  • 1. Data: 2020-12-27 15:35:59
    Temat: Eagle - uklad scalony - wyprowadzenia
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Zaczalem bawic sie w projektowanie plytek za pomoca Eagle'a.
    No i na starcie utknalem.
    Przerysowywuje schemat z ukladem LM555 i oznaczenia pinow z karty
    scalaka roznia sie od tego, co mam w bibliotece w Eagle'u.
    Dlaczego tak sie dzieje i co robie zle?:)
    Tutaj wkleilem oba oznaczenia i nie wiem co dalej robic:)
    https://zapodaj.net/3fbd082c30944.jpg.html
    Bede wdzieczny za pomoc.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2020-12-27 16:14:31
    Temat: Re: Eagle - uklad scalony - wyprowadzenia
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 27.12.2020 15:35, gobo wrote:

    > Przerysowywuje schemat z ukladem LM555 i oznaczenia pinow z karty
    > scalaka roznia sie od tego, co mam w bibliotece w Eagle'u.
    > Dlaczego tak sie dzieje i co robie zle?:)

    Ale przecież się nie różnią. ;)
    Zwróć uwagę na numerację wyprowadzeń. Na schemacie są w innej
    kolejności, niż w rzeczywistości. Symbol elementu na schemacie nie musi
    ściśle odpowiadać rzeczywistości, nieraz się go optymalizuje pod kątem
    przejrzystości, np. celem uniknięcia plątaniny krzyżujących się poleceń. :)

  • 3. Data: 2020-12-27 16:25:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Dec 2020 15:35:59 +0100, gobo <g...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Przerysowywuje schemat z ukladem LM555 i oznaczenia pinow z karty
    > scalaka roznia sie od tego, co mam w bibliotece w Eagle'u.
    > Dlaczego tak sie dzieje i co robie zle?:)

    Nie rozumiem w czym problem (chyba zrobiłeś jakoś skrót myślowy),
    bardzo często oznaczenia elementów w bibliotece jest inne (skrótowe)
    niż to co jest w datasheet. No to sobie popraw w bibliotece, żeby
    było takie jak chcesz....

    --
    Marek

  • 4. Data: 2020-12-27 16:26:33
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 27.12.2020 o 15:35, gobo pisze:
> [...]
    > Dlaczego tak sie dzieje i co robie zle?:)
    > Tutaj wkleilem oba oznaczenia i nie wiem co dalej robic:)

    Ale co ci się nei zgadza. Przecież GND który jest na lewym rysunku na
    pinie 1, na elemencie z biblioteki też ma nr pinu 1. To że si eznajduje
    w prawym górnym rogu tego elementu z biblioteki, nie ma znaczenia.
    Głupio narysowane. Mógłby być umieszczony na dolnym boku biblioteki a np
    zasilanie V+ na górnym -tak się często robi. A o tym do którego
    fizycznie pinu będzie podpięty w footprincie. Tak czy inaczej przy
    prowadzeniu ścieżek będzie próbował GND podpiąć do pinu 1 z lewego
    rysunku a V+ do pinu 8. Po to jest numer pinu w bibliotece.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2020-12-28 01:58:29
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    gobo <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Przerysowywuje schemat z ukladem LM555 i oznaczenia pinow z karty
    > scalaka roznia sie od tego, co mam w bibliotece w Eagle'u.

    Nie różnią, przyjrzyj się numeracji. Po prostu ten symbol jest
    zaprojektowany tak, żeby dobrze wyglądał na schemacie. To, że
    symbol ma 8 pinów, po 4 na stronę, nie sprawia, że jest odpowiednikiem
    fizycznego wyglądu układu w obudowie.

    --
    - Panie dyrektorze, czy moglbym otrzymac dzien urlopu, by pomoc
    tesciowej przy