  • 1. Data: 2011-01-21 07:12:18
    Temat: Dysk padł, co kupić?
    Od: furi <u...@g...com>

    Witam
    Mój hdd wyzionął ducha, wczoraj normalnie się wyłączył, a dzisiaj jak
    włączyłem kompa, jakieś dziwne odgłosy głowicy, a w środku coś luzem
    lata jak się nim trzęsie. Zgodnie z powiedzeniem, że ludzie dzielą się
    na tych którzy robią kopie zapasowe albo zaczną je robić potrzebuje
    dwóch HDD, jeden do użytku a drugi do kopi.
    Jako, że ostatni raz HDD kupowałem z 5 lat temu poradźcie co jest teraz
    najcichsze, prędkość zupełnie mnie nie interesuje bo do systemu mam SSD,
    Zastanawiam się nad:

    WD Caviar Green WD15EARS
    http://elara.ie/products/detailsfullat.asp?productco
    de=ECE1891381#spec

    5400 RPM wiec powinien być cichszy niż standardowe 7200, dobrze myślę
    czy jednak różnica w głośności minimalna, a w wydajności spora?

    Do backupu wezmę obojętnie jaki ~300 GB, itak będzie działał tylko
    podczas robienia kopi albo nie daj boże kiedy będzie potrzebna.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-01-21 07:32:07
    Temat: Re: Dysk padł, co kupić?
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-21 08:12, furi pisze:
> [...]
    > Jako, że ostatni raz HDD kupowałem z 5 lat temu poradźcie co jest teraz
    > najcichsze, prędkość zupełnie mnie nie interesuje bo do systemu mam SSD,

    z łaski swojej zerknij kilka dni wstecz na wątek dotyczący tego typu dysków

  • 3. Data: 2011-01-21 07:50:37
    Od: furi <u...@g...com>

    W dniu 2011-01-21 07:32, boxfish pisze:

    > z łaski swojej zerknij kilka dni wstecz na wątek dotyczący tego typu dysków

    shit, sorka za duplikat w ciagu tygodnia...

    Z tego co tam widzę, po odpowiednim sformatowaniu dysk jest OK (win7 mam).
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-01-21 09:00:45
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-21 08:50, furi pisze:

    > shit, sorka za duplikat w ciagu tygodnia...
    >
    > Z tego co tam widzę, po odpowiednim sformatowaniu dysk jest OK (win7 mam).
    > pozdrawiam

    pod win 7 jest domyślnie sformatowany

  • 5. Data: 2011-01-21 12:39:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Do backupu wezmę obojętnie jaki ~300 GB, itak będzie działał tylko
    > podczas robienia kopi albo nie daj boże kiedy będzie potrzebna.

    Jeśli dobrze rozumiem: "i tak będzie działał tylko podczas robienia
    kopii" - jeśli myślisz o dysku zewętrznym/odpinanym to myślisz dobrze ;)

    Jeśli miałby być włączony na stałe, to byłby słaby pomysł...

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 6. Data: 2011-01-21 23:22:16
    Temat: OT: Dysk padł, co kupić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011, furi wrote:

    > Witam
    > Zgodnie z powiedzeniem, że ludzie dzielą się na tych którzy
    > robią kopie zapasowe albo zaczną je robić potrzebuje dwóch HDD

    Szacunek :) (poważnie)
    Co do meritum odpowiedzi widziałem, więc nie ma czego dodawać.
    Ze względu na szybkość polecam panel z SATA.

    pzdr, Gotfryd
    (część znajomych też ma już dwa dyski, większość "po" :>)