  • 41. Data: 2020-02-24 16:00:31
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-02-2020 o 08:05, cef pisze:

    > Hmmm, ja tu czegoś chyba nie rozumiem.
    > Tankujesz sporadycznie jeśli na zbiorniku robisz tylko 300km?

    Ale w wątku o gazie, wspominka o sporadycznym tankowaniu benzyny, daje
    chyba do myślenia?

  • 42. Data: 2020-02-24 16:24:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 16:00, Cavallino pisze:

    > Ale w wątku o gazie, wspominka o sporadycznym tankowaniu benzyny, daje
    > chyba do myślenia?

    Ale mnie akurat nie dało do myślenia.
    Jakoś kiedyś 20 lat temu wykalkulowałem, że gaz mimo tych 30tys rocznie
    mi się
    nie opłaca i nigdy nie zakodowałem tego schematu użytkowania.

  • 43. Data: 2020-02-24 16:52:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.02.2020 o 06:59, Budzik pisze:

    > Nie jest, bo bene tankujesz sporadycznie.
    > Upierdliwe jest natomiast to ze na zbiorniku robisz 300km zamiast 700 czy
    > 800.

    Jak palisz tylko 20% LPG to zrobisz więcej. Tylko oszczędności z tego
    żadne;)

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2020-02-24 16:53:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W busie? A to juz zalezy komu... ;-D

    Jakiemuś budzikowi pali w trasie 7,5;)

    --
    Shrek

  • 45. Data: 2020-02-24 16:59:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 16:24, cef pisze:

    > Ale mnie akurat nie dało do myślenia.
    > Jakoś kiedyś 20 lat temu wykalkulowałem, że gaz mimo tych 30tys rocznie
    > mi się
    > nie opłaca i nigdy nie zakodowałem tego schematu użytkowania.
    Gaz się zawsze opłaca, teraz mniej bo sporo podrożał ale nadal, nawet w
    małym aucie które mało pali, zresztą policzmy: gaz 2,30/L+20% większe
    zużycie =2,76zł/litr benzyna 5zł, więc tańszy jest o 2,24zł/l, jezdzisz
    30tys powiedzmy małym autem które pali 6/100 benzyny, czy spalisz
    rocznie 6*30000/100=1800 l razy 2,24 daje 4032zł oszczędności,
    przegląd, filtry liczby z 'górką' 500zł to daje Ci 3500zł/rok
    oszczędności, nawet jabyś co 10 lat a tyle ma ważność zbiornik,
    wymieniał całą instalację za powiedzmy 5000zł to
    nadal na 10 lat jesteś 30000 zł na plusie, czyli gaz Ci zarobi na połowę
    małego auta.
    Jakbyś to zrobił 20 lat temu to pewnie do teraz zarobiłby na całe z full
    wypasem, bo wtedy gaz był sporo tańszy i zyski były jeszcze wieksze,
    jeszcze 2 lata temu w lecie był
    po 1,3-1,4zł/l.

    --
    Janusz

  • 46. Data: 2020-02-24 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Ale takie zbiorniki to bus lub ciężarówka :) to raz dwa wątpię czy
    > uda się uzyskać 1:4 zw względu na samozapłon a przy mniejszych
    > proporcjach gazu pójdzie dużo mniej czyli
    > częściej będziesz ON tankował, zresztą nie rozumiem problemów z
    > tankowaniem jak już go ktoś tutaj podniósł, najczęściej dystrybutory
    > są obok siebie i nawet auta nie trzeba
    > ruszać żeby zatankować gaz + ON lub benzynę, więc to takie szukanie
    > dziury w całym wg mnie.

    Ja akurat tankuje najczesciej na auchan bo zawsze swieze paliwo no i cena
    dobra - i tam nie mozesz zatankowac z dwóch roznych na raz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 47. Data: 2020-02-24 19:52:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 16:59, Janusz pisze:

    > Gaz się zawsze opłaca

    Musiałbyś jeszcze wycenić mniejszy bagażnik i
    bezstresowe użytkowanie- i bilans wyszedł by nieznacznie różny tylko.
    (nawet jeśli pierwsze 10 lat jeździłem benzyniakiem)

  • 48. Data: 2020-02-24 21:06:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-02-2020 o 16:59, Janusz pisze:

    > Gaz się zawsze opłaca,

    > wymieniał całą instalację za powiedzmy 5000zł to
    > nadal na 10 lat jesteś 30000 zł na plusie,

    A jak wycenisz wątpliwą przyjemność jazdy 10 letnim autem?
    Auta zmieniam co 2,3 lata zazwyczaj - teraz to już głównie bezpośrednie
    wtryski, więc instalacja kosztuje z 10 tys.

    Jak to było z tym "zawsze"?

  • 49. Data: 2020-02-24 22:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Auta zmieniam co 2,3 lata zazwyczaj

    Matka Ziemia jest z Ciebie bardzo dumna ;-/

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 50. Data: 2020-02-25 00:18:51
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 05:14, Shrek pisze:

    > Ale osobówka spala 100% lpg a nie 20%lpg i reszta oleju.

    Ok. Myślałem, że oceniasz sensowność LPG ogólnie a nie LPG+ON.

    > Do wielu jest zakaz. Ni tankowanie dwóch paliw zamiast jednego jest
    > troszkę upiardliwe.

    Nie ma czegoś takiego jak zakaz wjazdu z LPG. Co najwyżej możesz
    naruszyć jakiś regulamin bo ktoś był kutwą i oszczędzał na wentylacji
    podziemi. A tankowanie benzyny robisz raz w roku do pełna.