  • 1. Data: 2011-09-08 21:51:50
    Temat: Czy zamknięte skrzyżowanie to też skrzyżowanie?
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Witam!

    U mnie w mieście powstaje właśnie nowa droga. Wszystko ładnie, nawet ciąg
    pieszo-rowerowy zgodny z prawem, jednak między wybudowaniem a otwarciem
    mija trochę czasu, jak wiadomo. No i obecnie jest tam skrzyżowanie drogi
    "miejskiej" (gminnej) z tą właśnie nową drogą. Pytanie jest krótkie: czy
    skrzyżowanie przez które (oficjalnie) da się przejechać tylko prosto to też
    skrzyżowanie i nie obowiązują za nim zakazy?

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 2. Data: 2011-09-08 23:25:41
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

> [...]
    > skrzyżowanie przez które (oficjalnie) da się przejechać tylko prosto to też
    > skrzyżowanie i nie obowiązują za nim zakazy?

    stoi znak - jest zakaz.
    A że "formalnie" nie ma drogi dla której obowiązuje - inna broszka ;)

  • 3. Data: 2011-09-08 23:41:47
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    scobowski, Thu, 08 Sep 2011 23:25:41 +0200, pl.misc.samochody:

    > stoi znak - jest zakaz.
    > A że "formalnie" nie ma drogi dla której obowiązuje - inna broszka ;)

    Droga jest, ale przecięta skrzyżowaniem. Ale przez skrzyżowanie legalnie
    przejechać można tylko prosto.

  • 4. Data: 2011-09-09 01:09:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Sep 2011, scobowski wrote:

    > stoi znak - jest zakaz.

    Skąd wziąłeś jakiś znak?
    Chyba chodzi o to, że *znaków* nie ma, co istnieniu zakazów (na
    skrzyżowaniu) nie uchybia.
    Dajmy na to: zakaz wyprzedzania.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-09-09 10:33:34
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:
    > Pytanie jest krótkie: czy skrzyżowanie przez które (oficjalnie) da
    > się przejechać tylko prosto to też skrzyżowanie i nie obowiązują za
    > nim zakazy?

    Onegdaj w Gliwicach przy parku koło Politechniki karano kierowców,
    którzy parkowali samochody przy krawędzi jezdni, za nieczynnym
    skrzyżowaniem, mimo braku znaku zakazu postoju. Tłumaczono, że zakaz
    postoju jest przed skrzyżowaniem i wobec braku możliwości wjazdu na ową
    feralną ulicę przez nieczynne skrzyżowanie, nie musi być powtarzany.

  • 6. Data: 2011-09-09 10:34:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Skąd wziąłeś jakiś znak?
    > Chyba chodzi o to, że *znaków* nie ma, co istnieniu zakazów (na
    > skrzyżowaniu) nie uchybia.
    > Dajmy na to: zakaz wyprzedzania.

    Nie. Chodzi o to, czy ZA takim skrzyżowaniem przestaje obowiązywać
    ograniczenie szybkości/zakaz zatrzymywania ustanowiony wcześniejszym
    znakiem.

    MJ

  • 7. Data: 2011-09-09 12:09:58
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 8 Sep 2011 21:51:50 +0200, Marek 'marcus075' Karweta
    <m...@g...com> wrote:

    >"miejskiej" (gminnej) z tą właśnie nową drogą. Pytanie jest krótkie: czy
    >skrzyżowanie przez które (oficjalnie) da się przejechać tylko prosto to też
    >skrzyżowanie i nie obowiązują za nim zakazy?

    uściślij "oficjalnie da się przejechać tylko prosto".

  • 8. Data: 2011-09-09 12:26:22
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Jarek Andrzejewski, Fri, 09 Sep 2011 12:09:58 +0200, pl.misc.samochody:

    > uściślij "oficjalnie da się przejechać tylko prosto".

    | |
    | |
    _________________________1 |_____________________________________

    < |2 ^ 2| >
    _________________________ _____________________________________
    | 1
    | []|
    | []|
    W miejscach 1 stoi znak A7, w miejscach 2 stoi znak B1, | przy "2" to
    zapora, co by tam nie wjeżdżać, samochód oznaczyłem jako:
    []
    []
    A kierunek i zwrot ruchu: ^, > oraz < to oznaczenie, że droga jest
    przejezdna, bo jest tam asfalt.

    Ech. Mój pierwszy ascii-art od dawna ;-)

  • 9. Data: 2011-09-09 12:35:23
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:
    > uściślij "oficjalnie da się przejechać tylko prosto".

    Myślę, że sprawa jest jasna - inne kierunki mają zakaz ruchu czy coś w
    tym stylu. A może nawet barierki.

  • 10. Data: 2011-09-09 12:36:54
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:
    > A kierunek i zwrot ruchu: ^,> oraz< to oznaczenie, że droga jest
    > przejezdna, bo jest tam asfalt.

    Tzn. jeśli by była na niej kostka brukowa to nie byłaby przejezdna? :->