  • 1. Data: 2016-04-03 08:08:06
    Temat: Czy oszukują na ilości paliwa
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Poczytałem niedawno posty kolegów na w/w temat i wziąłem sprawy w swoje
    ręce.
    Zatankowałem do pełna 10-litrowy kanister. Weszło 11 litrów.
    Od razu mi podpadło, że weszło za dużo. Pełny kanister zważyłem, odlałem
    z niego do menzurki 0,5 litra dla określenia gęstości i po całkowitym
    opróżnieniu zważyłem ponownie.
    Wyszło mi tak:
    - gęstość ON to według wagi i menzurki (waga nielegalizowana) 0,829
    - gęstość ON według areometru (legalizowany, z laboratorium) 0,8315
    - kanister pełny 9,95 kg
    - kanister pusty 0,9 kg
    Z tego wychodzi, że jednak nie oszukują. Ilość mieści się w granicach
    błędu pomiaru, poniżej 1%.
    Jakby kto pytał stacja CRAB.
    Jacek

  • 2. Data: 2016-04-03 11:02:01
    Temat: Re: Czy oszukują na ilości paliwa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 3 Apr 2016 08:08:06 +0200, Jacek napisał(a):

    > Poczytałem niedawno posty kolegów na w/w temat i wziąłem sprawy w swoje
    > ręce.
    > Zatankowałem do pełna 10-litrowy kanister. Weszło 11 litrów.

    No dokładnie - kanistry mają trochę zapasu pojemności.
    Jak masz 10l nominalnie, to nie należy tankować pod korek, bo rozgrzewające
    się paliwo całkiem sporo zwiększa swoją objętość i się może rozlać.

  • 3. Data: 2016-04-03 14:00:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > - kanister pełny 9,95 kg
    > - kanister pusty 0,9 kg
    > Z tego wychodzi, że jednak nie oszukują. Ilość mieści się w granicach

    Ale tamte posty były o LPG...

  • 4. Data: 2016-04-03 16:23:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Apr 2016 12:00:23 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    > Ale tamte posty były o LPG...

    Zasada podobna:
    -zbiornik ma nominalnie np 40 litrow, a naprawde np 41
    -zbiornik taki nalezy nalewac do 32l, ale zawor moze wpuscic wiecej.

    J.

  • 5. Data: 2016-04-03 16:26:43
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-04-03 o 16:23, J.F. pisze:

    > Zasada podobna:
    > -zbiornik ma nominalnie np 40 litrow, a naprawde np 41
    > -zbiornik taki nalezy nalewac do 32l, ale zawor moze wpuscic wiecej.

    Tylko co mają powiedzieć ci, którzy mają zbiornik nominalnie 40-litrowy,
    faktycznie 41-litrowy, teoretycznie napełnialny do 32l, a zatankowali 54l?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2016-04-03 17:06:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Apr 2016 16:26:43 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak

    "poprosze fakture, nr rej ...."

    :-)

    J.