  • 1. Data: 2009-08-25 15:18:55
    Temat: Czytnik kart magnetycznych
    Od: "Michał" <m,wojtkow.nospam@wp.pl>

    Cześć,

    Mam czytnik kart magnetycznych, który muszę użyć.
    Czytnik posiada złącze 5pinowe.
    +5V, GND oraz 3 linie sterujace.
    Było to to w jakimś urządzeniu do rejestracji czasu pracy.
    Domyślam się że te linie to prawdopodobnie INT, Data oraz Clock.
    Czy ktoś bawił się w odczyt z takich czytników?
    Czy przepływ danych danych następuje tylko w kierunki Czytnik>uP?
    Jeśli tak to pewnie wystarczy po wystąpieniu przerwania czytnika, generować
    sygnał zegara i odczytywać kolejne bity Data?

    Pozdrawiam Michał

  • 2. Data: 2009-08-26 06:54:45
    Temat: Re: Czytnik kart magnetycznych
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Aug 25, 5:18 pm, "Michał" <m,wojtkow.nos...@wp.pl> wrote:
    > Cześć,
    >
    > Mam czytnik kart magnetycznych, który muszę użyć.

    KTOREGO musisz uzyc. Odmiana rzeczownikow, j. pol, szkola podstawowa.

    > Domyślam się że te linie to prawdopodobnie INT, Data oraz Clock.

    Zgadujesz na pale, czy masz jakies podstawy? Bo rownie dobrze moze byc
    sciazka #1, sciezka #2 i sciazka #3 (ISO karta ma 3 slady).

    > Czy przepływ danych danych następuje tylko w kierunki Czytnik>uP?

    Zalezy jaki czytnik, ale jesli to TYLKO czytnik, to tak.

    > Jeśli tak to pewnie wystarczy po wystąpieniu przerwania czytnika, generować
    > sygnał zegara i odczytywać kolejne bity Data?

    Jak czytnik jest inteligentny, to Ci moze i telegram po CAN wyslac,
    ale jak masz goly interfejs, to sorry, ale nie TY generujesz mu zegar,
    a ON tobie, i to najczesciej musisz sobie ten zegar zrekonstruowac z
    danych (czestotliwosc wynika z predkosci posuwu karty a ta znowuz z
    ilosci coca-coli, ktora sie klientowi na karte rozlala,
    naslonecznienia, wilgotnosci, aktywnosci wilkolakow w okolicy...).

    Marek

  • 3. Data: 2009-08-26 11:06:06
    Od: Michal <w...@g...com>

    > Zgadujesz na pale, czy masz jakies podstawy? Bo rownie dobrze moze byc
    > sciazka #1, sciezka #2 i sciazka #3 (ISO karta ma 3 slady).

    Tak, zgaduje.

    > Zalezy jaki czytnik, ale jesli to TYLKO czytnik, to tak.

    W moim przypadku tak, jest tyko czytnik, nawet nie ma buzzera/leda

> [...]
    > ilosci coca-coli, ktora sie klientowi na karte rozlala,
    > naslonecznienia, wilgotnosci, aktywnosci wilkolakow w okolicy...).

    Wiec tak, czytnik jest oparty o uklad OMRON TF443MM.
    Nie znalazlem do niego zadnej noty, ale uzywajac leda doszedlem do:
    -jeden pin przechodzi w stan niski od rozpoczecia, az do zakonczenia
    odczytu i moze sluzyc do wykrycia, ze ktos przeciaga karte
    (jesli karte zatrzymalem w polowie odczytku to po kilkuset ms, pin
    przechodzi w stan wysoki
    -na drugim i trzecim pinie LED lekko przygasl po zakonczeniu odczytu,
    wiec pewnie beda to CLK i Data.

    Marek, po odpowiedzi, widze ze miales doczynienia z czytnikami.
    Moje pytanie, jaki jest najczestszy standard wysylania danych CR>uP.
    Dane leca 7 bitowo, 8 bitowo?
    Jakies slowo kluczowe, od ktorego bede mogl rozpoczac szukanie opisu
    protokolu...
    Jesli nie ma tam znakow specialnych, crc to szybko dojde do protokolu,
    znajac numer zapisany na karcie.
    Po budowie glowicy widze, ze czyta jedna sciezke srodkowa) ale glowice
    mozna przestawic (gora/dol)

    Pozdrawiam Michal

  • 4. Data: 2009-08-26 20:20:21
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-26 13:06:06 +0200, Michal <w...@g...com> said:

    > Wiec tak, czytnik jest oparty o uklad OMRON TF443MM.
    > Nie znalazlem do niego zadnej noty,

    A próbowałeś o datasheet zapytać producenta?

    > ale uzywajac leda doszedlem do

    lepiej użyć oscyloskopu, przynajmniej...

    > Moje pytanie, jaki jest najczestszy standard wysylania danych CR>uP.
    > Dane leca 7 bitowo, 8 bitowo?

    Goły najprostszy reader wysyła jak karta daje - 1 bit, i po kolei.
    A czy inaczej - to zależy od złożoności czytnika... możesz mieć rs232,
    usb, cokolwiek innego.

    > Jakies slowo kluczowe, od ktorego bede mogl rozpoczac szukanie opisu
    > protokolu...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_stripe_card
    http://en.wikipedia.org/wiki/ISO/IEC_7813

    poza tym nakam googla hasłem
    swipe card readers

    Natomiast jeśli konkretnie chodzi o ten scalak który masz w czytniku,
    to musisz mieć datasheet. Albo narzędzia w dłoń (nie LEDy), i sprawdzać
    co wysyła.

    --
    DJ

  • 5. Data: 2009-08-27 14:05:26
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Aug 26, 1:06 pm, Michal <w...@g...com> wrote:

    > Moje pytanie, jaki jest najczestszy standard wysylania danych CR>uP.
    > Dane leca 7 bitowo, 8 bitowo?

    Po kolei, jak zapisano na karcie.

    > Jesli nie ma tam znakow specialnych, crc to szybko dojde do protokolu,
    > znajac numer zapisany na karcie.

    Tam nie ma ZADNEGO protokolu. Czytnik wypluwa to, co przeczytal z
    karty, w takiej kolejnosci, jak na karcie. Mozesz to nazwac
    "konwerterem pasek magnetyczny -> napiecie". Zinterpretowac i
    zdekodowac dane musisz sam. Tyle Twojego, ze wyglada na to, ze czytnik
    sam rekonstruuje zegar danych, wiec choc to Ci odpada.

    Marek

  • 6. Data: 2009-09-02 08:48:00
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > +5V, GND oraz 3 linie sterujace.

    Najprawdopodobniej te 3 linie to CLS - stan niski - trwa odczyt, czyli
    na przerwanie uK
    RCP - zegar i
    RDP- dane
    jesli taki jest ten czytnik jak mysle, to na wtyczce jest kolejnosc:
    RDP
    RCP
    CLS
    +5
    GND
    Kolory przewodow jesli sa, to sa kompletnie od czapy i nie nalezy sie
    nimi sugerowac. Omron jakis czas temu (kilka lat) pozbyl sie produkcji
    tych czytnikow, ale jak podasz dokladnie typ, to moge poszukac, moze cos
    mam w papierach. PDFa kosci napewno nie mam.

    > Czy ktoś bawił się w odczyt z takich czytników?

    W Bascomie masz nawet gotowe polecenie, chyba readmagcard, do tego, jest
    to na tyle proste, ze bez problemu sobie mozna z tym poradzic. Bity i
    zegar sa reprezentowane przez stan niski.

    > Czy przepływ danych danych następuje tylko w kierunki Czytnik>uP?

    Jesli to bylo w jakims zegarze do czasu pracy, to na 99% tak wlasnie jest.

    > Jeśli tak to pewnie wystarczy po wystąpieniu przerwania czytnika, generować
    > sygnał zegara i odczytywać kolejne bity Data?

    Zegar wystawia czytnik, nic nie musisz generowac.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa