  • 51. Data: 2018-12-14 09:53:54
    Temat: Re: Czy to może być prawda? Przyczyną śmierci ładujący się telefon
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-12-13 o 21:33, J.F. pisze:

    > Bo jak jest kawalek uziemionej rury na wylocie, to chroni.
    > Tylko co z roznicowką?

    Czysta woda bez dodatków soli czy innych zanieczyszczeń wcale dobrze
    nie przewodzi prądu.
    O ile dwie żyletki oddalone na grubość zapałki powodują duży przepływ
    prądu to już 5 cm przerwa od spirali w nieprzewodzącej obudowie do
    metalowego króćca powoduje że upływ jest już <20mA.
    W podgrzewaczu jaki rozbierałem, spirala zasilana była przy
    wlocie wody a środek był na wylocie co powodowało że przy włączonej
    grzałce w punkcie najbliżej wylotu było ok 115VAC a przerwa do metalu
    blisko 5cm.

    --
    pzdr, j.r.

  • 52. Data: 2018-12-14 10:10:53
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 12.12.2018 o 19:15, Paweł Kasztelan pisze:
    > Nastoletnia mistrzyni sztuk walki nie żyje. Przyczyną śmierci ładujący
    > się telefon
    > Więcej:
    > http://www.sport.pl/inne/7,102005,24271379,nastoletn
    ia-mistrzyni-sztuk-walki-nie-zyje-przyczyna-smierci.
    html#s=BoxOpImg4

    > Jak sądzicie czy to możliwe ??
    >
    > Pozdr. PK

    Pierwszy wpis pod tym artykułem jasno wyjaśnia, że możliwe: "Chyba razem
    z przedłużaczem 230V"

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 53. Data: 2018-12-14 11:54:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacek" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Czysta woda bez dodatków soli czy innych zanieczyszczeń wcale dobrze
    >nie przewodzi prądu.

    Jest czysta kranowa. Ktora troche przewodzi.

> [...]
    >wlocie wody a środek był na wylocie co powodowało że przy włączonej
    >grzałce w punkcie najbliżej wylotu było ok 115VAC a przerwa do metalu

    I to wystarczalo na zmniejszenie pradu ponizej 20mA czy roznicowki nie
    bylo ?

    W kwestii ochrony osob to bardziej bym polegal na uziemieniu wylotu,
    ale wtedy ten klopot z roznicówka ...

    J.

  • 54. Data: 2018-12-14 11:55:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >To ze sceptycznie podszedlem do informacji nie znaczy ze strzelilem
    >do swojej bramki.

    Sceptycznie podchodzic nie grzech, a nawet sie chwali.

    Ale kiedys trzeba sie przyznac do bledu, a nie isc w zaparte.

    J.

  • 55. Data: 2018-12-14 15:26:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To raczej Ty szukasz dziury w calym. Jako argument dajesz kilka zdjec i piszesz ze
    nie ma praktycznie zadnych wpisow bo nie miala czasu. Albo ze jest zdjecie dyplomu.
    Inne zdjecie pokazuje ze na 99,99 historyjka jest zmyslona. To zdjecie z zawodow.
    Ladna dziewczyna i stoi z boku a nie jako rodzynek w srodku. Stoi z boku bo w srodku
    duzo trudniej domontowac postac do zdjecia.

  • 56. Data: 2018-12-14 17:03:00
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 14 Dec 2018 06:26:02 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    > jest zmyslona. To zdjecie z zawodow. Ladna dziewczyna i stoi z boku a
    > nie jako rodzynek w srodku. Stoi z boku bo w srodku duzo trudniej

    Tu masz trochę więcej: https://youtu.be/xaJ8a2vkZzg

    A że w internecie nie ma więcej o niej? Przecież to jeszcze dziecko.
    Dopiero co wygrała swój pierwszy konkurs.

    Niewykluczone że ładowarka była jakaś chińska i faktycznie ładowała fazą,
    jak kiedyś kupiłem ładowarkę za 5zł do Nokii 3310 to zależnie którą
    stroną włożyłem w gniazdko, na stykach pojawiała się faza. A wtedy
    wystarczy dotknąć w złym miejscu będąc dobrze uziemionym i tragedia
    gotowa. To że przyczyną było wpadnięcie telefonu do wanny to raczej
    domysł dziennikarzy, bardziej prawdopodobne jest, że dziewczyna dotknęła
    fazy nad wodą, a telefon puściła już po nieszczęściu.

    Mateusz

  • 57. Data: 2018-12-14 17:54:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jest wykluczone co napisales ale bardziej niz wykluczone prawdopodobna jest
    sytuacja ze informacja jest zmyslona. A co do chinskich ladowarek, zasilaczy.
    Zrobilem kilka urzadzen w ktorych do zasilania sterowania uzylem zasilaczy z
    ladowarek do epapierosow, bo najtansze byly. Wykorzystywalem same plytki. Te co
    uzywalem byly bardzo porzadnie zrobione. Jak czytam o jakis sytuacjach z jakimi inni
    sie spotkali to im nie wierze. Moje doswiadczenia sa inne.

  • 58. Data: 2018-12-15 05:02:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-14, jacek <j...@w...pl> wrote:

    > Czysta woda bez dodatków soli czy innych zanieczyszczeń wcale dobrze
    > nie przewodzi prądu.

    Ale jednak wiele osób kąpie się w elektrolitach. Szmpony, płyny do
    kompieli to najczęściej związki jonowe. Czy nawet bezpośrednio sole
    nieorganiczne w stylu Epsom (siarczan magnezu). Poza tym ludzie się
    pocą a i nasikanie do wanny nie będzie obojętne :)

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2018-12-15 05:10:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-14, jacek <j...@w...pl> wrote:

    > Czysta woda bez dodatków soli czy innych zanieczyszczeń wcale dobrze
    > nie przewodzi prądu.

    Ale jednak wiele osób kąpie się w elektrolitach. Szmpony, płyny do
    kąpieli to najczęściej związki jonowe. Czy nawet bezpośrednio sole