  • 1. Data: 2009-04-29 13:33:57
    Temat: Dysk esata
    Od: "Marcin Kowalski" <m...@t...pl>

    Witam,

    mam laptopa ze zlaczem esata. Jaki polecicie dysk zewnetrzny 1 TB
    (generalnie chodzi o to, aby byl szybki i mozliwie niezawodny)?

    I jeszcze pytanie, czy na takim zewnetrznym dysku mozna zainstalowac
    autonomiczny Windows XP i odpalac laptopa z niego?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-30 21:54:04
    Temat: Re: Dysk esata
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    > mam laptopa ze zlaczem esata. Jaki polecicie dysk zewnetrzny 1 TB (generalnie
    > chodzi o to, aby byl szybki i mozliwie niezawodny)?

    Nie ma czegos takiego jak "dysk e-sata". Sa dytki SATA i mozesz je sobie
    oczywiscie podlaczac przez e-SATA. W przeciwienstwie do USB - bedzie potrzebne
    osobne zasilanie.

    > I jeszcze pytanie, czy na takim zewnetrznym dysku mozna zainstalowac
    > autonomiczny Windows XP i odpalac laptopa z niego?

    To juz zalezy wylacznie od BIOS-u laptopa - czy pozwala na bootowanie z tego
    kanalu SATA.

    latet