  • 1. Data: 2011-09-23 11:14:50
    Temat: Drop down menu na urządzeniach mobilnych
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    Samo drop down menu jest proste:

    <ul>
    </ul>
    </li>
    <li>test2</li>
    </ul>

    O ile na desktop-owych przeglądarkach samo li:hover ul { display:block }
    (w uproszczeniu) spełnia swoją rolę, o tyle na urządzeniach mobilnych
    nie mam onmouseover. Więc aby submenu pojawiło się, to muszę przytrzymać
    palec na głównym menu, ale to wywołuje mi onclick-a i ontouchstart.

    O dziwo, w Google nie mogę znaleźć do tego rozwiązania. Może źle szukam.
    Ma ktoś na to jakiś pomysł?

    --
    Peter

  • 2. Data: 2011-09-23 12:50:49
    Temat: Re: Drop down menu na urządzeniach mobilnych
    Od: Ethan Ring <e...@a...pl>

    On Fri, 23 Sep 2011 13:14:50 +0200, Peter May wrote:

    > Samo drop down menu jest proste:
    >
    > <ul>

    Tu koniecznie musi być link?

> [...]
    > nie mam onmouseover. Więc aby submenu pojawiło się, to muszę przytrzymać
    > palec na głównym menu, ale to wywołuje mi onclick-a i ontouchstart.

    Tak na rybkę... gdyby tam nie było linku, to możnaby użyć czegoś do
    pokazywania menu...

    Coś w stylu:

    <ul>
    <ul>

    Fakt, bez JS nie zadziała :(

    ethanak

  • 3. Data: 2011-09-23 13:10:04
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 23-09-2011 14:50, Ethan Ring pisze:

    > Tu koniecznie musi być link?

    No chciałem zrobić keyboard friendly menu :-) Ale i tak pewnie nie
    obejdzie się bez JS, by skorzystać z drop down menu przy użyciu klawiatury.

    > Tak na rybkę... gdyby tam nie było linku, to możnaby użyć czegoś do
> [...]

    Zawsze można dla <a> dla return false :P

    --
    Peter

  • 4. Data: 2011-09-23 13:20:23
    Od: ethanak <e...@a...pl>

    On Fri, 23 Sep 2011 15:10:04 +0200, Peter May wrote:

    > No chciałem zrobić keyboard friendly menu :-) Ale i tak pewnie nie
    > obejdzie się bez JS, by skorzystać z drop down menu przy użyciu
    > klawiatury.

    Da się - ale nie będzie wyświetlać wszystkich pozycji submenu, tylko
    bieżącą. Do normalnej nawigacji to wystarczy.
    [...]
    > Zawsze można dla <a> dla return false :P

    A można - tyle że wtedy link powinien prowadzić do jakiejś ministronki
    gdzie jest tylko reszta menu i jakiś powrót ;)

    ethanak

  • 5. Data: 2011-09-23 13:20:41
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-09-23 14:50, Ethan Ring pisze:
    > On Fri, 23 Sep 2011 13:14:50 +0200, Peter May wrote:
    >
    > Tak na rybkę... gdyby tam nie było linku, to możnaby użyć czegoś do
> [...]

    Może zrobić po prostu:
    <ul>
    <ul id="podmenu-1>
    </ul>
    </li>
    <li>test2</li>
    </ul>

    I skorzystać z :target
    Ale MZ jeżeli istnieje strona test1, to lepiej po prostu zlinkować do
    niej, a na niej dać gdzieś z boku menu podstron, wtedy dropdown jest dla
    tych co mają :hover, a reszta ma drugie menu.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 6. Data: 2011-09-23 14:11:33
    Temat: [OT] Re: Drop down menu na urządzeniach mobilnych
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "ethanak" <e...@a...pl> napisał w wiadomości

    > ethanak

    Jak milo Cie znow czytac:))

    --
    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 7. Data: 2011-09-24 13:45:34
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 23-09-2011 15:20, ethanak pisze:

    > Da się - ale nie będzie wyświetlać wszystkich pozycji submenu, tylko
    > bieżącą. Do normalnej nawigacji to wystarczy.
    > [...]

    To już lepiej dodam full wypas obsługę za pomocą JS.

    > A można - tyle że wtedy link powinien prowadzić do jakiejś ministronki
    > gdzie jest tylko reszta menu i jakiś powrót ;)

    Trafna uwaga.

    > ethanak

    ^o^

    --
    Peter

  • 8. Data: 2011-09-24 14:02:40
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 23-09-2011 15:20, Paweł Piskorz pisze:

    > Może zrobić po prostu:
    > <ul>
    > <ul id="podmenu-1>
    > </ul>
    > </li>
    > <li>test2</li>
    > </ul>
    >
    > I skorzystać z :target

    Hm, tyle, że to nie zadziała z IE <= 8.

    > Ale MZ jeżeli istnieje strona test1, to lepiej po prostu zlinkować do
    > niej, a na niej dać gdzieś z boku menu podstron, wtedy dropdown jest dla
    > tych co mają :hover, a reszta ma drugie menu.

    Chciałem zaoszczędzić miejsca nie pokazując dodatkowego submenu na
    stałe. No ale muszę to jeszcze przemyśleć.

    --
    Peter

  • 9. Data: 2011-09-26 07:48:20
    Od: ethanak <e...@a...pl>

    On Sat, 24 Sep 2011 15:45:34 +0200, Peter May wrote:

    > To już lepiej dodam full wypas obsługę za pomocą JS.

    Jedno drugiemu nie przeszkadza.

    ethanak