  • 1. Data: 2011-09-22 20:29:44
    Temat: Diody tunelowe
    Od: " " <r...@N...gazeta.pl>

    Witam.
    W jaki sposób można sprawdzić czy taka dioda tunelowa jest sprawna?
    Omomierz wykazuje bardzo mały opór (kilka omów) w obu kierunkach.
    Są może jakieś proste schematy generatorów, by w ten sposób sprawdzić?
    Czym się w praktyce różni 1N3717 od 1N3716?

  • 2. Data: 2011-09-22 20:49:04
    Temat: Re: Diody tunelowe
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    wrote:

> [...]
    > Są może jakieś proste schematy generatorów, by w ten sposób sprawdzić?
    > Czym się w praktyce różni 1N3717 od 1N3716?

    Zobacz w danych, leżą w sieci. Mają różne prądy oscylacji. A najprostszy
    generator, to bateria, dioda tunelowa w kier. przewodzenia, cewka i
    obciążenie (R).

    Waldek

  • 3. Data: 2011-09-23 09:59:11
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9e1la1FarjU1@mid.uni-berlin.de...

    Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale diody tunelowe
    są wrażliwe na uszkodzenia statyczne
    a i chyba z pomiarami przyrządem uniwersalnym
    też trzeba uważać.
    Pamiętam, że "Nowoczesne zabawki" Wojciechowskiego
    miały schemat jakiegoś generatora na diodzie tunelowej.

    Artur(m)

  • 4. Data: 2011-09-23 11:33:33
    Od: " " <r...@g...pl>

    Artur\(m\) <m...@i...pl> napisał(a):

    > a i chyba z pomiarami przyrządem uniwersalnym
    > też trzeba uważać.

    Z tego co przeczytałem to dla w/w diod maksymalny prąd w kierunku przewodzenia
    jest 25mA a w kierunku zaporowym 50mA

    W sieci znalazłem w zasadzie tylko to:
    http://theradioboard.com/radiocontest/2010-07-contes
    t/miketuggle.htm

    Tutaj dioda jest zasilana z dzielnika napięciowego na potencjometrze i
    rezystorze z ogniwa 1,5V

    > Pamiętam, że "Nowoczesne zabawki" Wojciechowskiego
    > miały schemat jakiegoś generatora na diodzie tunelowej.

    A może któryś z kolegów mógłby wrzucić ten schemat?

  • 5. Data: 2011-09-24 19:04:14
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Aha. , kopsnij nam wypłosza i znikamy.

    > A może któryś z kolegów mógłby wrzucić ten schemat?

    < http://imageshack.us/photo/my-images/98/dioda.png/ >

    Sławek
    --
    ________ Serial modems and null-modem cables
    _/ __/ __/ Millions of DIP-switches, all without labels... (Favourite Things)