  • 1. Data: 2009-01-19 20:15:50
    Temat: Czy to zdjęcie jest przepalone i jeszcze jedno pytanie.
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Raw z K100 znajduje się tutaj: http://wyslijto.pl/plik/ob5eoy0p48

    I teraz dwa pytania:
    * Czy śnieg na ulicy i dwóch dachach w centrum jest prześwietlony?
    * Jaki jest kolor śniegu na tych dwóch dachach w centrum?

    Bardzo bym prosił o sprawdzenie w różnych wołarkach, gdyż staram się
    coś zrozumieć z zachowania Biblownicy, a nie mogę ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 2. Data: 2009-01-19 20:33:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Grzegorz Krukowski:

    > I teraz dwa pytania:
    > * Czy śnieg na ulicy i dwóch dachach w centrum jest prześwietlony?

    Prześwietlony jest kanał niebieski.

    > * Jaki jest kolor śniegu na tych dwóch dachach w centrum?

    Na takim WB? Biały z lekko niebieskim zafarbem.

  • 3. Data: 2009-01-19 20:39:25
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 19 Sty, 20:15, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:
    > Raw z K100 znajduje się tutaj:http://wyslijto.pl/plik/ob5eoy0p48
    >
    > I teraz dwa pytania:
    >  * Czy śnieg na ulicy i dwóch dachach w centrum jest prześwietlony?

    Na dachach w większości jest prześwietlony. Na drodze nie. Tylko
    monitor nie jest w stanie pokazać takiej rozpiętości. Ale zjedź
    suwakiem ekspozycji w dół, to zobaczysz szczegóły w śniegu na drodze
    (ślady opon).

    >  * Jaki jest kolor śniegu na tych dwóch dachach w centrum?

    Trudno mówić o kolorze, skoro są prześwietlone. Ale pamiętaj, że to ty
    wybierasz co ma być białe :D
    A jak chcesz, żeby było takie, jakie było, to śnieg będzie czerwony,
    jeśli oświetlisz czerwonym światłem, będzie niebieskawy, jeśli jakaś
    jego część znajdzie się w cieniu, a będziesz ustawiał temperaturę dla
    bezpośredniego światła słonecznego, itp, itd.

    > Bardzo bym prosił o sprawdzenie w różnych wołarkach, gdyż staram się
    > coś zrozumieć z zachowania Biblownicy, a nie mogę ;)

    Photo Shop Essential 7 - właśnie testuję sobie i zastanawiam się czy
    nie kupić. Fill Light działa rewelacyjnie.

  • 4. Data: 2009-01-19 20:51:30
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 19 Sty, 21:15, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:

    > * Czy śnieg na ulicy i dwóch dachach w centrum jest prześwietlony?

    Na dachach, przy ustawieniu balansu bieli "jak na ujęciu", jest
    prześwietlony kanał niebieski; jeśli balans automatyczny, to
    prześwietlone wszystkie kanały.

    > * Jaki jest kolor śniegu na tych dwóch dachach w centrum?

    Brak koloru :) Ale, gdyby nie był przepalony, to kolor jest taki, jaki
    sobie ustawisz ;)

    > Bardzo bym prosił o sprawdzenie w różnych wołarkach, gdyż staram się

    Photoshop CS3.

    Czarek

    PS Chcesz jpg po korekcji na maila?

  • 5. Data: 2009-01-19 21:02:01
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 19 Jan 2009 12:39:25 -0800 (PST), Pawel_W <p...@g...com>
    wrote:

    W RT mam przepalony kanał niebieski.
    Za to w Bibblownicy to lepiej nie mówić. Z domysłu Bibble uruchamia
    autolevelsy i ratowanie świateł (to jest ustawione na 0 i *nie
    oznacza* że ratowanie jest wyłączone) - przepalony kanał niebieski,
    dachy w środku nieprzepalone, ale mają jakiś mlecznożółty zafarb.
    Wyłączenie autolevelsów powoduje, że już nic nie jest przepalone, ale
    zafab (delikatniejszy pozostaje). Wyłączam kompletnie ratowanie
    świateł, zafarbu *chyba nie ma* [1]. Ponownie włączam (na zero) i
    dodatkowo ustawiam odzyskiwanie monochromatyczne, zafarb żółty. Po
    małym guglu-guglu bawię się suwaczkiem Threshold (drugi suwaczek w
    ratowaniu świateł) - no robi się ,,biało''.

    Jest więc to zdjęcie przepalone, czy nie?

    [1]Chyba, gdyż ekran mojego laptopa tak się nadaje do rozpoznawania
    kolorów jak młotek do baletu artystycznego.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 6. Data: 2009-01-19 21:28:41
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ljp9n4l7o3h3qqqt2fovtel0jdp1uton19@4ax.com...

    > [1]Chyba, gdyż ekran mojego laptopa tak się nadaje do rozpoznawania
    > kolorów jak młotek do baletu artystycznego.

    Zafarb, zafarbem, ale z tym laptopem to raczej jak napisales. No chyba, ze
    jakis wypasny z S-IPS, czy xVA?

    Thomas

  • 7. Data: 2009-01-19 22:12:18
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 19 Sty, 22:02, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:

    > Jest więc to zdjęcie przepalone, czy nie?

    Przepalone, to nie tylko 255, 255, 255; jak wyjdzie 217, 217, 217, to
    też. Chyba, że to będzie szara karta :)

    Czarek

  • 8. Data: 2009-01-19 22:54:31
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 19 Sty, 22:12, Czarek <4...@g...de> wrote:

    > Przepalone, to nie tylko 255, 255, 255; jak wyjdzie 217, 217, 217, to
    > też. Chyba, że to będzie szara karta :)

    Albo białe.
    Problem z przepalonym kanałem jest taki, że tracimy informację ile tak
    naprawdę jest tego przepału i możemy jedynie zgadywać, albo posługiwać
    się doświadczeniem.

    Poza tym ponownie mierzyłem rozpiętość dynamiczną sceny i znowu nie
    wiem, jak się zabrać za zmierzenie dynamiki aparatu. To są w sumie
    dość skompilowane jak dla mnie zagadnienia, bez jednoznacznej
    odpowiedzi. Chyba najlepsze podejście jest takie - ma dobrze wyglądać
    - ni mniej, ni więcej.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-01-19 23:00:10
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Pawel_W:

> [...]
    > dość skompilowane jak dla mnie zagadnienia, bez jednoznacznej
    > odpowiedzi. Chyba najlepsze podejście jest takie - ma dobrze wyglądać

    Porób zdjęcia, użyj ACR-a, jak nie będziesz zadowolony z jakości to go zmień
    na lepszy. Proste. Nie baw się w szacowanie dostępnej dynamiki bo to nie ma
    sensu. Jak zobaczysz scenę o większej dynamice niż twój aparat to odpuścisz
    zrobienie zdjęcia, czy jak? :>

  • 10. Data: 2009-01-20 06:19:26
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 19 Jan 2009 12:51:30 -0800 (PST), Czarek <4...@g...de> wrote:

    >PS Chcesz jpg po korekcji na maila?
    Jak możesz, czemu nie. Zapisz gdzieś jeszcze ustawienia suwaczków do
    balansu bieli ;)
    --
    Grzegorz Krukowski