  • 1. Data: 2013-07-21 20:20:11
    Temat: Czy procesor gryzie?
    Od: Majka <k...@g...com>

    No to szukam komputera. I zagwozdka na początku:
    dlaczego odradzają mi procesory AMD, i wciskają i3?
    Czy procesory AMD, np. dwurdzeniowe do laptopów/netbooków są gorsze niż procesory
    Intela?

    Pytałam kilku osób, kilku "mniejinformatyków", i kilku "bardziejinformatyków" o
    podstawę/rdzeń komputera, i wszyscy jak jeden twierdzą, że tylko intel (jak dla mojej
    niewymagającej osoby) i3.

    Wszyscy na pytanie o AMD odpowiadają "nie/niepolecam", ale mało w tym konkretów.

    Czy to prawda? Bać się/obawiać produktów AMD, np. popularnej w sklepach i serwisach
    serii E2?
    Czy seria C od AMD jest nowsza/lepsza od e/e2?

    Wyjaśnienie mojego pytania i poszukiwań:
    Wiadomo z innego wątku, że mój netbook nie pozwala nawet na przeglądanie internetu
    (ASUS eee PC 901, procesor Atom 1.6/512, ram 1 GiB, dwa dyski ssd 4+8 GiB).
    Sama nie wymagam dużo:
    - przeglądam internet (IE, a częściej Chrome)
    - nie używam komunikatorów (bo mam czat na gmailu)
    - z pakietu MS Office używam tylko Worda i Exela
    - czasem drukuję na canon lbp 3000 łaczonej via usb
    - słucham radia lub muzyki z płyt (nagrywarka na dwa usb dvd plextor, zestaw
    głośnikowy creative 5.1))
    - do płyt (programy, wypalanie, instalacje systemu) mam zewnętrzny napęd dvd plextora
    - skoro mam plextora dvd to komputer bez napędu może być
    - może być mały ekran 10-13, zupełnie mi to nie przeszkadza, obecny ASUS ma tylko 8,9
    cala, oraz mam zewnętrzny monitor lcd 20 cali EIZO starego formatu 4:3
    - mam mieć wg doradców 4 GiB ramu - to teraz podstawa?
    - dotąd używałam win XP prof sp3 okrojony pod mój kompuret w programie nLite
    - NIE CHCĘ win8 - i wiem że tu może być kłopot
    - bardzo lubię i chcę mieć win7, takich używam w pracy i u znajomych (chyba HOME)
    - w nic nie gram i nie będę
    - może być różowy

    MAJKA

  • 2. Data: 2013-07-21 21:55:58
    Temat: Re: Czy procesor gryzie?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-21 20:20, Majka pisze:
> [...]
    serii E2?
    > Czy seria C od AMD jest nowsza/lepsza od e/e2?

    Takie E2 to w tym małym netboku powinno bardziej być niż w laptopie.
    http://www.notebookcheck.pl/Mobilne-procesory-rozpis
    ka-osiagow.4344.0.html

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2013-07-21 22:26:56
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 21.07.2013 20:20, Majka pisze:
    > No to szukam komputera. I zagwozdka na początku:
    > dlaczego odradzają mi procesory AMD, i wciskają i3?
    > Czy procesory AMD, np. dwurdzeniowe do laptopów/netbooków są gorsze niż procesory
    Intela?
    ja mam amd 2 rdzenie w laptopie - nie narzekam. ani na szybkość
    procesora ( o ile można o takiej mówić) ani na nadmierną
    energochłonność, ani na trwałość.

    > Wszyscy na pytanie o AMD odpowiadają "nie/niepolecam", ale mało w tym konkretów.
    no to nie gadaj z nimi.
    > Czy to prawda? Bać się/obawiać produktów AMD, np. popularnej w sklepach i serwisach
    serii E2?
    > Czy seria C od AMD jest nowsza/lepsza od e/e2?
    tu nic nie poradzę, bo co jest warta nowa seria, to życie pokaże....

    > Wyjaśnienie mojego pytania i poszukiwań:
    > Wiadomo z innego wątku, że mój netbook nie pozwala nawet na przeglądanie internetu
    (ASUS eee PC 901, procesor Atom 1.6/512,
    intela? No to się nie dziwie że szukasz AMD
    żartowałem. ten (typ) procesor jest wkładany do telefonów, np zte grand
    x in.
    nie wyobrażam sobie jak to jest że się nie da, ale domyślam się że po
    prostu jest wolno. "kopa" w normalnym użytkowaniu daje zastąpienie
    zwykłego dysku szybszym ssd... ale w tym przypadku - nie wiem. może jak
    już położysz "lage" na tym starym maleństwie, spróbuj zainstalować
    linuksa - tak dla zabawy, zeby zobaczyć jak pójdzie chorme czy firefox.

    > - bardzo lubię i chcę mieć win7, takich używam w pracy i u znajomych (chyba HOME)
    dowiedz się przed zakupem czy są sterowniki do win7
    ToMasz

  • 4. Data: 2013-07-21 22:51:12
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-07-21 20:20, Majka pisze:
    > Czy procesory AMD, np. dwurdzeniowe do laptopów/netbooków są gorsze niż procesory
    Intela?

    Jeśli zawężamy temat do procesorów "M" ('mobilnych') ze średniej półki,
    to odpowiedź jest prosta: nie, AMD nie są gorsze.
    Tak że nie patrz na firmę, tylko parametry. Przy porównywalnych cena
    powinna być podobna, więc w kwestii wyboru kieruj się pozostałymi
    parametrami sprzętu (4 GB RAM będzie w sam raz, ale sprawdź możliwość
    rozszerzenia; zwykle jest chyba jedna kość 4 GB, a drugi slot pamięci
    jest wolny, więc w przyszłości mogłabyś np. mieć 16 GB).

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 5. Data: 2013-07-22 01:03:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 21.07.2013 20:20, Majka pisze:
    > No to szukam komputera. I zagwozdka na początku:
    > dlaczego odradzają mi procesory AMD, i wciskają i3?

    Patrząc na dalszy ciąg (brak konkretów itepe) przypuszczam, że chodzi o
    kwestie religijne ;)

    Ja generalnie od lat trzymam się AMD, ale głównie z sentymentu oraz z
    tego powodu, że AMD jest bardziej stabilną firmą jeśli chodzi o sposób
    montażu procesora na płycie głównej. No i pierwszy kontakt z Intelem
    mnie zraził, bo i386 w moim pierwszym pececie miał jakąś dziwną wadę -
    po włączeniu trybu v86 co któryś bajt w pamięci był "tylko do odczytu".

    [ciach]

    Patrząc na Twoje zapotrzebowanie to chyba tylko cena będzie ważna, a nie
    producent procesora ;)

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 6. Data: 2013-07-22 13:10:07
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-07-22 01:03, Andrzej Lawa pisze:
    > Ja generalnie od lat trzymam się AMD, ale głównie z sentymentu oraz z
    > tego powodu, że AMD jest bardziej stabilną firmą jeśli chodzi o sposób
    > montażu procesora na płycie głównej.

    To ja dodam jeszcze, że modele serii mobile są wdzięczniejsze do
    podkręcania od swoich odpowiedników Intela, a to za sprawą programu,
    nomen omen wydanego przez samego producenta: "AMD OverDrive(TM)"
    http://sites.amd.com/us/game/downloads/amd-overdrive

    (Tak, wiem, że podkręcanie CPU w laptopach większego sensu nie ma, ale
    skoro można...)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 7. Data: 2013-07-22 23:27:24
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-07-2013 o 20:20 Majka napisał na pl.comp.pecet:

> [...]

    > - NIE CHCĘ win8 - i wiem że tu może być kłopot
    > - bardzo lubię i chcę mieć win7, takich używam w pracy i u znajomych

    Jak dla mnie za wiele ogólników. Wybór determinuje przede wszystkim cena,
    później wielkość. Jest jeszcze praca "mobilna" czyli długość pracy na
    baterii (w dużej mierze zależy właśnie od procesora) i jeszcze wiele
    pomniejszych czynników w zależności od potrzeb.

    Odpowiem również ogólnie: kupując AMD - będzie działał, kupując Intela I3
    (najlepiej z trójką z przodu, czwórką?) - na pewno będziesz zadowolona.

    > Czy seria C od AMD jest nowsza/lepsza od e/e2?

    Zależy jakie C i jakie E, ogólnie to inny segment procesorów. Seria C
    nadaje się do najmniejszych netbooków ze względu na mały pobór prądu ok 9W,
    natomiast E widziałem nawet w laptopach, co uważam za nieporozumienie. Jak
    dla mnie oba słabiutkie.

    Dla komfortowej pracy 4GB nie jest za dużo, a nawet w sam raz :) i
    najlepiej
    pojedynczy moduł (ach ten internet).

    Win8 nie takie straszne jak mówią. To całkiem przyjemny system (jak już się
    znajdzie "legendarny" przycisk START) :)

    Zdrówko

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 8. Data: 2013-07-23 20:52:40
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > - dotąd używałam win XP prof sp3 okrojony pod mój kompuret w programie
    > nLite

    Po cholere? :)

    > - może być różowy

    A najwazniejszy parametr?
    Tzn. "do kwoty xxxx PLN"?

  • 9. Data: 2013-07-31 00:43:56
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Majka wrote:

> [...]
    > - mam mieć wg doradców 4 GiB ramu - to teraz podstawa?
    > - dotąd używałam win XP prof sp3 okrojony pod mój kompuret w programie nLite

    Nie rozumiem dlaczego komputer z procesorem 1,6 GHz, 1 GB RAM i WinXP
    miałby nie pozwalać na przeglądanie internetu oraz pracę z pakietem
    biurowym. Spokojnie pozwala. Jeżeli ktoś Ci wpiera, że do przeglądania
    internetu potrzeba 4 GB RAM, to jednak przesadza.
    Przygotowałem ostatnio parę laptopów na procesorach typu Celeron M 1,5
    GHz z 1 GB ram i WinXP dla rodziny i działa to bardzo ładnie. Tego typu
    laptopy można w dzisiejszych czasach otrzymać nieraz za darmo od kogoś,
    kto się przesiadł na nowy sprzęt. Warunkiem, żeby to działało (ale to
    dotyczy każdego komputera, niezależnie od mocy procesora) jest to, żeby
    nie mulić niepotrzebnie komputera zbędbym, zmulającym oprogramowaniem.
    Przede wszystkim zmulają różnego rodzaju pakiety bezpieczeństwa,
    antywirusy, dodatkowe zapory działające w tle itp. Szczególnie, że
    bardzo często są przy tym kompletnie nieaktualne. Trzeba to wszystko
    wywalić i zabezpieczyć komputer w inny sposób i/lub zainstalować coś
    lekkiego. Nie używać zamulających kobył od Microsoftu typu MS Office, IE
    i co tam jeszcze. W to miejsce zainstalować lekkie programy, które robią
    dokładnie to samo zużywając kilka razy mniej zasobów. Wtedy okaże się,
    że komputer z procesorem 1,5 GHz bez zacięć odtwarza wideo w HD, a
    internet działa bardzo sprawnie.

  • 10. Data: 2013-07-31 07:40:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-07-31 00:43, Poldek pisze:

> [...]
    > dokładnie to samo zużywając kilka razy mniej zasobów. Wtedy okaże się,
    > że komputer z procesorem 1,5 GHz bez zacięć odtwarza wideo w HD, a

    Czy mógłbyś podać więcej konkretów?
    Mam właśnie taki złomowy HP500 z prockiem Pentium M 1.73 GHz i 2 GB RAM
    oraz WinXP. Działa to-to dość marnie i ityrująco. Nic nie robię tylko
    czekam na reakcje a oglądanie filmów HD w ogóle nie wchodzi w grę.

    Niby jest odchudzony, ale i tak praca na tym budzi same negatywne emocje.

    --
    MN