  • 1. Data: 2014-03-16 11:26:43
    Temat: Domowy NAS z laptopa
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Czy robienie domowego NAS-a z laptopa ma sens?
    Bo tak rozwazam, ze mam laptop, do ktorego tylko musialbym dokupic
    wiekszy terabajtowy HDD, i szat prast mam NAS-a. i Webserwer z LAMP.
    Lapka mam. NAS w gratisie dostaje monitor, klawiature, naped DVD. UPS-a
    aka bateria. Mozliwosc podpiecia dyskow po USB. Dużą moc procesora, wiec
    moze sluzyc nawet do przetwarzania multimediow.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 2. Data: 2014-03-16 11:44:15
    Temat: Re: Domowy NAS z laptopa
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-03-16 11:26, mr misio pisze:
> [...]
    > aka bateria. Mozliwosc podpiecia dyskow po USB. Dużą moc procesora, wiec
    > moze sluzyc nawet do przetwarzania multimediow.

    Laptop działający nonstop bez wyłączania, to nie jest dobry pomysł - jak
    będzie miał do tego jakieś obciążenie, które będzie powodowało
    wydzielanie się ciepła większego z 2 razy niż w IDLE, to wróżę szybką
    śmierć z powodu przegrzania się elektroniki. Chłodzenie laptopa nigdy
    nie jest projektowane do działania 24 godziny na dobę.

  • 3. Data: 2014-03-16 12:05:07
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > aka bateria. Mozliwosc podpiecia dyskow po USB. Dużą moc procesora, wiec
    > moze sluzyc nawet do przetwarzania multimediow.
    A widziałeś wentylatorek twojego laptopa? Myślisz, że przeżyje długo
    takiego kręcenia się 24/7? Myślisz, że gdy będzie wiał 24/7 to długo
    zajmie, by kurz z powietrza skutecznie zapchał wąskie kanaliki chłodzenia?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-03-16 12:17:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    mr misio wrote:
> [...]
    > aka bateria. Mozliwosc podpiecia dyskow po USB. Dużą moc procesora, wiec
    > moze sluzyc nawet do przetwarzania multimediow.

    Da radę, tylko że na NASa lepszy jest Linuks z RAIDem.

  • 5. Data: 2014-03-16 12:33:50
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik BQB napisał:

> [...]
    > śmierć z powodu przegrzania się elektroniki. Chłodzenie laptopa nigdy
    > nie jest projektowane do działania 24 godziny na dobę.

    Hmmmm, wlasnie tak uzytkuje laptopy, dzialaja non stop. Zwykle rozpadly
    sie z uszkodzen fizycznych spowodowanych noszeniem, upadkami itp.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 6. Data: 2014-03-16 12:34:49
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:
    > A widziałeś wentylatorek twojego laptopa? Myślisz, że przeżyje długo
    > takiego kręcenia się 24/7? Myślisz, że gdy będzie wiał 24/7 to długo
    > zajmie, by kurz z powietrza skutecznie zapchał wąskie kanaliki chłodzenia?

    Moj poprzedni laptop przezyl trzy lata dzialajac non stop.

    Od czasu do czasu /raz na rok/ rozkrecam i czyszcze. Raczej bez dramatu.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 7. Data: 2014-03-16 12:35:45
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 16/03/2014 11:05, BartekK wrote:

    > A widziałeś wentylatorek twojego laptopa? Myślisz, że przeżyje długo
    > takiego kręcenia się 24/7? Myślisz, że gdy będzie wiał 24/7 to długo
    > zajmie, by kurz z powietrza skutecznie zapchał wąskie kanaliki chłodzenia?

    Przez ostatnie 5 lat, do ostaniej zimy, uzywalem laptopa jako stacjonarny
    PC. Czasem uptim'y bywaly okolo miesiaca, i zyje. Podczas nagrywania z
    karty TV (ok 10h non stop) zaczal mi sie przegrzewac i wylaczac, kupilem
    taka smieszna podstawke (ok 1 - 2 cm przestrzen miedzy blatem biurka a
    laptopem). Raz czyszczony witrak z kurzu. Dzis uzywam 2 razy w miesiacu bo
    na codzien mam PeCeta, laptom wciaz w dobrym stanie. Acer z 2007 roku ale
    jak widze dziesiejsze tanie laptopy... to tez watpie. ;)

  • 8. Data: 2014-03-16 12:36:52
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Poldek napisał:

    > Da radę, tylko że na NASa lepszy jest Linuks z RAIDem.

    Dam linuksa, bez raidu :D

    Wiem, ze lepszy NAS jako NAS, ale dobry NAS SOHO to wydatek rzedu
    tysiaka z dyskiem lub dyskami. No i rzadko siedzi w nim cos tak
    wydajnego jak iCore. Dla mnie ekonomicznie miedzy wydac tysiaka a uzyc
    to co mam juz - to rachunek jest prosty :D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 9. Data: 2014-03-16 15:14:54
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    mr misio wrote:

> [...]
    > wydajnego jak iCore. Dla mnie ekonomicznie miedzy wydac tysiaka a uzyc
    > to co mam juz - to rachunek jest prosty :D

    W NASach siedzą teraz ARMy i to jest to czego potrzeba - niski pobór
    prądu i dobra wydajność w tych zadaniach, które ma do wykonania NAS.
    Czyli brak grafiki - tego NAS nie ma i nie potrzebuje, a pracuje 24
    godz./dzień 365 dni/rok.
    Ale z latopkiem da się. Sam sprawdzisz, czy Windows będzie na tyle
    stabiliny, any po miesiącach uptimu, kiedy właśnie będziesz potrzebował
    pilnie połączyć się zdalnie ze swoim NASem nie okaże się, że akurat wisi.
    Powtarzam - uważam, że da się, ale to trochę jak oranie pola passatem
    tdi z doczepioną broną.

  • 10. Data: 2014-03-16 15:26:40
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > pilnie połączyć się zdalnie ze swoim NASem nie okaże się, że akurat wisi.
    > Powtarzam - uważam, że da się, ale to trochę jak oranie pola passatem

    ekhm "Dam linuksa" ;D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg