  • 1. Data: 2021-07-06 12:41:00
    Temat: DC30A,24V - jak przełączać ?
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    Witam,

    Mam taki problem.
    Mam opracować układ pomiarowy gdzie muszę przełączać obciążenia dla
    generatora impulsowy prądowych z zakresu -30A...0...30A ( dokładność +/-
    0.5mA ).

    Raz zestawiony obwód będzie użyty do wykonania 100k pomiarów dziennie.

    1..2 razy na godzinę ma zostać odłączone obciążenie mierzone i
    podłączone obciążenie kalibracyjne.

    Następnie prąd ten jest mierzony.

    Łączenie / rozłączenie obwodu następuje kiedy prąd nie płynie, łuk w
    związku z tym nie jest problemem.

    Problemem jest natomiast trwałość elementu przełączającego i jakość sygnału.

    Normalnie zastosowałbym przekaźnik, ale przekaźniki na 30A mają podane
    prąd minimalny na poziomie 100-500mA. Pewnie żeby się styki czyściły
    podczas komutacji.

    Weźmy na przykład T92HP7D1X-24 przekaźnik na 30A - minimum recommended
    contact load 500mA.
    Styki z Special Ag Alloy X (Cd Free)

    Czyli bez przełączania minimum 0.5A mogą mi się styki zasiarczyć.

    No i tu byłby problem - przełączam prąd bliski 0.

    Jeżeli nie jest to prawdziwe - proszę o komentarz.

    Jak rezystancja styku zacznie rosnąć to razem z wydzielaną mocą
    dokładność pomiaru też nie będzie taka jak być powinna.

    Co zatem wybrać ? Budować samemu solid state MOSFET relay czyli 2 x N
    mos szeregowo sterowany z np. VOM1271T ?

    Przy takim prądzie i impulsowej aplikacji to będzie problem z
    pojemnością w stanie wyłączonym. prąd leakage też.

    Czy ma ktoś zatem lepszy pomysł na element przełączający dla obwodu
    gdzie płynie prąd ok 30A ? Zaznaczam jeszcze raz, że w momencie
    przełączenia nie płynie żaden prąd.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 2. Data: 2021-07-06 12:57:13
    Temat: Re: DC30A,24V - jak przełączać ?
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > 1..2 razy na godzinę ma zostać odłączone obciążenie mierzone i
    > podłączone obciążenie kalibracyjne.
    > Łączenie / rozłączenie obwodu następuje kiedy prąd nie płynie.

    Ręczny odłącznik nożowy jako przełącznik?
    https://www.cisak.pl/ONR_-odlacznik_nozowy_reczny-14
    4

  • 3. Data: 2021-07-06 13:07:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 lipca 2021 o 12:57:15 UTC+2 stary grzyb napisał(a):

    > Ręczny odłącznik nożowy jako przełącznik?
    > https://www.cisak.pl/ONR_-odlacznik_nozowy_reczny-14
    4

    A obok postawisz robota (ostatni widziałem fajnego robocika do naciskania przycisków)
    czy biorobota?

  • 4. Data: 2021-07-06 13:55:45
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Ręczny odłącznik nożowy jako przełącznik?
    > https://www.cisak.pl/ONR_-odlacznik_nozowy_reczny-14
    4

    Dzięki !

    Poprawiłeś mi nastrój :)

    Niestety nie nadaje się. Musi być sterowane U lub I.

    Pzdr.

    Adam Górski

  • 5. Data: 2021-07-06 14:06:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 lipca 2021 o 13:55:48 UTC+2 Adam Górski napisał(a):

    > Dzięki !
    >
    > Poprawiłeś mi nastrój :)
    >
    > Niestety nie nadaje się. Musi być sterowane U lub I.

    Sadzasz biorobota, podłączasz mu pod tyłek elektrody i jak trzeba przełączyć to
    dajesz odpowiednie U lub I ;>

  • 6. Data: 2021-07-06 15:19:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-07-06 o 12:41, Adam Górski pisze:
> [...]
    >

    > Normalnie zastosowałbym przekaźnik, ale przekaźniki na 30A mają podane
    > prąd minimalny na poziomie 100-500mA. Pewnie żeby się styki czyściły
    Dlatego trzeba poszukać przekaźnika ze złoconymi stykami lub
    hermetycznego czy próżniowego np ten gościu

    https://allegro.pl/uzytkownik/DW_RADIO

    ma różne nietypowe sprzęty i u niego można znaleźć w śmiesznych cenach
    prawdziwe perełki np: przekaźniki
    20A (dopuszczalne 30A przez 30min) i nic nie piszą o prądzie minimalnym
    https://allegro.pl/oferta/omron-hermetyczny-przekazn
    ik-20a-12v-7885739003
    i drugi na 90A
    https://allegro.pl/oferta/miniaturowy-hermetyczny-pr
    zekaznik-12v-120a-tyco-7875675874

    oba hermetyczne.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2021-07-07 10:54:36
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 06.07.2021 o 15:19, Janusz pisze:

> [...]
    > prawdziwe perełki np: przekaźniki
    > 20A (dopuszczalne 30A przez 30min) i nic nie piszą o prądzie minimalnym

    Ciekawa lektura:

    https://www.te.com/commerce/DocumentDelivery/DDECont
    roller?Action=srchrtrv&DocNm=Auto_Relay_Diagnostics&
    DocType=CS&DocLang=EN

    P.P.