  • 1. Data: 2012-07-31 16:43:03
    Temat: Dysk zewnętrzny na kopię
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    Hey

    Jaki polecacie dysk zewnętrzny na kopię zapasową?
    Nie musi być tani, nie musi być bardzo szybki, nie musi
    być mały (gabarytowo), nie musi być lekki, nie musi być
    ładny... musi być ekstremalnie niezawodny.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2012-07-31 16:45:15
    Temat: Re: Dysk zewnętrzny na kopię
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " M.M." napisał w wiadomości grup
    > Jaki polecacie dysk zewnętrzny na kopię zapasową?
    > Nie musi być tani, nie musi być bardzo szybki, nie musi
    > być mały (gabarytowo), nie musi być lekki, nie musi być
    > ładny... musi być ekstremalnie niezawodny.

    Może zapisz dane na kamieniu?

  • 3. Data: 2012-07-31 17:11:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-31 16:43, M.M. pisze:
> [...]
    > być mały (gabarytowo), nie musi być lekki, nie musi być
    > ładny... musi być ekstremalnie niezawodny.

    Może coś takiego?
    http://www.komputronik.pl/product/95170/Akcesoria/Ak
    cesoria_USB/Obudowa_USB-eSATA_External_Box_CEB_2235s
    .html

    Sam jestem ciekawy, czy takie urządzenie działa w trybie RAID.

    --
    MN

  • 4. Data: 2012-07-31 18:51:01
    Od: Chris <s...@s...de>

> [...]
    > być mały (gabarytowo), nie musi być lekki, nie musi być
    > ładny... musi być ekstremalnie niezawodny.

    http://allegro.pl/qnap-ts-112-serwer-plikow-obudowa-
    sieciowa-2tb-i2530579086.html

    Co najwyżej możesz zmienić dysk np. na WD serie Black

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 5. Data: 2012-07-31 19:04:49
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Marcin N <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    cesoria_USB/Obudowa_USB-eSA
    > TA_External_Box_CEB_2235s.html
    >
    > Sam jestem ciekawy, czy takie urządzenie działa w trybie RAID.
    Dwa dyski obok siebie, to istotna wada. Gdy urządzenie spadnie
    raid dużo nie pomoże, rozwalą się oba.

  • 6. Data: 2012-07-31 19:46:37
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Chris napisał:

    > http://allegro.pl/qnap-ts-112-serwer-plikow-obudowa-
    sieciowa-2tb-i2530579086.html

    > Co najwyżej możesz zmienić dysk np. na WD serie Black

    Pisal, ze nie musi byc szybki, to bez sensu sugerujesz Black. Green da
    rade. JA mam w kompie backupowym wlasnie greeny.

  • 7. Data: 2012-07-31 19:50:26
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-07-31 19:46, Mr Misio pisze:

    sieciowa-2tb-i2530579086.html

    > Pisal, ze nie musi byc szybki, to bez sensu sugerujesz Black. Green da
    > rade. JA mam w kompie backupowym wlasnie greeny.

    Tylko że Black jest mniej awaryjny niż Green dla tego sugerowałem
    właśnie jego. Seria Black jest dedykowana do serwerów gdzie właśnie
    liczy się niezawodność.

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 8. Data: 2012-07-31 20:11:06
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Chris napisał:

    > Tylko że Black jest mniej awaryjny niż Green dla tego sugerowałem
    > właśnie jego. Seria Black jest dedykowana do serwerów gdzie właśnie
    > liczy się niezawodność.

    Dobrze, ze moje griny o tym nie wiedza :)

    Mysle, ze ten "poziom" cenowy/jakosciowy czyli dyski desktop/sata to nie
    bardzo jest co filozofowac o wyzszosci black nad green, bo zamiast
    doplacac do black sugerowalbym w takim razie UPS-a. Zabezpieczy on
    kolejne w kolejnosci ogniwo straty danych.

  • 9. Data: 2012-07-31 20:11:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-07-31, o godz. 19:46:37
    Mr Misio <m...@g...pl> napisał(a):

    > Pisal, ze nie musi byc szybki, to bez sensu sugerujesz Black. Green
    > da rade. JA mam w kompie backupowym wlasnie greeny.

    Green jest bardziej awaryjny. I zwykle ma obecnie rok gwarancji podczas
    gdy serie serwerowe zwykle mają 5 lat.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2012-07-31 21:11:18
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik " M.M." <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > być mały (gabarytowo), nie musi być lekki, nie musi być
    > ładny... musi być ekstremalnie niezawodny.

    Moja metoda:

    2*WD Black w komputerze
    2*WD Green wymienne w obudowie USB/eSATA
    n*DVD w pudełku.

    --
    marfi