  • 1. Data: 2012-12-25 01:50:21
    Temat: Czy kompakty wyprą bezlusterkowce?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Kto teoretycznie używa bezlusterkowców? Amatorzy, żeby uzyskać jakość obrazu
    jak z lustrzanki (wyjątków w stylu Janka Muzykanta nie liczę).

    Ale zaczynają wychodzić kompakty, które oferują to samo, co u4/3, tylko za
    dużo mniej i w dużo mniejszej formie - pierwszy przykład - Sony RX100. Po co
    amator miałby kupować nowe wynalazki Olympusa, jeżeli może mieć taki
    kompakt? Czy Sony też nie strzeliło sobie w tym momencie w stopę? Może
    bezlusterkowce to jest ślepa uliczka?
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 2. Data: 2012-12-25 08:54:43
    Temat: Re: Czy kompakty wyprą bezlusterkowce?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote:

    [...]
> [...]
    > jeżeli może mieć taki kompakt? Czy Sony też nie strzeliło sobie w tym
    > momencie w stopę? Może bezlusterkowce to jest ślepa uliczka?

    Wszystko to jest złom, który wkrótce trafi na śmietnik i ślepa
    uliczka póki zdjęć nie będziemy robić okiem, a wszystkim będzie sterował
    implant w mózgu... (myślę, że do tego czasu coś wymyślą na godzinne
    naświetlanie... ;)

    Sony (jak reszta) przynosi straty i musi szukać jakiejś rentownej
    półki dla siebie. Przede wszystkim umierają małe kompakty - ich śmierć
    jest oczywista od chwili sukcesu smartfonów z pstrykami. To je mają
    zastąpić zaawansowane kompakty - dawać możliwości poza zasięgiem
    smartfona. Kto będzie wymagał jeszcze więcej, będzie musiał pójść w
    wymienną optykę, a tu już rynek zadecyduje, jak ułożą się proporcje
    między SLR-ami, EVIL-ami, MLIL-ami...

    Zaletą kompaktów jest szczelność matrycy, idealnie spasowane szkło
    (ew. także wizjer optyczny) oraz migawka centralna: cicha, wytrzymała,
    dokładna, bez przekoszenia ruchu, z superkrótkim czasem synchronizacji
    flesza - życzyłbym sobie na gwiazdkę, żeby ktoś wreszcie zaczął
    wypuszczać obiektywy z migawką centralną. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2012-12-25 10:03:17
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-12-25 01:50, Mateusz Ludwin wrote:
    > Kto teoretycznie używa bezlusterkowców? Amatorzy, żeby uzyskać jakość obrazu
    > jak z lustrzanki (wyjątków w stylu Janka Muzykanta nie liczę).
    Jestem amatorem który planował kupić sobie lustrzankę, ale ostatnio
    dostałem olśnienia uświadamiając sobie, że jest coś takiego jak
    bezlusterkowce i jak dla mnie są one najlepszym, wręcz idealnym,
    rozwiązaniem. :-D

    > Ale zaczynają wychodzić kompakty, które oferują to samo, co u4/3, tylko za
    > dużo mniej i w dużo mniejszej formie - pierwszy przykład - Sony RX100. Po co
    Czy ten Sony RX100 ma wymienne szkiełka? Bo Olympus E-PL5 ma. :-D
    Obecnie używam PowerShita A650 i właśnie możliwości wymiany szkiełek od
    jakiegoś czasu mi brakuje. Pomijając oczywiście inne wady i
    niedogodności tego sprzętu. Poza tym RX1000 jest IMO trochę drogi -
    2500zł za kompakta? WTF? Co najwyżej 70% tej kwoty mógłbym za niego dać.
    Natomiast 3500zł za E-PL5 + 14-42 + 40-150 jest dla mnie akceptowalne.

  • 4. Data: 2012-12-25 10:18:27
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-12-25 08:54, Mariusz [mr.] wrote:
    [.....]
> [...]
    > jest oczywista od chwili sukcesu smartfonów z pstrykami. To je mają
    > zastąpić zaawansowane kompakty - dawać możliwości poza zasięgiem
    Zaawansowane? Biorąc pod uwagę to, że prawie wszystkie dostępne na rynku
    (smart)fony w praktyce nie mają żadnej optyki to możliwości dowolnego
    kompatka są poza zasięgiem (smart)fonów. :-D

    Ale zgadzam się z tym, że te najprostsze kompakty nie mają racji bytu.
    Dla fanów aparatów w komórkach IMO nie są warte ekstra wydatku i
    konieczności targania dodatkowego gadżetu, a dla kolesi takich jak ja
    nie nadają się ze względu na brak trybu ręcznego czy też słabe szkiełka
    (tzn. gorsze niż w kompaktach z trochę wyższej półki).

  • 5. Data: 2012-12-25 10:50:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
> [...]
    > jeżeli może mieć taki kompakt? Czy Sony też nie strzeliło sobie w tym
    > momencie w stopę? Może bezlusterkowce to jest ślepa uliczka?

    kto czyta wynużenia trolii, czy trole w końcu wyginą, jakie będzie swiat
    internetu bez troli.

    twoje pisanie nie ma sensu

    kto to jest amator...

    amator to ktoś kto kocha coś robić, to nei partacz czy ktoś kto zadowala się
    byle czym.

    amatorzy kupują zwykle najlepszy sprzęt na jaki ich stać, nie zadowalają sie
    byle czym.

    zaletą bezlusterkowców i lustrzanek jest wymienna optyka.

  • 6. Data: 2012-12-25 11:36:14
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-12-25 10:50, Marek Dyjor pisze:

    > kto czyta wynużenia trolii, czy trole w końcu wyginą, jakie będzie
    > swiat internetu bez troli.
    >

    > twoje pisanie nie ma sensu

    Twoje jeszcze bardziej, dyżurny trolu.

  • 7. Data: 2012-12-25 13:22:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze JDX:

    > Zaawansowane? Biorąc pod uwagę to, że prawie wszystkie dostępne na rynku
    > (smart)fony w praktyce nie mają żadnej optyki to możliwości dowolnego
    > kompatka są poza zasięgiem (smart)fonów. :-D

    http://allegro.pl/w-strone-lepszych-zdjec-david-noto
    n-i2822338070.html

    W tej książce obok zdjęć z FF pojawiają się fotki krajobrazowe z iPhone i
    bez podpisu są nie do odróżnienia. Mimo że nic się w tym aparacie nie da
    ustawić.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 8. Data: 2012-12-25 13:23:38
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze JDX:

> [...]
    > 2500zł za kompakta? WTF? Co najwyżej 70% tej kwoty mógłbym za niego dać.
    > Natomiast 3500zł za E-PL5 + 14-42 + 40-150 jest dla mnie akceptowalne.

    No właśnie nie ma wymiennych i to jest zaleta, bo aparat jest wielkości
    paczki papierosów, ma jaśniejszy obiektyw, niż te kity, jest tańszy i ma tak
    samo nieszumiącą matrycę.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 9. Data: 2012-12-25 14:21:12
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-12-25 13:23, Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > paczki papierosów, ma jaśniejszy obiektyw, niż te kity, jest tańszy i ma tak

    To chyba jednak w jakiejś innej rzeczywistości żyjesz, bo jakby nie
    patrzeć to ten, skądinąd świetny, kompakt nie jest w stanie w niektórych
    aspektach równać się ze sprzętem z wymienną optyką. Ten obiektyw jest
    jasny tylko na szerokim końcu, wystarczy minimalnie zmienić ogniskową i
    szkło bardzo szybko ciemnieje. Matryca też jednak odstaje od nowych
    sensorów w m4/3. Poza tym można iść w stałki zamiast zumów i wtedy
    różnica stanie się jeszcze bardziej widoczna. A co jak potrzebujesz mieć
    szerzej niż 28 mm, albo tele, albo makro?

    --
    marcin

  • 10. Data: 2012-12-25 14:57:41
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 25 Dec 2012 01:50:21 +0100, Mateusz Ludwin wrote:
> [...]
    >
    > Ale zaczynają wychodzić kompakty, które oferują to samo, co u4/3, tylko za
    > dużo mniej i w dużo mniejszej formie - pierwszy przykład - Sony RX100.

    I 28-100/1.8-4.9 wystarczy kazdemu?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns