  • 1. Data: 2013-01-23 15:21:33
    Temat: Drugi HDD w miejsce napędu DVD co kupić i czy warto SSD?
    Od: ST <j...@o...pl>

    Witam
    Przymierzam się do reinstalacji systemu w moim laptopie Dell vostro 1720
    bo po czterech latach ciężkiej pracy już trochę zwolnił i zastanawiam
    się nad małą modernizacją.
    Chciałbym w miejsce prawie nieużywanego napędu DVD wsadzić swój stary
    HDD 320GB 7200RPM Hitachi na dane a system Windows 8 postawić na nowym
    120GB SSD. W tej chwili stoi Windows7 64.

    Czy ma to sens? Odczuję wzrost wydajności?
    Jaki kupić SSD do nie najnowszego przecież laptopa?
    Czy jakieś akcesoria będą jeszcze potrzebne (przejściówki, kieszeń i
    zaślepka na napęd DVD)? można prosić o jakieś linki do sklepów lub aukcji?
    Czy mogę spodziewać się jakichś problemów np z Biosem w związku ze
    zmianą systemu i Dysku?

    Specyfikacja laptopa
    proc P8600 2,4 GHz
    ram 4 GB
    grafika NVIDIA GeForce 9600M GS

  • 2. Data: 2013-01-27 14:02:04
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "ST" <j...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > W tej chwili stoi Windows7 64.
    > Czy ma to sens? Odczuję wzrost wydajności?

    system i bardziej rozbudowane programy beda sie uruchamialy szybciej
    (oczywiscie zalezy jaki ssd wybierzesz), jezeli masz antywirusa skanujacego
    skanujacego wszystko w tle komfort pracy moze sie dosyc poprawic,
    czas pracy na baterii nieco zmaleje

    > Jaki kupić SSD do nie najnowszego przecież laptopa?

    nie ma sensu zbytnio oszczedzac, zdecydowanie cos z 5 latami gwarancji,
    bezproblemowe firmy to samsung i intel, model m4 od cruciala tez cieszy
    sie z dobrych opinii, najgorsza renome z 'firmowych' urzadzen maja ocz

    > Czy jakieś akcesoria będą jeszcze potrzebne (przejściówki, kieszeń i zaślepka
    > na napęd DVD)? można prosić o jakieś linki do sklepów lub aukcji?

    z dellem nie mam doswiadczenia ale ogolnie potrzebujesz tylko czegos takiego:
    http://allegro.pl/nowa-kieszen-hdd-do-dell-vostro-i2
    973303058.html

    aukcja przykladowa, jezeli ci sie nie spieszy to pewnie na ebayu znajdziesz
    sporo taniej

    > Czy mogę spodziewać się jakichś problemów np z Biosem w związku ze zmianą
    > systemu i Dysku?

    bios warto miec aktualny, w dzisiejszych czasach aktualizacja nie wiaze sie
    z jakims wielkim ryzykiem wiec...

    > Specyfikacja laptopa
    > proc P8600 2,4 GHz
    > ram 4 GB
    > grafika NVIDIA GeForce 9600M GS

    przy 4GB ram warto pamietac o systemie 64 bitowym

  • 3. Data: 2013-01-27 15:56:19
    Od: ST <j...@o...pl>

    > nie ma sensu zbytnio oszczedzac, zdecydowanie cos z 5 latami gwarancji,
    > bezproblemowe firmy to samsung i intel, model m4 od cruciala tez cieszy
    > sie z dobrych opinii, najgorsza renome z 'firmowych' urzadzen maja ocz

    Dzięki za odpowiedź tylko szkoda że za późno się o tym dowiaduję.
    Sprzedawca w stacjonarnym sklepie komputronika namówił mnie na ocz
    vartex 4 za 460zł bo to niby najlepsze dyski w tej cenie, inne (samsung,
    intel) mi odradzał i mówił że się bardzo rzadko sprzedają.

    Zainstalowałem win8 i na razie jestem zadowolony. Wzrost komfortu pracy
    jest faktycznie ogromny, programy które używam najczęściej: firefox,
    cubase sx, photoshop uruchamiają się teraz błyskawicznie i pracują bez
    żadnych zacinek

> [...]
    973303058.html

    > aukcja przykladowa, jezeli ci sie nie spieszy to pewnie na ebayu znajdziesz

    na razie stary dysk podpiąłem sobie pod USB, rozumie że w takiej
    kieszeni transfery będą szybsze?

  • 4. Data: 2013-01-27 16:14:01
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "ST" <j...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > niby najlepsze dyski w tej cenie, inne (samsung, intel) mi odradzał i mówił że

    no to masz szczescie bo akurat vertex 4 jest w miare bezproblemowy,
    przynajmniej w porownaniu z reszta asortymentu ocz
    http://www.behardware.com/articles/881-7/components-
    returns-rates-7.html

    od usb 2.0 znacznie, od usb 3.0 troszke