  • 1. Data: 2017-06-28 21:30:25
    Temat: Działanie sprzęgła po wymianie pompy
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Odebrałem dziś samochód po wymianie pompy sprzęgła. Poprzednia była
    nieszczelna, regularnie się zapowietrzała i sprzęgło przestawało się
    wyłączać.
    Wcześniej pedał chodził dość twardo, teraz bardzo miękko (za bardzo na mój
    gust), ALE: wcześniej sprzęgło brało około połowy skoku, teraz w górnej
    1/3... (tarcza sprzęgła ma 6-7 tys.)
    Wygodne to nie jest, a poza tym nie miałem pewności, czy mechanior czegoś
    nie skopał, więc wróciłem do warsztatu po wyjaśnienia i usłyszałem, że
    punkt łapania sprzęgła nie jest regulowany, tylko narzucony konstrukcją
    pompy, pompa została założona prawidłowa od tego modelu, więc inaczej być
    nie może.
    Mam nieodparte wrażenie, że to była odpowiedź obliczona na spławienie
    upierdliwego klienta i że jednak coś skopali.
    Czy grupowi mechanicy mogliby zabrać głos?

    Pacjent to Kia Sportage 2.0 crdi 2005 r.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2017-06-28 23:06:06
    Temat: Re: Działanie sprzęgła po wymianie pompy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Jun 2017 21:30:25 +0200, Maciek napisał(a):
> [...]
    > upierdliwego klienta i że jednak coś skopali.
    > Czy grupowi mechanicy mogliby zabrać głos?

    Odpowiedz moze i byla obliczona na splawienie, ale racje maja.
    Nic sie tam nie reguluje.
    Tak jak w hamulcach nic nie regulujesz.
    Uklad sam sie reguluje .

    J.

  • 3. Data: 2017-06-28 23:17:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 28 Jun 2017 21:30:25 +0200, w
    <1hd937j4qqm8e$.3d6kp06ads86.dlg@40tude.net>, Maciek <d...@p...onet.pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > gust), ALE: wcześniej sprzęgło brało około połowy skoku, teraz w górnej

    Ale normalne. W połowie to raczej niewygodne i nienormalne :)

  • 4. Data: 2017-06-28 23:18:25
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Jun 2017 23:06:06 +0200, J.F. napisał(a):

    > Odpowiedz moze i byla obliczona na splawienie, ale racje maja.
    > Nic sie tam nie reguluje.
    > Tak jak w hamulcach nic nie regulujesz.
    > Uklad sam sie reguluje .

    To skąd tak duża różnica w wysokości punktu łapania sprzęgła? Pedał nie
    jest niżej niż był. Może być nawet wyżej.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2017-06-28 23:20:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Jun 2017 23:17:40 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Ale normalne. W połowie to raczej niewygodne i nienormalne :)

    To w takim razie ja miałem same nienormalne samochody ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2017-06-29 01:42:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:

    > Wcześniej pedał chodził dość twardo, teraz bardzo miękko (za
    > bardzo na mój gust)

    tak może być

    , ALE: wcześniej sprzęgło brało około połowy
    > skoku, teraz w górnej 1/3

    pompa jest teraz "dłuższa" bardziej wyciska płyn

> [...]
    > łapania sprzęgła nie jest regulowany, tylko narzucony konstrukcją
    > pompy, pompa została założona prawidłowa od tego modelu, więc

    może być bo było :)

    > Mam nieodparte wrażenie, że to była odpowiedź obliczona na
    > spławienie upierdliwego klienta i że jednak coś skopali.

    no była ale co oni ci teraz poradzą? zeszlifują popychacz?
    nawiercą i skrócą?

    Lekka zmiana produkcyjna wymiaru przekłada sie na wielką zmianę
    odczuwania sprzęgła. Nie pierwszy raz nowe cześci są gorsze od tych
    sprzed 10 lat.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 7. Data: 2017-06-29 09:40:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-29 o 01:42, PiteR pisze:

> [...]
    >
    > Lekka zmiana produkcyjna wymiaru przekłada sie na wielką zmianę
    > odczuwania sprzęgła. Nie pierwszy raz nowe cześci są gorsze od tych

    Znaczy, że ktoś wymyślił pompę sprzęgła bez nakrętki regulacyjnej???

    Maćku - weź, zobacz jak tam jest i napisz.
    Chyba łatwiej i szybciej jest samemu obejrzeć, niż pytać się na grupach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2017-06-29 09:45:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Jun 2017 09:40:22 +0200, Adam napisał(a):

    > Znaczy, że ktoś wymyślił pompę sprzęgła bez nakrętki regulacyjnej???
    >
    > Maćku - weź, zobacz jak tam jest i napisz.
    > Chyba łatwiej i szybciej jest samemu obejrzeć, niż pytać się na grupach.

    Taki mam plan, tylko jeżeli ta nakrętka znajduje się za przegrodą, to nie
    mam się do niej jak dostać. Od strony pedału żadnej nakrętki nie widzę, ale
    jeszcze sprawdzę.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2017-06-29 10:30:47
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-06-29 o 01:42, PiteR pisze:

    > Lekka zmiana produkcyjna wymiaru przekłada sie na wielką zmianę
    > odczuwania sprzęgła. Nie pierwszy raz nowe cześci są gorsze od tych
    > sprzed 10 lat.

    Ja w C2 1.4 HDI miałem wymieniany siłownik, też do nowej pracy pedału
    sprzęgła trzeba było się po prostu przyzwyczaić. Żadnej regulacji, cały
    serwis to jedynie możliwość odpowietrzania układu.

    Możnaby kupić oryginał używany zamiast zamiennika o niewiadomo jakiej
    tolerancji wykonania. Większa szansa, ze działanie będzie podobne,
    mniejsza szansa, że po chwili też nie padnie. Wybór należy do właściciela.

    --
    viktorius

  • 10. Data: 2017-06-29 13:02:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-28 o 21:30, Maciek pisze:

    > Czy grupowi mechanicy mogliby zabrać głos?

    Podstawowa sprawa, czy sprawdziłeś, Ty lub mechanik, poziom płynu w
    zbiorniku? Może układ się zapowietrza, może wysprzęglik jest walnięty?