  • 1. Data: 2014-11-08 18:22:45
    Temat: Fajny z wyglądu Canon
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    CANON PowerShot SX510 HS niedrogi a o wyglądzie lustrzankowym, jakie
    opinie, a może jeszcze są jakieś w ten deseń?

  • 2. Data: 2014-11-08 18:38:01
    Temat: Re: Fajny z wyglądu Canon
    Od: trolling tone <az_anyad@org>

    W dniu 2014-11-08 o 18:22, Borneq pisze:
    > CANON PowerShot SX510 HS niedrogi a o wyglądzie lustrzankowym, jakie
    > opinie, a może jeszcze są jakieś w ten deseń?

    Moja opinia jest taka, że wygląd aparatu kiepsko przekłada się
    na jakość zdjęć. A kompakt o wyglądzie lustrzankowym pozbywa się
    podstawowej zalety kompaktów, czyli małych wymiarów i masy.

  • 3. Data: 2014-11-08 18:41:26
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-11-08 o 18:38, trolling tone pisze:
    > Moja opinia jest taka, że wygląd aparatu kiepsko przekłada się
    > na jakość zdjęć. A kompakt o wyglądzie lustrzankowym pozbywa się
    > podstawowej zalety kompaktów, czyli małych wymiarów i masy.

    Jakość zdjęć od czego zależy? Od wielkości obiektywu? Czy są gdzieś
    testy nienajdroższych aparatów?

  • 4. Data: 2014-11-08 19:55:06
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 08 Nov 2014 18:41:26 +0100, Borneq napisał(a):

    > Jakość zdjęć od czego zależy? Od wielkości obiektywu? Czy są gdzieś
    > testy nienajdroższych aparatów?

    W największym uproszczeniu od wielkości matrycy. Są pewnie wyjątki, ale
    generalnie słuszna jest zasada, że im większa (rozmiar fizyczny) matryca,
    tym lepsza jakość obrazu.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 5. Data: 2014-11-08 20:07:09
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-11-08 o 19:55, P.B. pisze:
    > W największym uproszczeniu od wielkości matrycy. Są pewnie wyjątki, ale
    > generalnie słuszna jest zasada, że im większa (rozmiar fizyczny) matryca,
    > tym lepsza jakość obrazu.

    Czyli lustrzanki. I jak matryca dwa razy większa, to chyba musi być dwa
    razy dłuższy obiektyw aby bł równoważny. Czyli dla 24x36mm potrzeba by
    teleobiektywów do zoomu.

  • 6. Data: 2014-11-08 20:35:16
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 08 Nov 2014 20:07:09 +0100, Borneq napisał(a):

    > Czyli lustrzanki. I jak matryca dwa razy większa, to chyba musi być dwa
    > razy dłuższy obiektyw aby bł równoważny.

    Tak.

    > Czyli dla 24x36mm potrzeba by
    > teleobiektywów do zoomu.

    Nie wiem co to są "teleobiektywy do zoomu", ale jeżeli chcesz napisać, że
    obiektywy do lustrzanek z FF (24x36) muszą mieć proporcjonalnie długie
    ogniskowe, jeżeli mają mieć podobne kąty widzenia, to masz rację.
    Standardowy zoom dla APS-C to zwykle 18-55, a dla FF 28-70.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 7. Data: 2014-11-08 21:11:26
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-11-08 o 20:35, P.B. pisze:
> [...]
    > ogniskowe, jeżeli mają mieć podobne kąty widzenia, to masz rację.
    > Standardowy zoom dla APS-C to zwykle 18-55, a dla FF 28-70.

    Na przykład obiektyw PowerShot SX510 HS ma ogniskową 4,3-129,0 mm
    (odpowiednik formatu 35 mm: 24-720 mm)
    Gdyby mieć jakąś bardzo dobrą lustrzankę z matrycą taką jak ma film 35
    mm, obiektyw musiał by mieć powyższą długość ogniskowej. Oczywiście to
    przykład skrajny i tylko trochę większa matryca coś daje, ale oznacza
    powiększenie obiektywu i wymienność zamiast zooma.

  • 8. Data: 2014-11-09 23:45:28
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-08 19:55, P.B. pisze:

    > W największym uproszczeniu od wielkości matrycy. Są pewnie wyjątki, ale
    > generalnie słuszna jest zasada, że im większa (rozmiar fizyczny) matryca,
    > tym lepsza jakość obrazu.

    Pomijanie kwestii obiektywu pod kątem jakości obrazu nie jest najlepszym
    pomysłem. Większa matryca ma większy potencjał, ale czy zostanie on
    wykorzystany to zależy co podepniemy.

    --
    marcin

  • 9. Data: 2014-11-09 23:46:22
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-08 20:07, Borneq pisze:

    > Czyli lustrzanki.

    Niekoniecznie, są jeszcze inne aparaty z względnie dużą fizycznie matrycą.

    --
    marcin

  • 10. Data: 2015-02-26 19:44:30
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-11-08 o 18:22, Borneq pisze:
    > CANON PowerShot SX510 HS niedrogi a o wyglądzie lustrzankowym, jakie
    > opinie, a może jeszcze są jakieś w ten deseń?
    A jak wygląda porównanie CANON PowerShot SX510 HS z Olympus SP-100EE ?