  • 1. Data: 2011-04-17 12:45:35
    Temat: Eko driving
    Od: lukz <l...@v...pl>

    Heh, na pewno to zauwazyliscie. Odkad ceny paliw ostro poszly w gore,
    ludzie zaczeli sporo wolniej i oszczedniej jezdzic ;)

    Pedza teraz takie slimaki 90km/h po autostradzie, poza miastem 70km/h
    maksymalnie, nie patrzac ze za nimi sie juz niezly korek zrobil, itd..

    Nawet miszczowie w drogich autach, ktorzy rok temu palili gumy gdzie sie
    tylko da, teraz grzeczne jada w sznureczku.. ;) Ciekawe, jak beda
    wygladac statystyki wypadkow za jakis czas, teoretycznie ruch sie
    uspokoil. Moze po prostu tu jest sposob na zmniejszenie wypadkowosci -
    podniesc ceny na 10zl za litr i juz :)

    Z ciekawosci, sam sprobowalem eko drajwingu, staram sie nie przekraczac
    2000 obrotow, co przy moim dieslu daje jakies 80-90 km/h na 5 biegu. No
    nie powiem spalanie mocno spadlo.. Jednak slimaczenie 50km/h droga
    krajowa za jakims eko dziadkiem jest jednak nie na moje nerwy.. ;)

    Na koniec, powiedzcie mi jak to jest: cena ON rosnie, bo ceny na
    swiatowych rynkach, kurs dolara, Libia, ble ble, ble.. Ale dlaczego
    rosnie tez cena Biodiesla na Bliskiej, ktory przeciez jest robiony z
    rzepaku! Banda zlodzieji i tyle! ;)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-04-17 12:58:07
    Temat: Re: Eko driving
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "lukz" <l...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > swiatowych rynkach, kurs dolara, Libia, ble ble, ble.. Ale dlaczego rosnie
    > tez cena Biodiesla na Bliskiej, ktory przeciez jest robiony z rzepaku!

    Akurat co do Bio to tez ciagle sie zastanawiam :P

    Ja tam staram sie wykozystac moment obrotowy, zeby nie ciagac tego HDI. Z 18
    tys km srednie mam 6.7l/100

    No nie no ale w trasie jechac 90km/h to tak :/

    U mnie 3 tys obr jest rowno 130 km/h na liczniku. I generalnie tego nie
    przekraczam.

    Szkoda wlasnie ze do tego silnika sie nie na bio zalac :/

    Jak mialem polo to jakbym go nie katowal moim stylem jezdzenia to jakos
    wiecej jak 5.5 nie chcial spalic, a srednia z prawie 60 tys wyszla 4.97
    l/100km

    Ale slimaczyc sie za kims nie musisz przecie, wyprzedzasz a potem dalej
    jedziesz spokojnie, przecie spalanie wzrasta jak wciszniesz gaz w podloge.
    PZDr
    Adam

  • 3. Data: 2011-04-17 13:01:18
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "lukz" <l...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Heh, na pewno to zauwazyliscie. Odkad ceny paliw ostro poszly w gore,
    > ludzie zaczeli sporo wolniej i oszczedniej jezdzic ;)

    bzdura.
    Nie zauważylem tej prawidłowości. Jakiś pismak, gdzies napisał i teraz
    ludziska powielają.

    ps. co do ekodrajwingu - ludzie którzy o nim piszą zwykle nie mają pojęcia
    na czym to polega, więc wdawanie sie w dyskusje na ten temat uważam za
    bezcelowe.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 4. Data: 2011-04-17 13:12:31
    Od: Paweł Ubysz <p...@g...pl>

    W dniu 2011-04-17 12:45, lukz pisze:

> [...]
    > swiatowych rynkach, kurs dolara, Libia, ble ble, ble.. Ale dlaczego
    > rosnie tez cena Biodiesla na Bliskiej, ktory przeciez jest robiony z

    A rzepak tanieje ?

  • 5. Data: 2011-04-17 13:23:08
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 17.04.2011 13:12, Paweł Ubysz pisze:
    > A rzepak tanieje ?

    Wożenie rzepaku zwykłym ON zdrożało. Jakby był przepis, że rzepakowy
    można tylko przewozić pojazdami zasilanymi rzepakiem to by nie drożał. (:

    S.

  • 6. Data: 2011-04-17 13:24:17
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    lukz napisał(a):
    > Na koniec, powiedzcie mi jak to jest: cena ON rosnie, bo ceny na
    > swiatowych rynkach, kurs dolara, Libia, ble ble, ble..

    Czerwiec 2008
    Na światowych giełdach baryłka - 131,14 $
    Na stacjach w Polsce, litr Pb95 - 4,70 zł
    Marzec 2010
    Na światowych giełdach baryłka - 113,28 $
    Na stacjach w Polsce, litr Pb95 - 5 zł

    Ceny buraka cukrowego w skupie
    styczeń 2011 - 0,93 zł za kg buraka - 3,20-3,30 zł kg cukru w sklepie
    początek lutego 2011 - 0,75 zł za kg - 3,80-3,90 kg cukru
    koniec lutego 2011 - 0,66 zł za kg - 5 zł kg cukru

    Niech POpaprańcy powiedzą Ci jak to jest, tylko czy to będzie do
    łyknięcia. Jawnie naród mają za stado baranów.
    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2011-04-17 13:30:49
    Od: Paweł Ubysz <p...@g...pl>

    W dniu 2011-04-17 13:24, Krzysztof 45 pisze:

    > Czerwiec 2008
    > Na światowych giełdach baryłka - 131,14 $
    Kurs dolara - 1 $ = 2,16 zł

    > Na stacjach w Polsce, litr Pb95 - 4,70 zł

    czyli 2, 17 USD za litr Pb95
    > Marzec 2010
    > Na światowych giełdach baryłka - 113,28 $
    1$= 2,80 zł

    > Na stacjach w Polsce, litr Pb95 - 5 zł

    czyli 1,8 USD za litr Pb95

  • 8. Data: 2011-04-17 13:33:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Krzysztof 45

> [...]
    > Pb95 - 4,70 zł Marzec 2010
    > Na światowych giełdach baryłka - 113,28 $ Na stacjach w Polsce, litr
    (...)
    > Niech POpaprańcy powiedzą Ci jak to jest, tylko czy to będzie do
    > łyknięcia. Jawnie naród mają za stado baranów.

    Za dolary benzynę kupujesz?

  • 9. Data: 2011-04-17 13:39:59
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    > bzdura.
    > Nie zauważylem tej prawidłowości. Jakiś pismak, gdzies napisał i teraz
    > ludziska powielają.

    Dokładnie. W ubiegłym tygodniu zrobiłem kilka kursów Katowice-Kraków i
    nie zauważyłem żadnych zmian w sposobie poruszania się samochodów na A4
    w stosunku do lat poprzednich.

    --
    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 10. Data: 2011-04-17 13:49:30
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-04-17 12:45, lukz pisze:
    > Heh, na pewno to zauwazyliscie. Odkad ceny paliw ostro poszly w gore,
    > ludzie zaczeli sporo wolniej i oszczedniej jezdzic ;)

    No ja też jakoś, podobnie jak inne osoby udzielające się w wątku, nie
    zauważyłem :)
    Sam tym bardziej stylu jazdy nie zmieniałem, bo LPG nie dość, że
    ostatnio nie podrożało, to jeszcze zdarzyło mu się potanieć :)

    Wydaje mi się natomiast, że trochę zmniejszył się ruch, korki trochę
    mniejsze. Ale to tylko moje subiektywne, niczym nie poparte wrażanie.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz