  • 261. Data: 2024-05-08 07:33:10
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-05-2024 o 19:37, Shrek pisze:

    > Realia są takie, że kolejek nie ma tylko dlatego że elektyki stanowią
    > margines.

    Czyli problem nie istnieje, prawda?

    Bo to tak jak spalinówki w czasach kiedy benzynę kupowało się w aptece.
    I jakoś dali radę wybudować stacje benzynowe w wystarczającej ilości,
    analogicznie do wzrostu zainteresowania.
    Stacje ładowania też dadzą, spokojna głowa.
    Nikt nie mówi o wymienia całego parku samochodowego w rok przecież.

  • 262. Data: 2024-05-08 09:15:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > No to mówię -- my z niczym :)

    Piszecie, jak czytam, ja odpowiadam, ale o co właściwie chodzi...

    > Oczywiście. Nie mierzyłem dokładnie. Może 2 minuty, może 4. Jak chcesz, to
    > specjalnie dla ciebie przy następnym tankowaniu zmierzę.

    Dla siebie sprawdź.

    > No to dobrze. Mi by jednak przeszkadzało.

    Skąd możesz wiedzieć?

    > No, ja mam zimą i latem podobny. Nie wiem czy co do kilometra. Pewnie nie.
    > Ale ten sam rząd wielkości. 50 a 70 to jednak spora procentowa różnica.

    No tak, z 10x mniejszego zużycia energii w stosunku do spalinówki robi
    się 7. Jak rzyć?

    > Jeśli istnieje BEV, który ma zasięg rzędu 500 km zimą, podczas jazdy z
    > ogrzewaniem, i trzyma ten zasięg przez np. 15 lat eksploatacji, to dobrze.
    > Znaczy, że problem zasięgu odpada.

    Chińczyk?

    > Pozostałe zostają.

    Że chiński?

    > No widzisz -- a to jest w pełni sprawny samochód.

    No nie, smrodzi :-)

    > Nie ma w nim dosłownie
    > jednej rzeczy, którą chciałbym zmienić.
    >
    > Oczywiście w końcu zacznie się psuć. I jak osiągnie ten wiek, w którym
    > naprawy przestaną się opłacać, to go zmienię. O ile nic się nie zmieni, to
    > na ten sam model, tylko młodszy.

    > No tak. 4 lata temu. I jeździ. I pewnie jeszcze trochę pojeździ.

    Tak jak TWizy z tą nową baterią.

    > Do jazd lokalnych mam rower, a nawet dwa (jeden do bardziej lokalnych,
    > drugi do mniej lokalnych).

    Potrafisz nim przejechać po piasku? Po lodzie? W śniegu? W deszczu?

    > A co liczę -- trwałość. Mój stary samochód ma najechane 300 kkm i jest
    > sprawny. Elektryk z 300 kkm, bez wymiany baterii, będzie sprawny?

    Jeśli na 10x mniejszej baterii przejedzie 30 kkm to na normalnej
    powinien 300 kkm

    > Przecież już jest. Paliwo jest drogie.

    Ile zdrożało w stosunku do inflacji?

    > No to naładuję w te trzy minuty do pełna czy nie?

    Potrzebujemy tego?

    > Nawet niech będzie łatwiej. W pięć minut. Od podpięcia ładowarki do
    > naładowania do pełna. Nie liczymy szukania ładowarki, nie liczymy
    > płacenia. Sam proces ładowania, tak jak sam proces tankowania od włożenia
    > pistoletu do odbicia. Naładuję?

    No ale ja wcale nie chcę szybko ładować.

  • 263. Data: 2024-05-08 13:24:59
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    In pl.misc.elektronika io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Dopiero jakbyś miał zdejmowany dach to byś go latem docenił. No ale nie
    > masz więc ... tak, jak z elektrykami.

    Może. Mam okna, mam klimę, wystarczy.

    > Czyli 'nie jest przystosowany' a nie 'nie da się'.

    Jest. Potrzebna jest tylko czapka :)

    > To zrobią słupki itd. Przecież chcą zarabiać, prawda?

    A może nie? Może "nie marudź pan bo na pana miejsce mam 10 innych"? A może
    "a nie, bo pana prąd pyerdyknie, i my odpowiemy"? Nie wiesz, co siedzi w
    głowie szefa parkingu. Ja też nie wiem. Ale jakby chcieli zrobić słupki,
    to by pewnie zrobili i promowali się jako parking przyjazny BEV.

    > Ten dzisiejszy gościu też pewnie uważa, że nikomu te dymy nie
    > przeszkadzają.

    Jaki dzisiejszy gościu?

    > Co za różnica?!

    Bo swój mogę dostosować pod siebie tak jak mam na to ochotę.

    Ty jesteś z tych "nie będziesz miał niczego i będziesz szczęśliwy"?

    > ...a nie ci, którzy to wąchają!

    Maskę sobie kup. Albo zrób coś, żeby opłacało mi się przejście na BEV. Nie
    zakazami i kolejnymi kagańcami, tylko ulepszając BEV.

    > Tak!

    Jak nie zapomnę to włączę. Choć nie wiem, co miałoby to udowodnić.

    > Skutek znamy.

    No tak. Ja jeżdżę wygodnym dla siebie samochodem, a ty narzekasz.

    > Skonsultuję to ze swoim psychoterapeutą :-)

    To jest chyba najlepsze, co można w tej sytuacji zrobić :)

    --
    Do biura podróży kosmicznych przychodzi kobieta i mówi:
    -Chciałabym zarezerwować jeden bilet na Księżyc.

  • 264. Data: 2024-05-08 13:28:53
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Czy z ładowarkami nie jest identycznie?

    Pojęcia nie mam.

    > No bo wracając do poprzedniego ... ładowarki korkują się dlatego, że
    > elektryki stanowią margines a stacje benzynowe dlatego, że spalinówki
    > stanowią większość, tak?

    Stacje się nie korkują, bo tankujesz szybko. Jak jest z ładowarkami, tego
    nie wiem, bo nie używam, ale rozsądnie zakładam, że nie da się zatankować
    elektryka tak szybko, jak ICE.

    --
    Idzie niedźwiedź przez łączkę i widzi zajączka.
    - Te, zając, skocz po papierosy!

  • 265. Data: 2024-05-08 13:31:52
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Ładowarkę przy sklepie widział? Pokazać ładowarkę przy zakładzie pracy?

    No. Jak akurat w tym momencie idę do sklepu albo do pracy. A jak jestem na
    trasie? Chcę się dostać od punktu A do punktu B możliwie najszybciej.

    > A na stację benzynową pojedziesz kiedy nie wymaga?

    Pojadę raz na 500 km, po drodze, spędzając tam dosłownie kilka minut.

    No jak byś nie próbował, nie da się tego obronić. Musiałbyś zamiast
    tankowania zrobić podmiankę akumulatorów, żeby można było to porównać. Co
    rodziłoby dziesiątki innych problemów, o których nawet nie chce mi się
    rozwodzić.

    I znów, ja nie mam problemu z tym, że innym pasuje stać na stacji i
    czekać, aż im się BEV naładuje. Niech stoją, ich wybór. Ja nie chcę.

    --
    Siedzą dwie małpy na palmie i jedna je banana. Druga pyta się:
    - Co robisz?

  • 266. Data: 2024-05-08 14:57:58
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > No. Jak akurat w tym momencie idę do sklepu albo do pracy. A jak jestem na
    > trasie? Chcę się dostać od punktu A do punktu B możliwie najszybciej.

    To musisz głęboko pedał wciskać.

> [...]
    > tankowania zrobić podmiankę akumulatorów, żeby można było to porównać. Co
    > rodziłoby dziesiątki innych problemów, o których nawet nie chce mi się

    Ale czego nie da się obronić? Jak jedziesz przez Polskę to zatrzymujesz
    się przynajmniej raz by zjeść posiłek. Wynika to z normalnego rozkładu
    posiłków u człowieka, co 6h. I spędzasz na tym przynajmniej pół godziny
    przez które elektryk ładuje Ci się nawet do 80%. Gadasz o niczym. Twizy
    nie ma szybkiego ładowania bo nie jest do jazdy wymagających takiego
    ładowania, potrwałoby 3 dni. Mogę se co najwyżej odpowiedzieć na takie
    wyzwanie, ale normalnie kupuje się samochód nadający się do założonego
    celu czyli np. dużego elektryka z tym szybkim ładowaniem.

    > I znów, ja nie mam problemu z tym, że innym pasuje stać na stacji i
    > czekać, aż im się BEV naładuje. Niech stoją, ich wybór. Ja nie chcę.

    No to musisz sobie skierować rurę do kabiny by ponosić słuszne
    konsekwencje swojego wyboru.

  • 267. Data: 2024-05-08 15:06:58
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Pojęcia nie mam.

    To się rozglądnij a nie zawracasz gitarę.

    > Stacje się nie korkują, bo tankujesz szybko.

    Nie, nie korkują się gdy ich ilość jest dopasowana do zapotrzebowania.

    > Jak jest z ładowarkami, tego
    > nie wiem, bo nie używam, ale rozsądnie zakładam, że nie da się zatankować
    > elektryka tak szybko, jak ICE.

    Przecież to dwie różne kwestie. Z długiego ładowania mojego Twizy nie
    wynika korek przy gniazdku tylko z zapotrzebowania. Jeszcze nie mam
    potrzeby ładowania więcej niż jednego, więc korka nie ma. Na stacji
    ładowania jest to samo, darmowa stacja z pojedynczym punktem ładowania
    jest zajęta, ale płatne z wieloma już nie. Na stacjach benzynowych jest
    dokładnie tak samo, zdarzają się szczyty podróżowe kiedy korki są. Nie
    wystarczy, że tankowanie trwa krócej. Po prostu nie masz pojęcia o
    realnych problemach użytkowania elektryków. Weź się rozglądnij, jak
    będzie przejeżdżał obok jakiejś ładowarki!

  • 268. Data: 2024-05-08 15:42:18
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Może. Mam okna, mam klimę, wystarczy.

    Wystarczy żeby pleść bzdury.

> [...]
    > głowie szefa parkingu. Ja też nie wiem. Ale jakby chcieli zrobić słupki,
    > to by pewnie zrobili i promowali się jako parking przyjazny BEV.

    Po co mają robić słupki jak nie mają klientów na nie?

    > Jaki dzisiejszy gościu?

    Jakiś, co jechał swoim smrodem przede mną zostawiając za sobą chmurę dymu.

    > Bo swój mogę dostosować pod siebie tak jak mam na to ochotę.

    Wymieniaj co dostosowałeś.

    > Ty jesteś z tych "nie będziesz miał niczego i będziesz szczęśliwy"?

    A Ty z tych co wszystko dostosowują?

    Masz normalne środki transportu. Jakiś wybór. Żadnego SAMa nie będziesz
    składał, więc nic nie wynika z posiadania na własność samochodu. Gdyby
    chociaż ten samochód był jakiś nietypowy, Tigra, Twizy, Wind albo RS. A
    to zwykły dupowóz raczej. Prawda?

    > Maskę sobie kup.

    Nie widzę powodu by chodzić w masce z twojego powodu.

    > Albo zrób coś, żeby opłacało mi się przejście na BEV. Nie
    > zakazami i kolejnymi kagańcami, tylko ulepszając BEV.

    Musisz mieć zakaz i kagańce byś mi nie smrodził.

    > Jak nie zapomnę to włączę. Choć nie wiem, co miałoby to udowodnić.

    Że wiesz lepiej.

    > No tak. Ja jeżdżę wygodnym dla siebie samochodem, a ty narzekasz.

    Ja? Na twój smród mogę narzekać bo mnie dotyka. Nie będę żadnej maski
    nosił, sobie wprowadź rurę wydechową do kabiny.

    > To jest chyba najlepsze, co można w tej sytuacji zrobić :)

    No właśnie, bez twojej maski i innych takich zabawek :-)

  • 269. Data: 2024-05-08 17:53:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-05-07 o 21:28, io pisze:

    > Pod blokiem stoi kiosk, ma podłączenie do sieci energetycznej.

    Nie ma żadnego kiosku. Na rogu jest sklepik spożywczy i fryzjer.
    Ale od miejsca gdzie można stanąć do nich trzeba by ze 20m kabla rzucić
    po placo-chodniku. Sam bym krzywo patrzył jakbym się miał idąc do sklepu
    potykać o czyjś kabel. A jak ktoś się wywróci to nie wiem czy OC
    samochodu nie będącego w ruchu zadziała.
    No i jest kwestia załatwienia tam licznika i może silniejszego przyłącza
    z zakładem energetycznym.

    > Zapalił Ci się już jakiś smartfon?

    W totolotka też nie wygrałem, ale to nie znaczy, że nikt nie wygrywa.

    Ale samochód właśnie stającą w płonmieniach widziałem. Spod silnika za
    chwilę zaczęło kapać na asfalt coś palącego się (pewnie izolacje
    przewodów, a może jakieś gumy). Przepchnęliśmy trochę do tyłu aby to
    palące się na asfalcie nie podniecało dodatkowo ognia. Trzy gaśnice
    (dwie 1kg i jedna 2kg) poszły pod maskę i nic. Odjechałem bo blokowałem
    miejsce dla wozu strażackiego, który po chwili minąłem.

    > Jak się spalikówka w takim garażu zapali po jeździe to będzie gorzej,
    > lepiej czy tak samo?

    Tego nie wiem, ale z tego co czytałem to straż ma łatwiej z ugaszeniem
    spalinówki niż elektryka.
    P.G.

  • 270. Data: 2024-05-08 17:58:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-05-07 o 21:29, io pisze:

    > No i można przedłużasz z okna spuścić :-)

    Łatwo się mówi. Z realizacją bywa znacznie gorzej.
    W moim przypadku przechodziłby w poprzek dwóch chodników (jeden wzdłuż
    bloku, potem pas zieleni i drugi przy ulicy).
    Jak raz to ćwiczyłem przez kilkanaście minut aby odkurzyć samochód to
    już się znalazł ktoś komu to wadziło.
    P.G.