  • 11. Data: 2024-03-14 07:53:33
    Temat: Re: Ekran e-ink czy nieużywany traci kontrast?
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    W dniu 13.03.2024 o 17:18, Marek pisze:
> [...]
    > ekranu z czcionką jeszcze sprzed uruchomienia po 4 latach:
    >
    > http://31.182.124.137/bins/eink1.jpg
    >
    > Po uruchomieniu po 4 latach, ten sam fragment ekranu z tą samą czcionką
    > wygląda tak:
    >
    > http://31.182.124.137/bins/eink2.jpg
    >

    > Litery są jakby wyblakłe, nie jednorodnie kontrastowe. Przy większej
    > czczcionce tego efektu nie widać, pixele "palą" się jednorodnie.
    >
    > Czy to jakiś efekt leżakowania ekranu, przez co kopułki bardziej leniwie
    > reagują teraz? Ciekawe czy z czasem (po wielokrotnym odświeżaniu) to

    W takich czytnikach obracają się niewielkie kuleczki z jednej strony
    białe, z drugiej czarne. Pewnie po prostu barwnik wyblakł.

    --
    Cezary Grądys<c...@w...onet.pl

  • 12. Data: 2024-03-14 08:51:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Mar 2024 07:32:22 +0100, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Może tak było od początku. Zobacz pod lupą czy te piksele samotne
    > różnią
    > się od posklejanych.

    No nie było, przed ożywieniem zrobiłem zdjęcie. Linki są w 1 poście.
    Te defekty w fontach od razu rzuciły się w oczy.
    Mam wrażenie że nie przeczytałeś do końca posta, który komentujesz.
    Tak samotne pixele różnią się od posklejanych. O tym był post. Jeśli
    kształt fontu stworzony jest z pixeli nie dotykających się i rzadko
    rozmieszczonych to są blade. Ale ta sama liczba pixeli sklejona w
    kupkę jest kontrastowa.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2024-03-14 08:52:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Mar 2024 07:53:33 +0100, Czarek <c...@w...onet.pl>
    wrote:
    > białe, z drugiej czarne. Pewnie po prostu barwnik wyblakł.

    Nie, czytaj dalej.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2024-03-14 09:22:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    http://31.182.124.137/bins/eink4.jpg

    --
    Marek

  • 15. Data: 2024-03-14 09:28:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.03.2024 o 08:51, Marek pisze:

> [...]
    > fontu stworzony jest z pixeli nie dotykających się i rzadko
    > rozmieszczonych to są blade. Ale ta sama liczba pixeli sklejona w kupkę

    Myślałem, że ten ostry to dwupikselowa czcionka.
    Elektrostatyczność pigmentom nadana jest raz na zawsze? To tak jak w
    magnesie stałym.

    Robert