  • 1. Data: 2021-12-18 16:44:17
    Temat: Domofon
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Stary domofon w bloku został zdjęty i nie oznaczono przewodów.
    Na 99% były wykorzystane 4 żyły.
    Przewód jest 6 żyłowy.

    Myślę, że zacznę szukać masy i wywołania. Jakie napięcie tam może się
    pojawić? Raczej stałe.

    No i w nowym domofonie mogę wybrać dwa rodzaje linii 4 przewodowych. Z
    otwieraniem z linii mikrofonu i głośnika. Która bardziej prawdopodobna?

    Zaraz wrzucę zdjęcie.

    Robert

  • 2. Data: 2021-12-18 17:01:28
    Temat: Re: Domofon
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Dlaczego te linki z googla takie długie?

    https://lh3.googleusercontent.com/zFUVe7FxxFzAafC8-T
    SqydK8J6z5IVfghExrXJbvpQq9nHDPbN_HHoGciRctBVS-aWIu1p
    bx8tueEr4_1N9UZ6q1-Ln1s8lFPy7dptNQ-X9EHq1W6p8H1lcvfs
    r8rXkraX9niCOBYepl_JFMUQswKAPB0XGihSjZwoirSU6zyy95ER
    58Ol-MXa1n0ln2Owfb1U9FJ0lLBhatJWZlYevE40cUNJ0NFi1FtC
    UFhJgtJDftvnzHNNwgg4jT5mncevPKPw5y0LCf3fk7QsOf5YKKd4
    bm-p4QZMUSkZf_t9KJ7de5gwRUe6H2iXOIZ6igXoi2Vg-NXjVmGu
    Ie7BHcZrkAfFCVio0kAQxN8yN_QT9FF7EChGLvIZtnx5tU2zBEXb
    ByMfayqav_A0WHYrvaQGSBM6EbAxIizyWOGaHWeTBjVHMexw3zMK
    -QWpuAK6vaO9MgBQuxWunJCHovZe79VDKnil94QOjIA65e5fyH_w
    DLQDlnzE03bJIBAT-M6BAgNo5rsC4uR4yIAkrjO3ApGnBHNDFmHV
    84YA_XOFnhFB8HcUk1X53Z6st_AC8Su22kuVAQvV1UjIIOLAXr_-
    dncMgreG0ZBWijrwZbQyfkREEDXguUyC7HwBOFGVRSRKaRY6_CJj
    qzZ-hX3cyBxneXHTfEzAOCHoglgWQnRtcVDVH8CMCEYqe3UsQp4y
    5LT7oNvone0Bey6PUZbj3xkrCgWEqbjE_9TgfTj33OunSWTGszA2
    RZM7ffF7WK1iBRDoru4QGryW_8MiQxTPzGlcnslao2yrdxhiday7
    CecPhvRsczlsTyPQYJ1m_KO1_i-xSemsbzoU8QysHR3qpa2voR=w
    1641-h923-no?authuser=0

    https://lh3.googleusercontent.com/kJwtR3zLw8wklui_hc
    1U_SmxE3xgq0wguWIz7caMJj3yRelftSShmECjrYqsubuaVYggey
    MikZEGnb0gK6iQe0bBpDWU2zv0sxt23c-jr8hAG-HQLJdpjJzWzl
    N6pZhjefTV-5mulIT8qiRrp_TWxCJ82f0_pxAXdcluc15VWofl-M
    6ZZ5cwhuw7O0_IX24rgdsyFjSBgbTlUZmPewaYTPO0wEgP0yOGN4
    ASlggwS1r9XpSdBlZO3CA_oZw_eanl_F7EUsY9p76_TY1dpVQy-r
    H9V4okhZWxextGi-UONr8Fo1ypjCTDzHHvPiG7NGu3b681BbeuPO
    Kj0oyecEyhAI4lwyW-JJKpwbsQqeSoY0Ry5jNaB3UxTo5ksD1ErW
    r4TApj_MnzKFaH7re3OhiT-tX7rFx34uLQF_i6h9B8CHwX5_0BCM
    VZqlSxdwEPTSsqastT6OJ89SmPmonr-pMlnTKQs2bam9_yGYxTf3
    ToLduo15ZxsSxgW-3yz5PEISpVM_-4Ndetu9yHRY97NH22ZkJOvD
    9G0rL-8wDyq0-trVv9qVZc_n-3fiPx-ZeawU9xkqHJ4CjuNfVOmz
    EdkUdIzyfH_y2ZVdmiaSsaTQv6qWvzm8VDz83AwMSvGiWYF_VKtw
    nrAKtGGFcpwubUXD0JU9HYhVv0es-nFTCd3WPJfza_3VoZPkwMNc
    XFKS40bAOp5eBvwYIGqqJE_AJkSngpwI3rVxg6ACr3qjxKNQKRPo
    uQeyXp9pD0znnAFl-AooBy9RHyxAYxHwYiPRUQBgTkzApfrpr5hz
    lf6qUgnqEx_vM_NsKPlstKpEpCQNyKGUfEl-KYFoyWsmoeqVDj=w
    1641-h923-no?authuser=0

    https://lh3.googleusercontent.com/Dm87tYLLrpt1PbMHvY
    7nov0qgoHAK5KpfbxW997W5tWfx24_DlbciujIrcxLK-q_dJ-CN9
    s825ntTg4-NWxgul-fMTYaJpQdrJxiC26crbPKSTFuUnAjuZXnhv
    TS_H5y6rOJX0G-gxU9coB71tvmzoLP6s80M4MGbRMiYECiMBvCIJ
    IZBhFJtq8bjud60atrg8XgDq5ukqiOB7ONVnogPrqwVpmHO9_EqP
    EvWYRbXKaV40dZRlpWUmJ5_yCZ6x7zG6Exke8lIE-VmukSyV7TzD
    BaFAi3MJ8Ses4Ddob2VQB1FGxKUfzil30VKvrOWz-s_N38rtN-Y0
    nTfL3oFgaiU4ZEltirLH2TXHWCMNH2tBWO-sguehiEVpVp91EyHH
    k5f0J8SnZ1hYWhA12B5p-vFYgUm4MOb959A5d02lc2mO1z9v7Pdu
    h4weBqknPpudvrACJhm_Di7vaTZE-xeIN2CLON4YkDL_DhgRa0ey
    6ghY0QT6ZqDK0LxZt7pBn826rBACs715CZwCnI3lE-_RjX48Lo2e
    6iG1Ld7zskIjhZULMcoM8r9PT_lTjJpYCfFe0cGHzQSpq4P3N2qk
    xFUUp6u17evDX2_xRlLAaTi3311fOLnVxDohALywlaSpVzzc1a-C
    EMfnRown-igDY4bqRWWLX7RZpIRwbSykzWh1O8HmwZQVeDJEGuvd
    Ij1JiEb_LJI68sw69fuMWJneuI2oMZHlXz2xWcRYkGYkoNpTl-Jn
    LUcUV-qGzxdFDTFZ213xSmvqX7YDwme1GozSW1uH7oeiE2bRThGx
    bxfT79IOPKEBVbGsJc9ejr-9DI7hCiRaj3AQbebQQQ70_U7o3G=w
    553-h981-no?authuser=0

  • 3. Data: 2021-12-18 17:14:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Na 99% były wykorzystane 4 żyły.
    > Przewód jest 6 żyłowy.
    >
    > Myślę, że zacznę szukać masy i wywołania. Jakie napięcie tam może się

    12V
    > No i w nowym domofonie mogę wybrać dwa rodzaje linii 4 przewodowych. Z
    > otwieraniem z linii mikrofonu i głośnika. Która bardziej prawdopodobna?
    >
    > Zaraz wrzucę zdjęcie.

    No 4 żyłowa. System rozmówny masz na 2 kablach a otwieranie
    elektrozaczepu na 2 osobnych żyłach, przynajmniej tak wynika ze zdjęcia.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 4. Data: 2021-12-18 17:29:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-12-18 o 17:14, LordBluzg(R) pisze:

    > 12V

    Ok.

    > No 4 żyłowa. System rozmówny masz na 2 kablach a otwieranie
    > elektrozaczepu na 2 osobnych żyłach, przynajmniej tak wynika ze zdjęcia.

    No tak patrzę na dokument http://www.laskomex.pl/dokumentacja/karty/lf_a.pdf
    i wychodzi, że mogła być 4 i 5 żyłowa.

    Robert

  • 5. Data: 2021-12-18 17:43:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Dlaczego te linki z googla takie długie?
    >
    > https://lh3.googleusercontent.com/ [...]

    Podejrzewam, że z powodu tego, że Google ma wielu userów, a każdy
    z nich chciałby chciałby podzielić się z innymi swoim contentem.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2021-12-18 17:44:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > że mogła być 4 i 5 żyłowa.
    No musi być 5 żyłowa, bo tam jest zaczep.

    Robert

  • 7. Data: 2021-12-18 18:33:24
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > No musi być 5 żyłowa, bo tam jest zaczep.

    No tak wychodzi, teraz dojrzałem te czarne pod spodem ze zdjęcia.

    Ja i tak bym robił na 2 żyłowej, skoro ma być nowy domofon.

    Mniej pierdolenia się :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 8. Data: 2021-12-18 19:07:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > No musi być 5 żyłowa, bo tam jest zaczep.

    Jednak na 4 żyłowej toż zaczep można sterować. Przez linię mikrofonu lub
    głośnika.

    Podłączyłem, działa. Jest 5 żyłowa. Przeszedłem szybki kurs instalacji. :-)
    Najpierw znalazłem miernikiem wywołanie, potem zaczep (otwiera się
    zerem), a głośnik i słuchawkę to metodą PiB.

    Robert

  • 9. Data: 2021-12-18 20:03:09
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):
    > Podejrzewam, że z powodu tego, że Google ma wielu userów, a każdy
    > z nich chciałby chciałby podzielić się z innymi swoim contentem.

    Na to wystarczy wielokrotnie mniej znaków. Coś tam sobie pewnie kodują w
    tych adresach, np. metadane.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2021-12-18 23:06:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Na to wystarczy wielokrotnie mniej znaków.

    Im bardziej wielokrotnie, tym trudniej dobrać się niepowołany osobom
    do treści, które ktos udostępnił, ale tylko niektórym.

    > Coś tam sobie pewnie kodują w tych adresach, np. metadane.

    To swoją drogą. Choć oni akurat nie muszą tego robić w treści linków.

    A tak przy okazji, czasem się dziwię, jak ludzie podchodza do publikowania
    (np. w Usenecie) własnoręcznie wyklikanych linków z AliExpress, gazet,
    portali czy innych podobnych miejsc. Wklejają cały URL, który zawiera nie
    tylko link do strony, ale doklejone dane identyfikujące wysyłającą osobę.
    W tych przypadkach zawsze jest łatwo oddzielić jedno od drugiego, pozostawić
    tylko anonimowy link bez własnej historii.

    --
    Jarek