  • 1. Data: 2011-09-09 09:46:27
    Temat: Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie
    Od: ble <""m3s(alele)m1et\"@(ble)p1o1c1zta.o1n1et.p2l">

    Witam,
    wczoraj podjechalem na stacje Orlenu w Krakowie zeby zatankowac paliwo.
    Dluzsza trasa i nie chcialem tego zostawiac na nastepny dzien. Komputer
    pokazuje zasieg 200 km. Srednie spalanie na dystansie ostatnich 1500 km
    pokazuje na poziome 7l/100km. Wskaznik pokazuje 1/4 zbiornika, ktory ma
    45l. Czyli na oko mam 14l w zbiorniku moze wiecej. Spodziewalem sie
    kupic okolo 30 l.
    Jakim cudem nalalo mi sie 41? Nigdy nie mialo to miejsca w takich
    okolicznosciach. 40 wchodzi jesli juz zapali sie lampka rezerwy, a to
    wczoraj nie mialo miejsca.

    Teraz pytanie. Czy ktos skladal reklamacje w takich przypadkach. Jest
    jakas szansa na wygranie? Odpuscic sobie?

    Pozdrawiam wszystkich.

  • 3. Data: 2011-09-09 10:00:14
    Temat: Re: Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 09.09.2011 09:46, alele ble pisze:
> [...]
    > Jakim cudem nalalo mi sie 41? Nigdy nie mialo to miejsca w takich
    > okolicznosciach. 40 wchodzi jesli juz zapali sie lampka rezerwy, a to

    Jaki samochód?
    Przy wlewie paliwa, na samym początku rury, w niektórych samochodach
    jest odpowietrznik, jak się go naciśnie, to do baku potrafi wejść
    dobrych kilka litrów paliwa więcej. Może jak nalewałeś paliwo niechcący
    nacisnąłeś ten odpowietrznik. A może paliwo nalewał Ci ktoś z obsługi,
    wtedy nalanie więcej było by w jego interesie.

  • 2. Data: 2011-09-09 10:00:14
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-09 09:46, alele ble pisze:
> [...]
    >
    > Teraz pytanie. Czy ktos skladal reklamacje w takich przypadkach. Jest
    > jakas szansa na wygranie? Odpuscic sobie?

    Weź kanister z podziałką i sprawdź. Jak ci wyjdzie źle to wzywaj PIH i
    reklamuj wszystkie tankowania na tej stacji.

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-09-09 10:31:25
    Od: ble <""m3s(alele)m1et\"@(ble)p1o1c1zta.o1n1et.p2l">

    On 2011-09-09 10:00, Albercik wrote:

> [...]
    > nacisnąłeś ten odpowietrznik. A może paliwo nalewał Ci ktoś z obsługi,
    > wtedy nalanie więcej było by w jego interesie.

    To byla Skoda Fabia I.
    Pistolet wsadzilem tak jak zawsze to robie i zablokowalem do
    samodzielnego wylaczenia.

  • 5. Data: 2011-09-09 10:44:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 09 Sep 2011 10:31:25 +0200, ble

    > To byla Skoda Fabia I.

    No i Fabia właśnie ma taki "dzyndzel", o którym wspomniał przedmówca.
    Zajrzyj pod korek, jest po prawej stronie, jakies 2-3 cm od krawędzi.

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2011-09-09 11:09:39
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Teraz pytanie. Czy ktos skladal reklamacje w takich
    > przypadkach. Jest jakas szansa na wygranie? Odpuscic
    > sobie?

    Wierzysz w to ze stacja w duzym miescie robi przekret na
    pomiarze? Zeby pierwszy lepszy niezadowolony ich
    podpieprzyl? Juz nie te czasy ze kazdy pracownik stacji mógl
    srubokretem "przeregulowac" dystrybutor :-).
    Jesli bardzo Ci zalezy na ustaleniu prawdy to tak jak mówia
    poprzednicy. Wez kanister, zwymiarj go i pojedz nalac
    paliwa. Wtedy bedziesz mial jasnosc. Bo czepianie sie stacji
    na podstawie wskazan "komputera" w aucie to lekki zart jest
    ;-).

  • 7. Data: 2011-09-09 11:27:30
    Od: ble <""m3s(alele)m1et\"@(ble)p1o1c1zta.o1n1et.p2l">

    On 2011-09-09 11:09, Robert_J wrote:

> [...]
    > Wez kanister, zwymiarj go i pojedz nalac paliwa. Wtedy bedziesz mial
    > jasnosc. Bo czepianie sie stacji na podstawie wskazan "komputera" w
    To nie jest zart. Dodatkowo przebieg od ostatniego tankowanie byl niski,
    a srednio robie prawie 500 km na zbiorniku. Po prostu ilosc wlanego
    paliwa zupelnie nie pasowala do wszystkich okolicznosci i faktow.
    Hipoteza z tym odpowietrznikiem byc moze jest sluszna. Musze to sprawdzic.

  • 8. Data: 2011-09-09 11:33:46
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2011-09-09 10:31, alele ble pisze:
    [..]

    > To byla Skoda Fabia I.
    > Pistolet wsadzilem tak jak zawsze to robie i zablokowalem do samodzielnego
    > wylaczenia.

    Tutaj zależy też od "czułości" dystrybutora/pistoletu. Czasem w swoim nie mogę
    zatankować w 3/4 pustego zbiornika gdyż co chwilę odbija a w innej stacji odbija
    gdy paliwo już jest "pod korkiem". Jeżeli spalanie mieści się w "normie" IMHO
    nie ma co kruszyć kopii.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 9. Data: 2011-09-09 11:33:50
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "ble" <""m3s(alele)m1et\"@(ble)p1o1c1zta.o1n1et.p2l"> napisal w
    wiadomosci news:j4cm65$boc$1@news.onet.pl...

> [...]
    > zupelnie nie pasowala do wszystkich okolicznosci i faktow. Hipoteza z tym
    > odpowietrznikiem byc moze jest sluszna. Musze to sprawdzic.

    Ja jak nalewan na róznych stacjach tez mam róznice. Wynika to z dwóch
    powodów - pistolety maja rózna czulosc - jednymi mozna nalac niemal do
    koncówki pistoletu, innymi - byle chlapniecie wystarczy do wylaczenia. Ja -
    zeby miec w miare podobne warunki nalewania - po pierwszym odbiciu próbuje
    jeszcze 2 razy do odbicia.
    Po drugie - 1/4 na wskazniku nie zawsze odpowiada 1/4 objetosci baku - maja
    po prostu niesymetryczne ksztalty. I na pierwszej 1/4 zbiornika przejezdzam
    znacznie wiecej, niz na ostatniej "1/4". Generalnie prawidlowe zuzycie widac
    po kazdym nastepnym tankowaniu (bo dolewasz róznice).
    Tomek

  • 10. Data: 2011-09-09 11:45:51
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    ble wrote:

    > To byla Skoda Fabia I.
    > Pistolet wsadzilem tak jak zawsze to robie i zablokowalem do
    > samodzielnego wylaczenia.

    Fabia słynie z tego że do jej 45 litrowego zbiornika da sie wlać 60
    litrów, jak wejdzie do układu odpowietrzania

    --
    Pozdro
    Massai