  • 1. Data: 2018-12-05 23:16:59
    Temat: Czy można parkować na prywatnych miejscach parkingowych?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Sytuacja następująca:

    1. Jest parking odkryty, każde stanowisko wyposażone jest w zaporę
    opuszczaną. Taką na kluczyk.

    2. Jedna z zapór jest opuszczona bo właściciel stanowiska nie zamknął jej.

    Czy można zatem bezkarnie zaparkować na tym stanowisku? Parking nie ma
    kopert, oznaczeń na przeciwległej ścianie - jedynie kostka brukowa jest
    w innym kolorze niż reszta parkingu.

    Wariant B zapytania.

    3. Aby nie blokować ulicy trzeba zatrzymać auto kawałek od niniejszego
    parkingu, podejść do stanowiska, opuścić barierkę i wrócić do auta by
    móc wjechać na to stanowisko.

    4. W tym samym czasie ktoś inny tam wjechał. Co wtedy?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-12-06 02:52:32
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 05.12.2018 o 23:16, Marek S pisze:

    [...]

    Zasadniczo, jeśli nic nie jest napisane o prywatności parkingu, miejsc
    itp., to chyba nie ma prawnych przeciwwskazań.
    Ale z drugiej, to trzeba być burakiem, żeby tak zrobić.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 3. Data: 2018-12-06 02:55:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-12-05 o 23:16, Marek S pisze:

> [...]
    >
    > Czy można zatem bezkarnie zaparkować na tym stanowisku? Parking nie ma
    > kopert, oznaczeń na przeciwległej ścianie - jedynie kostka brukowa jest

    Oczywiście że można, tyle że trzeba mieć jakiś przyrząd do przecinania
    kłódek żeby potem wyjechać.

> [...]
    > móc wjechać na to stanowisko.
    >
    > 4. W tym samym czasie ktoś inny tam wjechał. Co wtedy?

    Wysiadasz idziesz zamykasz i otwierasz. Wszak ilość otwarć i
    zamknięć ma obowiązek się zgadzać z liczbą aut które wjechały.
    A może nie musi się zgadzać?
    Co jest w regulaminie?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-12-06 13:16:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek S" <p...@s...com> wrote in message
> [...]
    >
    > 2. Jedna z zapór jest opuszczona bo właściciel stanowiska nie zamknął jej.
    >
    > Czy można zatem bezkarnie zaparkować na tym stanowisku?

    Co to znaczy "bezkarnie"? Mandatu Ci na prywatnym parkingu Policja
    nie postawi. Właściciel może natomiast wezwać lawetę i wyrzucić
    Twój samochód ze swojego terenu jeśli jesteś tam nieproszony.

    No i na dodatek dla niektórych karą byłoby bycie głąbem w oczach innych.
    Jeśli wiesz dobrze że to jest prywatne miejsce parkingowe i nie jest ono
    Twoje, nie masz pozwolenia od właściciela to tylko głąb i burak tam
    postawi auto.

> [...]
    > wjechać na to stanowisko.
    >
    > 4. W tym samym czasie ktoś inny tam wjechał. Co wtedy?

    Należy się mu w ryja od razu, na poczekaniu, bez pytania o nic.

  • 5. Data: 2018-12-06 14:02:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-06, Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > nie postawi. Właściciel może natomiast wezwać lawetę i wyrzucić
    > Twój samochód ze swojego terenu jeśli jesteś tam nieproszony.

    Nie zaryzykowałbym wywiezienia nawet przy wyraźnym oznaczeniu. Ale
    zamknąć chyba można. Zastaw na poczet opłat za bezumowne korzystanie z
    miejsca.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2018-12-06 14:31:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zamknac mozna ale nie wolno. Wolno i mozna za to dochodzic swoich praw na drodze
    sadowej.

  • 7. Data: 2018-12-06 17:45:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > 4. W tym samym czasie ktoś inny tam wjechał. Co wtedy?

    nie masz prawa wejść komuś do domu bez zaproszenia, również na jego
    teren. niestety my Polacy jesteśmy narodem wychowanym w
    socjalizmie/Komunizmie gdzie własność prywatna w tym działek była tak
    sobie traktowana. opowiem Ci moją historię. kupiłem mieszkanie, we
    wspólncie, w bloku, dookoła którego było bagno. w bagnie "cumowały" dwa
    pojazdy. Sprawdziłem, działka należy do miasta. polatałem,
    pozałatwiałem, może dla tego ze mam grupę inwalidzką patrzyli na mnie
    przychylnym okiem, ale udało się dostać wszelkie zezwolenia na zrobienie
    parkingu. sam zrobiłem parking na 4 samochody, z czego korzystam z 1
    miejsca. ja uważam że mnie się opłacało, sąsiedzi z bloku obok mówili ze
    jestem frajer. na moim miejscu, nikt lokalny mi nie staje, ale czasem
    przyjezdny wjedzie. Nie gorączkuje się, czekam aż odjedzie, przepakowuje
    samochód. Pytałeś co można zrobić co grozi. otóż nikt niema prawa
    wjechać na takie miejsce. w zasadzie na żadne miejsce nie oznaczone jako
    możliwe do zaparkowania. tyle że ukarać jest trudniej. dlaczego? Bo
    takie coś, takie zajęcie nie jest ścigane z automatu. Czyli aby Policja
    przyjechała, musisz to zgłosić. co zrobi Policja? ano nic, bo
    nierobienie niczego nie powoduje pogarszania sytuacji. więc ograniczą
    się do notatki. na podstawie notatki policji możesz dochodzić
    odszkodowania. tyle że aby sąd takie zasądził - musisz wykazać szkodę.
    jaka to szkoda? Ano właśnie. ta szkoda jest tak mała, ze ludzie nie
    zawracają sobie głowy. chyba że nie jest mała. no bo ja z mojego
    parkingu do domu mam 10metrów utwardzonej drogi. jeśli będę musiał iść
    100m i złamię sobie nogę, rozbiję głowę - to szkoda robi się duża. wtedy
    takie "nielegalne" parkowanie może być kosztowne.

    reasumując: To że dobrze pewne przewinienia nie są ścigane, nie znaczy
    ze są legalne. 99 razy może się udać a za setnym będzie trzeba słono
    zapłacić

    ToMasz

  • 8. Data: 2018-12-06 17:51:25
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > móc wjechać na to stanowisko.
    >
    > 4. W tym samym czasie ktoś inny tam wjechał. Co wtedy?

    Dlaczego uważasz miejsca za prywatne a nie zawłaszczone?

  • 9. Data: 2018-12-06 18:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

> [...]
    > iść 100m i złamię sobie nogę, rozbiję głowę - to szkoda robi się
    > duża. wtedy takie "nielegalne" parkowanie może być kosztowne.

    chciałbym widziec ten przewód sadowy w ktorym udowadniasz, ze szkoda
    polegajaca na złamaniu nogi powstała w wyniku parkowania kogos na twoim
    miejscu...
    ble ble ble - moze lepiej na prawo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 10. Data: 2018-12-06 19:27:48
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-06 17:45, ToMasz wrote:

    > nie masz prawa wejść komuś do domu bez zaproszenia, również na jego
    > teren. ...

    To jednak trochę inaczej wygląda. Nie masz prawa wejść do domu, ale na
    teren masz póki właściciel nie sprzeciwi się.