujnik przeciążenia AC
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Mam taki problem - potrzebuję zrobić sygnalizację akustyczną sytuacji
    przeciążenia obwodu zasilania 230V prądem powyżej 25A (na zasadzie "wyłącz
    coś bo za chwilkę nie będzie prądu"). Jest dostęp do pojedyńczych przewodów
    zasilania, można by nawlec coś na przewód fazowy itd. Czy macie pomysł jak
    zrobić najlepiej sam pomiar prądu ? W cenie powidzmy kilkudziesięciu
    złotych.

  • 2. Data: 2010-07-01 13:21:17
    Temat: Re: Czujnik przeciążenia AC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello William,

> [...]
    > zasilania, można by nawlec coś na przewód fazowy itd. Czy macie pomysł jak
    > zrobić najlepiej sam pomiar prądu ? W cenie powidzmy kilkudziesięciu

    Przekładniki prądowe. Banalne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-07-01 16:56:54
    Od: emil <e...@g...com>

    William Bonawentura pisze:
> [...]
    > pojedyńczych przewodów zasilania, można by nawlec coś na przewód fazowy
    > itd. Czy macie pomysł jak zrobić najlepiej sam pomiar prądu ? W cenie

    Chiński miernik cęgowy.

  • 4. Data: 2010-07-01 17:25:49
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "emil" <e...@g...com> wrote in message

    > Chiński miernik cęgowy.

    Gadający. Najlepiej wersja na rynek lokalny ogłaszająca wyniki po chińsku.
    ;-)

  • 5. Data: 2010-07-01 22:25:00
    Od: "Szymon \"JamesB0T\" Kajewski" <j...@p...beztego.onet.pl>

    W dniu 2010-07-01 15:01, William Bonawentura pisze:
> [...]
    > pojedyńczych przewodów zasilania, można by nawlec coś na przewód fazowy
    > itd. Czy macie pomysł jak zrobić najlepiej sam pomiar prądu ? W cenie

    Myślę że najprostszy byłby komparator pomiędzy napięciem wzorcowym - z
    zasilacza, (po odpowiedniej redukcji), a napięciem zindukowanym na cewce
    nawiniętej na przewodzie fazowym. Taki scalak kosztuje grosze. -
    Oczywiście sama sygnalizację dźwiękową musisz sam dołożyć. Jeżeli chodzi
    o gotowce, w firmie w której kiedyś pracowałem w jednej z maszyn był
    zamontowany gotowy układ wykrywający przeciążenie, z możliwością
    opóźnienia sygnalizacji. Niestety takie cudo kosztuje znacznie więcej.

    --
    JamesB0T
    Wstrząśnięty - nie zmieszany.

  • 6. Data: 2010-07-02 09:06:11
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    np.
    przekładnik prądowy
    http://www.tme.eu/html/PL/przekladniki-pradowe/ramka
    _789_PL_pelny.html
    do tego kilka elementów elektronicznych i już.