  • 1. Data: 2018-12-09 10:18:56
    Temat: Mikroskop
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    Używał ktoś i ma jakieś doświadczenia? Działa to jakoś.

    https://www.gearbest.com/testers-detectors/pp_009129
    792529.html?lkid=17325475&fbclid=IwAR0cTHMABvYxhq6uM
    wAPS-nzweZGiEzXn7bU2M-Uop9ExJj0rPCNGFg3n7w

  • 2. Data: 2018-12-09 20:12:58
    Temat: Re: Mikroskop
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu niedziela, 9 grudnia 2018 10:18:59 UTC+1 użytkownik Jingiel napisał:
    > Używał ktoś i ma jakieś doświadczenia? Działa to jakoś.
    >
    > https://www.gearbest.com/testers-detectors/pp_009129
    792529.html?lkid=17325475&fbclid=IwAR0cTHMABvYxhq6uM
    wAPS-nzweZGiEzXn7bU2M-Uop9ExJj0rPCNGFg3n7w

    Taki wynalazek widze po raz pierwszy ale już widze jego wade. Nie ma gleboksci
    czyli widoku przestrzennego czyli trójwymiarowego. Bo ma tylko jeden obiektyw.
    Ja gdy jeszcze miałem dobre oczy uzywalem najpierw mikroskopu stereo z
    wymiennymi obiektywmi i okularem a jak mi ten okradli to potem z obiektywem
    o zmiennej odniskowej. I ogladalo się przedmiot jako trójwymiarowy. Ulatwialo
    to prace drobnymi narzędziami. A tu obraz jest plaski i takiej precyzji jaka
    można osiagnac przy miroskopie tradycyjnym będzie trudno osiagnac. Bo np igle
    zobaczysz na nieznanej odleglosci do miejsca w które chcesz nia dotknąć.

    No ale cena w porównaniu z optycznym jest kilkakrotnie mniejsza wiec
    go chyba kupiłbym. Ale znowu z trzeciej strony ten mikroskop moze miec
    znacznie mniejsza od optycznego trwalosc. Bo to i wyswietlacz porysować
    się może a i obiektyw plastykowy termicznie odksztalcic a elektrolity
    w bebchch powysychac. W sumie trudna rada, musisz zaryzykować i dokonać
    tego historycznegi zakupu po to, by potem podzielić się tu na forum swymi
    doswiadczeniami.

    Pozdr
    Tornad

  • 3. Data: 2018-12-09 23:50:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > No ale cena w porównaniu z optycznym jest kilkakrotnie mniejsza wiec
    > go chyba kupiłbym.

    1. głębia ostrości. nie wiadomo jaka jest naprawdę
    2. czy da sie ustawić ostrość na 5cm niżej i na 2cm niżej, czy ta
    odległośc jest zawsze stała.
    3. jakie jest opóźnienie tego co widzi "oko" kamery a wyświetla ekran
    Jak te pytania weźmiecie pod uwagę, to dopiero wtedy decydujcie.
    Stawiam na to, ze stara kamera cctv z dobrym obiektywem plus monitor ze
    starego przenośnego odtwarzacza dvd będzie lepszy

    ToMasz

  • 4. Data: 2018-12-10 07:07:39
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2018-12-09 o 23:50, ToMasz pisze:

> [...]
    > Stawiam na to, ze stara kamera cctv z dobrym obiektywem plus monitor ze
    > starego przenośnego odtwarzacza dvd będzie lepszy

    Dzięki za info.

  • 5. Data: 2018-12-10 21:43:58
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Jingiel <x...@x...xx> wrote:
    > U?ywa? kto? i ma jakie? do?wiadczenia? Dzia?a to jako?.
    >
    > https://www.gearbest.com/testers-detectors/pp_009129
    792529.html?lkid=17325475&fbclid=IwAR0cTHMABvYxhq6uM
    wAPS-nzweZGiEzXn7bU2M-Uop9ExJj0rPCNGFg3n7w

    Tego nie. Ale nabylem (znacznie taniej) zabawke ktora dziala na
    podobnej zasadzie (mikroskop USB). Glowna roznica jest taka ze
    moje urzadzenie nie ma wlasnego ekranu i wyswietla na ekranie
    monitora. Moim zdaniem glowne sprawy w takich urzadzeniach
    to oswietlenie i odleglosc obiektywu od plytki. Tzn. przy
    wiekszych powiekszeniach obiektyw musi byc blisko plytki i
    jest duza szansa ze lutownica zamiast w plytke trafi w
    obiektyw. Przy wiekszych powiekszeniach zeby cos widziec
    trzeba miec dosc swiatla, bezposrednie (lub przez lustro)
    oswitlenie sloneczne jest OK. Moje urzadzenie ma doswietlanie
    LED-ami, ale to dziala tak sobie. Do czego sie nadaje:
    - moge zobaczyc drobne szczegoly, np. dobrze widac ze opornik
    603 jest spalony, czy przerwy w scierzce z powodu pekniecia
    plytki
    - dla mnie fajna jest mozliwosc robienia zdjec, np. w celu
    dokumentacji

    Mam tez tani klasyczny mikroskop, tu z plytkami jest porazka,
    bo powierzchnia plytki zwykle jest poza zakresem regulacji
    glebi ostrosci (przy najmniejszym powiekszeniu cienka plytka
    sie lapie), jest problem z oswietleniem (w klasycznym od dolu
    przez otwor w stoliku...) i obiektyw zachacza o wyzsze
    elementy na plytce.

    --
    Waldek Hebisch

  • 6. Data: 2018-12-10 21:58:46
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Jingiel <x...@x...xx> wrote:
    > U?ywa? kto? i ma jakie? do?wiadczenia? Dzia?a to jako?.
    >
    > https://www.gearbest.com/testers-detectors/pp_009129
    792529.html?lkid=17325475&fbclid=IwAR0cTHMABvYxhq6uM
    wAPS-nzweZGiEzXn7bU2M-Uop9ExJj0rPCNGFg3n7w

    Jeszcze jedna uwaga: zdjecia wygladaja na oszukane. Tzn. na pierwszym
    obiektyw mikroskopu celuje w srodek plytki, co sie nie zgadza z
    tym co widac na ekranie. Na nastepnym mikroskop jest daleko od
    plytki a pokazuje drobne detale ktorych nie da sie zidentyfikowac
    z widoku plytki. Moim zdaniem zeby zobaczyc taki detal to trzeba
    jechac obiektywem blisko plytki. Wiec pewnie zrobili "zdjecie"
    mikroskopem, zatrzymali na ekranie a potem calosc ustawili zeby
    wygladala atrakcyjnie.
    --
    Waldek Hebisch

  • 7. Data: 2018-12-10 22:24:24
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik <a...@m...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości

    792529.html?lkid=17325475&fbclid=IwAR0cTHMABvYxhq6uM
    wAPS-nzweZGiEzXn7bU2M-Uop9ExJj0rPCNGFg3n7w

    > Jeszcze jedna uwaga: zdjecia wygladaja na oszukane. Tzn. na pierwszym

    Jest oszukane.

    > obiektyw mikroskopu celuje w srodek plytki, co sie nie zgadza z
    > tym co widac na ekranie. Na nastepnym mikroskop jest daleko od

    Na ekranie jest z innej płytki, szybki "przeskan" płytki i nie ma tak
    leżącej grupy układów, jaką widać na ekranie.

> [...]
    > jechac obiektywem blisko plytki. Wiec pewnie zrobili "zdjecie"
    > mikroskopem, zatrzymali na ekranie a potem calosc ustawili zeby

    Na 99.9 % zmontowali z 2 zupełnie różnych.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 8. Data: 2018-12-11 09:06:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 10 Dec 2018 20:43:58 +0000 (UTC), a...@m...uni.wroc.pl
    wrote:
> [...]
    > bo powierzchnia plytki zwykle jest poza zakresem regulacji
    > glebi ostrosci (przy najmniejszym powiekszeniu cienka plytka się

    Nie rozumiem. Nie możesz odjechać obiektywem od powierzchni bo
    skończył się zakres posuwu? Czy zakres posuwu jest ale trudno ostrość
    skupić na powierzchni?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2018-12-11 09:11:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 10 Dec 2018 20:58:46 +0000 (UTC), a...@m...uni.wroc.pl
    wrote:
> [...]
    > jechac obiektywem blisko plytki. Wiec pewnie zrobili "zdjecie"
    > mikroskopem, zatrzymali na ekranie a potem calosc ustawili zeby

    Niestety bardzo prawdopodobne. Ale jeśli faktycznie daje takie
    powiększenie przy takiej odległości to jest to rewelacja wart każdych
    pieniędzy. Pewnie na YT ktoś już to testował....

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-12-11 10:29:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
> [...]
    > jechac obiektywem blisko plytki. Wiec pewnie zrobili "zdjecie"
    > mikroskopem, zatrzymali na ekranie a potem calosc ustawili zeby

    Chyba nie jest tak źle:
    https://youtu.be/KajdWOlCt0s

    --
    Marek