  • 1. Data: 2024-05-05 16:13:32
    Temat: Programator czasowy TUYA.
    Od: nadir <n...@h...org>

    Czy ktoś ma i używa takich lub podobnych programatorów czasowych?
    https://allegro.pl/oferta/programator-czasowy-inteli
    gentne-gniazdko-smart-wifi-tuya-timer-watomierz-1128
    6368280
    Czy to wymaga stałego podłączenia do internetu żeby działała funkcja
    sterowania czasowego czy net jest wymagany tylko do programowania, a
    urządzenie potem działa w pełni autonomicznie?

  • 2. Data: 2024-05-06 02:02:24
    Temat: Re: Programator czasowy TUYA.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-05, nadir <n...@h...org> wrote:
> [...]
    > sterowania czasowego czy net jest wymagany tylko do programowania, a
    > urządzenie potem działa w pełni autonomicznie?

    Nie testowałem pod tym kątem, ale mam jeden w lokalizacji z zanikającym
    wifi i zdarzało się, że nie wy/załączał. Podejrzewam, że mogą być i
    takie i takie, ale pewnie większość "generyków" wymaga połączenia.
    https://www.reddit.com/r/homeautomation/comments/x7a
    as9/smart_plug_schedule_turn_on_without_internet/

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2024-05-07 07:47:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 May 2024 16:13:32 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:
    > Czy ktoś ma i używa takich lub podobnych programatorów czasowych?

    Mam takich z 10, kupowane w Leroy (marka na pewno inna niż Blow)

    > urządzenie potem działa w pełni autonomicznie?

    Wygląda na to, że tak. Natomiast z tymi co mam są inne problemy:
    - same wyłączają gdy napięcie jest za wysokie (gdy fotowoltaika
    sąsiada podbija mi napięcie za bardzo)
    - aplikacja Tuya Smart ma błędy w logice timera, powodujące czasami
    niemożność zaprogramowania jakiś zdarzeń bo twierdzi, że coś z czym
    się wyklucza gdy nic takiego nie występuje. Czasami zaprogramowane
    zdarzenie znika z timera
    - problem z urządzeniami i aplikacją jeśli używa się wifi z opcją
    "guest network" separujacą urządzenia iot tuya od sieci domowej ale
    obie będące w tym samym netbloku. Urządzenia tuya wysyłają
    broadcasty, które przechodzą przez filtr guest network, takie
    broadcasty docierają do aplikacji która wtedy próbuje łączyć się z
    urządzeniem lokalnie a nie przez chmurę. Ale oczywiście lokalnie się
    nie połączy z powodu izolacji jaką wprowadza "guest network".

    --
    Marek

  • 4. Data: 2024-05-07 16:56:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nie testowałem pod tym kątem, ale mam jeden w lokalizacji z zanikającym
    > wifi i zdarzało się, że nie wy/załączał. Podejrzewam, że mogą być i
    > takie i takie, ale pewnie większość "generyków" wymaga połączenia.

    No tego właśnie się obawiałem.