  • 1. Data: 2024-04-23 11:46:30
    Temat: Odkrywanie ameryki - auta gnija.
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    Z tego co widze po starszych autach (okolice pelnioletniosci) to ogolnie
    jak karoseria nie jest naruszona to nie gnije. Nawet jakies odpryski jak
    sie trafiaja to raczej nie gnija.

    Najwiekszy problem to oczywiscie podwozie i miejsca gdzie ktos cos
    naprawial. I tu obserwacja taka ze nawet aso robi na odwal sie.
    No, moze nie zupelnie ale jednak wymienione elementy albo gnija na wylot
    w 8-10 lat albo naprawa odpada od blachy po 3 latach.

    Wniosek? Racje maja ci co nie chca rozbitkow czy klepanych. Bo one beda
    gnily w miejscach napraw.

    Nie znam przypadku gdzie naprawa byla robiona a auto nie gnije.
    Oczywiscie w porownaniu do fabrycznych powlok.

    I bonusowy komentarz: U nas jeszcze nie jest popularne ale fluid film
    (ten barani olej) calkiem dobrze se radzi. Tanie to, proste w ogarnieciu
    i ma te zalete ze wlazi w szczeliny wiec ladnie konserwuje to co
    normalnie jest nie do ogarniecia. No i nie jest drogie.

    --
    Lukasz

  • 2. Data: 2024-04-24 11:02:01
    Temat: Re: Odkrywanie ameryki - auta gnija.
    Od: _Master_ <...@...pl>

    I dlatego zamierzam kupić Audi A2 tylko pytanie o silnik 1,6 FSI

    Czy po przebiegu 200-300 tysi będzie gorszy niż 1,4?

    I w jednym i drugim przecież już coś naprawioano i może zostały
    wyeliminowane WADY Fsi?

  • 3. Data: 2024-04-24 13:27:27
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 24.04.2024 11:02, _Master_ wrote:
    > I dlatego zamierzam kupić Audi A2 tylko pytanie o silnik 1,6 FSI

    Poczekaj jeszcze z 5 lat to od razu jako zabytek będziesz mógł je
    zarejestrować. :-D Chociaż te z początków produkcji to pewnie już teraz
    można rejestrować jako zabytki. :-D

  • 4. Data: 2024-04-24 15:01:18
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 24.04.2024 o 13:27, JDX pisze:

    > Poczekaj jeszcze z 5 lat to od razu jako zabytek będziesz mógł je
    > zarejestrować. :-D Chociaż te z początków produkcji to pewnie już teraz
    > można rejestrować jako zabytki. :-D

    Widzę że Cię to śmieszy.

    Podaj przykład nowszego porównywalnego auta które przeżyje więcej lat
    niż zrobione z aluminium.
    Ja liczę złotówki ale WSZYSTKIE i na zakup i na paliwo i na naprawy.

    Tak wiem... To była porażka biznesowa audi ale patrząc w długiej
    perspektywie może najbardziej EKOLOGICZNY produkt tego koncernu ;-)

    Oczywiście jest jeszcze A8 ;-)

    Doradzisz coś w kwestii FSI?

  • 5. Data: 2024-04-24 16:59:19
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 24.04.2024 o 15:01, _Master_ pisze:

> [...]
    >
    > Tak wiem... To była porażka biznesowa audi ale patrząc w długiej
    > perspektywie może najbardziej EKOLOGICZNY produkt tego koncernu ;-)

    Za najbardziej ekologiczne uważam te które jeżdżą po trzydzieści lat.
    Bo produkcja nowego kosztuje dodatkowe zasoby.

    A taką aluminiową puszkę po stłuczce blacharz ci nie naprawi.
    Zakłady lotnicze mogły by ponitować ale na to mało kogo stać.
    I ten niby ekologiczny produkt trafia na złom.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2024-04-24 17:51:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Apr 2024 04:46:30 -0500, ptoki wrote:
    > Z tego co widze po starszych autach (okolice pelnioletniosci) to ogolnie
    > jak karoseria nie jest naruszona to nie gnije. Nawet jakies odpryski jak
    > sie trafiaja to raczej nie gnija.

    Sugeruje mondeo zobaczyc, tak z roku ~2000.
    Nie ma? No właśnie ... :-)

    > Najwiekszy problem to oczywiscie podwozie i miejsca gdzie ktos cos
    > naprawial. I tu obserwacja taka ze nawet aso robi na odwal sie.

    A ASO robi, czy wiezie do lakiernika "prywatnego" ?

> [...]
    > w 8-10 lat albo naprawa odpada od blachy po 3 latach.
    > Wniosek? Racje maja ci co nie chca rozbitkow czy klepanych. Bo one beda

    Trudno mi ocenić. IMO - wszyskie kiedyś zgniją.
    Na nowej blasze masz nowy lakier, i to niekonicznie wodny -
    to niby nawet lepiej powinno być.

    > Nie znam przypadku gdzie naprawa byla robiona a auto nie gnije.
    > Oczywiscie w porownaniu do fabrycznych powlok.

    A znasz przypadki, gdy fabryczne nie gniją?

> [...]
    > i ma te zalete ze wlazi w szczeliny wiec ladnie konserwuje to co
    > normalnie jest nie do ogarniecia. No i nie jest drogie.

    A co to dokładnie?
    Bo jeśli reklamówka nie kłamie, to może istotnie - trudno to
    spieprzyć.

    J.

  • 7. Data: 2024-04-24 18:27:54
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 24.04.2024 o 16:59, RadosławF pisze:
    > A taką aluminiową puszkę po stłuczce blacharz ci nie naprawi.

    Żyjesz nieuktualnymi mitami. Aluminium się naprawia a plastikowe
    błotniki i nadkola wymienia.

    Pierwszy link z googla
    https://cejsicar.pl/naprawa-karoserii-aluminiowych/

    Ile miałeś stłuczek finansowanych z własnej kieszeni?

  • 8. Data: 2024-04-24 20:26:40
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 24.04.2024 15:01, _Master_ wrote:

    > Widzę że Cię to śmieszy.

    No śmieszy. Bo samochody to nie tylko blacharka. Silniki, notabene też z
    aluminium :-), również się zużywają i psują. A co z innymi częściami
    zamiennymi? Ja np. mam problem z zakupem do mojego 23-letniego gruza 30
    cm kawałka gumowego węża łączącego pokrywę zaworów z przepustnicą.
    Problem w tym, że fikuśnie powyginanego w trzech wymiarach. Groszowe
    sprawy, ale w sklepach niet. Trzeba będzie coś kombinować.

    > Oczywiście jest jeszcze A8 ;-)
    Wydaje mi się, że A6 też było/jest robione w alu. Ale mogę się mylić.

    > Doradzisz coś w kwestii FSI?
    Nie znam się na VW. Ale coś mi w głowie świta, że młodzieńcze problemy
    (T)FSI w sam raz przypadają na lata produkcji A2. :-D

  • 9. Data: 2024-04-24 22:00:34
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 24.04.2024 o 20:26, JDX pisze:

> [...]
    > Problem w tym, że fikuśnie powyginanego w trzech wymiarach. Groszowe
    > sprawy, ale w sklepach niet. Trzeba będzie coś kombinować.

    Dlatego mówimy o silnikach produkowanych w milionach sztuk aby tego
    uniknąć ;-)

    > Nie znam się na VW. Ale coś mi w głowie świta, że młodzieńcze problemy
    > (T)FSI w sam raz przypadają na lata produkcji A2. :-D

    My to wiemy ;-) Ale chodzi o to że jak ktoś takim silnikiem przejechał
    200-300 tysi to coś już musiał wymienić, naprawić albo znaleźć sposób
    jak bezproblemowo Używać.
    Czytałem o patentach z myciem nagaru i obowiązkowo dobrych olejach i
    częstej wymianie.
    W tym modelu akurat wybór napędu jest mizerny. Albo 1,4 albo 1,6FSI albo
    1,4 TDI.
    A SZKODA że nie wkłądali tam 1,6 MPI bo np w Leonach II czy Alteach były.

  • 10. Data: 2024-04-25 13:43:53
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 24.04.2024 o 18:27, _Master_ pisze:

    > Żyjesz nieuktualnymi mitami. Aluminium się naprawia a plastikowe
    > błotniki i nadkola wymienia.
    >
    > Pierwszy link z googla
    > https://cejsicar.pl/naprawa-karoserii-aluminiowych/

    "Samochody, które posiadają całościowe nadwozia aluminiowe, po zdarzeniu
    drogowym są trudne do odtworzenia bez wymiany odpowiednich elementów.
    Nasz zakład wyposażony jest w sprzęt do napraw aluminiowych podzespołów
    karoserii samochodowych".
    Znaczy będzie drożej niż przy rdzewiejącej blasze.

    > Ile miałeś stłuczek finansowanych z własnej kieszeni?

    Tyle samo ile przez ubezpieczyciela czy sprawcę.

    Radził bym poszukać kogoś kto miał i naprawiał blacharsko
    taką aluminiową nierdzewkę.