  • 1. Data: 2016-01-25 22:27:18
    Temat: Drozeja autostrady
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    czy tylko gazeta czarny PR rzadowi dokleja ?

    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/9314850,szyku
    ja-podwyzke-na-a4-oplata-bedzie-dwa-razy-wyzsza-kied
    y-zaplacimy-za-przejazd-aow,id,t.html

    "Rząd musi załatać dziurę w programie budowy dróg w Polsce na kolejne
    lata. Brakuje ok. 90 mld złotych i istnieje duże ryzyko, że trzeba
    będzie je znaleźć w kieszeniach polskich kierowców. Niestety nie
    będzie to trudne. Od 2012 roku obowiązuje obniżona o 50 proc. stawka
    opłaty za autostrady zarzadzane przez generalną dyrekcję dróg -
    płacimy 10 gr zamiast 20 gr za kilometr. Wystarczy jeden zapis, by to
    zmienić by kierowcy płacili dwa razy więcej.

    J.

  • 2. Data: 2016-01-25 22:50:42
    Temat: Re: Drozeja autostrady
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > czy tylko gazeta czarny PR rzadowi dokleja ?

    Na pewno jeszcze ty to robisz.

  • 3. Data: 2016-01-26 10:50:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-01-25 o 22:27, J.F. pisze:

> [...]
    > autostrady zarzadzane przez generalną dyrekcję dróg - płacimy 10 gr
    > zamiast 20 gr za kilometr. Wystarczy jeden zapis, by to zmienić by

    Ale czy tam piszą, że rząd planuje podwyżkę, czy tylko, że jest taka
    możliwość?
    Równie dobrze można pisać "wystarczy jeden podpis i nastąpi zmiana VAT z
    23 do 33%".

    --
    MN

  • 4. Data: 2016-01-26 11:53:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-26 o 10:50, Marcin N pisze:

> [...]
    > możliwość?
    > Równie dobrze można pisać "wystarczy jeden podpis i nastąpi zmiana VAT z

    Akurat do stawki 33% jeden podpis nie starczy, bo limit unijny to 25%.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2016-01-26 12:11:26
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Akurat do stawki 33% jeden podpis nie starczy, bo limit unijny to 25%.

    Nie wiem ile Orban potrzebował podpisów ale na Węgrzech jest 27%.

  • 6. Data: 2016-01-26 12:44:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-01-26 o 11:53, Liwiusz pisze:

    ja-podwyzke-na-a4-oplata-bedzie-dwa-razy-wyzsza-kied
    y-zaplacimy-za-przejazd-aow,id,t.html

    > Akurat do stawki 33% jeden podpis nie starczy, bo limit unijny to 25%.

    Ok.
    Ale autostrady są po 10 gr bo UE zmusiła do tego rząd. Najpierw był
    droższe, ale ponieważ powstały z dotacji - to nie mogą dużo zarabiać.

    --
    MN

  • 7. Data: 2016-01-26 19:45:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-26 o 12:11, Czesław Wiśniak pisze:

    > Nie wiem ile Orban potrzebował podpisów ale na Węgrzech jest 27%.

    Rzeczywiście, obecnie górnej granicy VAT nie ma. Musiałem mieć jakieś
    stare informacje (albo w ogóle nieprawdziwe:)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-01-26 20:48:02
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > (albo w ogóle nieprawdziwe:)

    Kiedys bylo 15<>25%, ale widocznie malo im bylo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2016-01-27 10:30:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Ale autostrady są po 10 gr bo UE zmusiła do tego rząd. Najpierw był
    >droższe, ale ponieważ powstały z dotacji - to nie mogą dużo zarabiać.

    Zdaje sie ze troche inaczej z tym bylo - Unia sobie zazyczyla udzialu
    w zyskach.

    bo cos mi sie widzi, ze tych 10gr to na autostrade nie starczy. Ale
    rzad ma jeszcze podatki z paliw.

    J.

  • 10. Data: 2016-01-27 11:36:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Jan 2016 22:27:18 +0100, J.F.

    > czy tylko gazeta czarny PR rzadowi dokleja ?

    Swoją drogą, właśnie planuję i liczę przejazd na ferie zimowe. Chcę ominąć
    badziewiaste autostrady w Czechach, więc zaplanowałem podróż przez S8 koło
    WRO, przez Niemcy via Dre, Nor, Mona i przez Austrię do Trydentu we
    Włoszech. 10 dniowa winieta w Austrii mi wystarczy, koszt 40zł, do tego
    2x60zł przejazd tunelem, wychodzi 160zł za... 200km! Z kolei we Włoszech
    koszt 100 zł za 240km. A2 u nas z Waw-Frankfurt w dwie strony 140zł za
    blisko 1000km. Naturalnie patrzę z punktu jednorazowego tranzytu (w dwie
    strony).

    --
    Pozdor
    Myjk