  • 1. Data: 2010-01-29 16:31:32
    Temat: Falownik Coupley - rozwiązanie problemu
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Hejka,

    jako, że parę tygodni temu zainicjowałem konkurs "co się stało z moim
    falownikiem" tutaj rozwiązanie problemu.

    Okazało się, że amerykanie też potrafią produkować buble. Jako, że miałem
    już element zastępczy w postaci nowego falownika za drobne 1k$, zabrałem się
    za sekcję zwłok. Przyczyną defektu okazał się zimny lut w okolicy termistora
    ograniczającego prąd udarowy baterii kondensatorów. Jak ci amerykańcy wpadli
    na ten głupi pomysł taki termistor wlutować w płytkę, nie mam pojęcia. Dla
    informacji: tam może być 20A przy 350VDC, energia udaru > 100J.
    Stary naprawiłem, tak, że mamy element zapasowy.

    Waldek, KSC, Cape Canaveral, FL

  • 2. Data: 2010-01-29 17:43:26
    Temat: Re: Falownik Coupley - rozwiązanie problemu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de>
> [...]
    > pojęcia. Dla
    > informacji: tam może być 20A przy 350VDC, energia udaru > 100J.

    Bo ja wiem czy taki glupi .. jakos przejsc przeciez trzeba.
    Nauczka na przyszlosc - kilka takich termistorow rownolegle :-)

    A w NASA przybedzie kolejna wytyczna do projektowania ukladow.

    A tak swoja droga .. to co wlasciwie wykonczylo to przelaczenie ?
    kiepski lut od samego poczatku, czy wystarczy spory prad udarowy i
    nawet dobry lut sie sp* ?

    J.

  • 3. Data: 2010-01-29 18:45:05
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de>
    >
    > Bo ja wiem czy taki glupi .. jakos przejsc przeciez trzeba.
    > Nauczka na przyszlosc - kilka takich termistorow rownolegle :-)

    Zaraz koło tego termistora są trzy pręty (wsporniki metalowe) przykręcone
    śrubami do dwóch płytek. Tymi wspornikami leci DC z prostownika
    zintegrowanego z mostkiem IGBT do płytki górnej, na której znajduje się ten
    termistor. Najprostszym dobrym rozwiązaniem byłoby przyspawanie punktowe
    termistora do dwóch końcówek śrubowych i przykręcenie ich do tych
    wsporników, bo i tak jest tam przylutowany. Tego typu połączenia widziałem
    wielokrotnie, tam, gdzie elementy w normalnej pracy osiągają znaczne
    temperatury.

    > A w NASA przybedzie kolejna wytyczna do projektowania ukladow.
    NASA ma chwilowo inne problemy. Obama chce urżnąć Kijka, czyli ARESa i 7000
    ludzi w KSC pójdzie na zające. Constellation na odstrzał.

    > A tak swoja droga .. to co wlasciwie wykonczylo to przelaczenie ?
    > kiepski lut od samego poczatku, czy wystarczy spory prad udarowy i
    > nawet dobry lut sie sp* ?

    Myślę, że obie opcje jednocześnie. Płytka w okolicy wygląda, jakby część
    cyny wyparowała z połączenia (biały nalot), przemawiałoby to za opcją 1. Ale
    możliwe też, że połączenie było już na "in God we trust" i się bardziej
    grzało niż ustawa przewiduje.

    Waldek