  • 1. Data: 2013-12-09 13:22:29
    Temat: Dziwny błąd SVG - linkowanie JS
    Od: Marek <p...@s...com>

    Mam następującą linię kodu:

    <svg:svg
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:cc="http://creativecommons.org/ns#"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-n
    s#"
    xmlns:svg="http://www.w3.org/2000/svg"
    xmlns:sodipodi="http://sodipodi.sourceforge.net/DTD/
    sodipodi-0.dtd"
    xmlns:inkscape="http://www.inkscape.org/namespaces/i
    nkscape"
    width="500"
    height="500"
    id="svg2"
    version="1.1"
    inkscape:version="0.48.4 r9939"
    sodipodi:docname="Categories.svg">

    <script xlink:href="skrypt.js"></script>

    Nie działa coś takiego. Pod FF otrzymuję błąd:

    Błąd przetwarzania XML: przedrostek nie jest związany z przestrzenią nazw

    Analogicznie pod IE11:

    "The specified prefix has not been declared"

    Macie koncepcję co jest źle? Co ciekawsze, skrypt umieszczony pomiędzy
    elementami <script> zachowuje się poprawnie. Nie można jedynie dołączać
    zewnętrznego skryptu.

    Marek

  • 2. Data: 2013-12-09 20:28:32
    Temat: Re: Dziwny błąd SVG - linkowanie JS
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 09 Dec 2013 13:22:29 +0100, Marek napisał(a):

    > <script xlink:href="skrypt.js"></script>
    >
    > Nie działa coś takiego. Pod FF otrzymuję błąd:
    >
    > Błąd przetwarzania XML: przedrostek nie jest związany z przestrzenią nazw

    Nie masz zdefiniowanej wcześniej przestrzeni nazw xlink

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2013-12-09 21:49:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-09 20:28, Borys Pogoreło pisze:

    > Nie masz zdefiniowanej wcześniej przestrzeni nazw xlink

    Faktycznie! Zamiast ręcznie zainicjować dokument, to zdałem się na
    Inkscape. Ten program w równym stopniu pomaga jak i utrudnia.

    Ale to jeszcze nie wszystko jak się okazało. Nie wiem dlaczego (i nie
    rozumiem) należy użyć <svg:script..> a nie <script>. Czy wiesz w czym
    rzecz? Sądziłem, że przestrzeń svg obowiązuje jako domyślna w SVG. W
    dodatku praktycznie 100% przykładów nie używa określania tejże
    przestrzeni. Czy jeszcze coś powinienem zadeklarować?

    Marek

  • 4. Data: 2013-12-09 21:56:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-09 21:49, Marek pisze:
    > Czy jeszcze coś powinienem zadeklarować?

    Już sobie odpowiedziałem co :-D Dziękuję za pomoc.

    Marek