  • 1. Data: 2011-01-20 21:26:16
    Temat: Maszynka "domowa" na Xeonie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Znajomy zaskoczył mnie pytaniem:

    Czy komputer (używany serwer) na procesorze (lub dwóch) Xeon 2,8GHz (lub
    mocniejszych), używana mocna grafika AGP (nie znalazł na razie takich
    płyt z PCI-E 16x), na tym Win7 - ma sens do zastosowań ogólnie rzecz
    biorąc "domowych"? Czyli w domyśle m.in. jakieś gry dla dzieciaków.

    Abstrahujemy od obudowy, chłodzenia, itp.

    Ma ktoś jakieś doświadczenia/przemyślenia?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 2. Data: 2011-01-20 21:56:21
    Temat: Re: Maszynka "domowa" na Xeonie
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Masz jakies konkretne gry na mysli? Na AGP nie ma nowych/szybkich kart wiec
    jesli masz na mysli cos bardziej wymagajacego niz multimedialne programy do
    nauki to moze nie podolac zadaniu.

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2011-01-20 22:17:57
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-01-20 22:26:16 niejaki Adam napisał:
> [...]
    >
    > Abstrahujemy od obudowy, chłodzenia, itp.
    >
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia/przemyślenia?

    ma i nie ma

    jeśli tylko dla dzieciaków to jest za mocna

    jeśli będziesz na tym jakieś obliczenia/ renderingi robił - to jest dobry
    wybór - bo w miarę tani sprzęt o dużej mocy

    ale te procki trochę ciągną prądu - więc musisz się przyzwyczaić że do
    sprawdzenia poczty może 200-300W być użyte :)

    z trzeciej strony - nowe gry które mają duże wymagania graficzne mogą nie
    podołać - chyba że zainwestujesz jeszcze w nową grafikę

    ps - miałem takiego kompa z dwoma xeonami i był głównie używany przez
    dzieciaków do gier flashowych - po prejżeniu rachunków za prąd -
    dzieciakom kupiłem netbooka a kompa sprzedałem kumplowi co robi renderingi
    wnętrz - bardzo zadowolone sa obie strony
    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2011-01-20 23:12:51
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "p0li" napisał

    > jeśli tylko dla dzieciaków to jest za mocna

    Co takiego? ;-)
    Właśnie odwrotnie - dla dzieciaków jest za słaba, wpędzi je w kompleksy
    wobec kolegów tnących w co nowsze tytuły i będą czuły się passe, a to dla
    młodego człowieka dość ważne. Natomiast tatuś z powodzeniem odpali na tym
    "swoje" starocie ;-)

    > z trzeciej strony - nowe gry które mają duże wymagania graficzne mogą
    > nie podołać

    No właśnie...

    > chyba że zainwestujesz jeszcze w nową grafikę

    Na AGP? "Się nie karkuluje" - jak mawia mój znajomy menel na propozycję
    wypicia dla odmiany czegoś z banderolką
    Za to dla mnie taki serwer byłby w sam raz ;->

    JoteR

  • 5. Data: 2011-01-21 08:46:19
    Od: Tomasz (Jenot) Stafiński <j...@g...com>

    Nikt nie wspomniał o hałasie generowanym przez maszynki serwerowe. To nie
    są komputery optmalizowane do pracy w domu. To ma stać kilka lat w szafie w
    serwerowni. A że wyje jak odrzutowiec? Nieważne - kto do serwerowni
    zagląda? ;)
    Sam kupiłem Suna v20z na Opteronach, na szczęście od początku miał pracować
    jako serwer więc znalazł swoje miejsce na balkonie - 6 wentyli o średnicy
    4cm, każdy ma rpm wahające się od 8-15k.

    Pozdrawiam,
    --
    Jenot

  • 6. Data: 2011-01-21 12:34:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-20 22:26, Adam pisze:
> [...]
    >
    > Abstrahujemy od obudowy, chłodzenia, itp.
    >
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia/przemyślenia?

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    Generalnie to samo mu mówiłem: sprzęt _był_ mocny kilka lat temu i to w
    specyficznych warunkach.

    Lepiej kupić poleasingowy komputer Core2Duo lub choćby HT i zainwestować
    w grafikę - będzie nieco taniej a dużo "lepiej" z punktu widzenia
    dziecków ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.