  • 1. Data: 2014-09-26 20:33:43
    Temat: Flyback - połączenie wejścia z wyjściem
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Jest sobie bardzo prostacka przetwornica flyback zrobiona na 555, która
    z mniej więcej 300VDC robi 5VDC ale ma połączone galwanicznie plus 300 z
    minusem 5 (czyli tak naprawdę GND elektroniki która z tego jest
    zasilana) - taki wymóg w tym urządzeniu. Przyszła pora żeby zmienić tą
    przetwornice na coś normalnego, bo ta na "piątkach" nie ma żadnego
    feedbacku, ani niczego co powinna mieć normalna przetwornica. Przykładów
    flybacków 300VDC/5DC jest mnóstwo i to nie problem - pytanie czy w
    przetwornicach, w których siedzi już jakiś "normalny" scalony kontroler
    SMPS (z feedbackiem na opto) można beztrosko połączyć "+" wejścia z "-"
    wyjścia?
    Chyba, żeby dać jakiegoś buck-boosta z kluczem low-side i wtedy mam "z
    urzędu" połączony +in z -out. Coś jak tutaj na stronie 7:
    http://www.es.co.th/schemetic/pdf/lnk304-306.pdf
    Jedno małe ale, z 300VDC nie mogę pociągnąć więcej niż 2-3mA (RMS), na
    wyjściu 5V i tak potrzebuję zasilić tylko procka i parę pierdółek.

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2014-09-26 22:21:08
    Temat: Re: Flyback - połączenie wejścia z wyjściem
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Friday, September 26, 2014, 8:33:43 PM, you wrote:

> [...]
    > przetwornicach, w których siedzi już jakiś "normalny" scalony kontroler
    > SMPS (z feedbackiem na opto) można beztrosko połączyć "+" wejścia z "-"

    Można bez problemów.

    > Chyba, żeby dać jakiegoś buck-boosta z kluczem low-side i wtedy mam "z
    > urzędu" połączony +in z -out. Coś jak tutaj na stronie 7:
    > http://www.es.co.th/schemetic/pdf/lnk304-306.pdf

    Też można.

    > Jedno małe ale, z 300VDC nie mogę pociągnąć więcej niż 2-3mA (RMS),

    Nie ma pojęcia RMS dla DC. Prąd RMS dla napięcia stałego == prąd
    średni.

    > na wyjściu 5V i tak potrzebuję zasilić tylko procka i parę pierdółek.

    W momencie rozruchu prąd pobierany będzie wyższy.

    Jeśli się zdecyduje na buck-boost to pamiętaj, że dławik jest tu dość
    krytyczny - nie może tam wsadzić byle szpuleczki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-09-27 21:44:48
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 26.09.2014 22:21, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Można bez problemów.

    A i to już mnie bardzo zadowala! Dzięki Roman!

    > Nie ma pojęcia RMS dla DC. Prąd RMS dla napięcia stałego == prąd
    > średni.

    No dobra wiem, wczoraj siedziałem i liczyłem, liczyłem, liczyłem te
    przetwornice i pewnie mi się pokręciło z prądem RMS w uzwojeniach.

    > W momencie rozruchu prąd pobierany będzie wyższy.

    Czy da się temu jakoś zaradzić? Jakiś softstart?

    > Jeśli się zdecyduje na buck-boost to pamiętaj, że dławik jest tu dość
    > krytyczny - nie może tam wsadzić byle szpuleczki.

    Będę pamiętał!

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2014-09-27 21:50:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Saturday, September 27, 2014, 9:44:48 PM, you wrote:

> [...]
    > przetwornice i pewnie mi się pokręciło z prądem RMS w uzwojeniach.
    > Czy da się temu jakoś zaradzić? Jakiś softstart?

    Ale po co? Masz tam chyba jakiś kondensator?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2014-09-27 22:21:39
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jakis pdf?

  • 6. Data: 2014-09-27 23:24:31
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 27.09.2014 21:50, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale po co? Masz tam chyba jakiś kondensator?

    Mam, tyle, że są dwa problemy:
    - na obecnym układzie bywało, że "przetwornica" nie chciała ruszyć -
    zżerała przy starcie prawie cały ładunek z kondensatora i się wszystko
    dławiło
    - z różnych powodów (m.in. norm na to dziwne ustrojstwo) nie można
    dowolnie zwiększać tej pojemności

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2014-09-27 23:25:46
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 27.09.2014 22:21, platformowe głupki wrote:
    > jakis pdf?

    Ale od czego chcesz ten pdf?

    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2014-09-27 23:28:31
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    pytam Ciebie bo ten chujek mi nie powie,
    z jakiego pdfa liczysz?

  • 9. Data: 2014-09-28 00:06:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Saturday, September 27, 2014, 11:24:31 PM, you wrote:

> [...]
    > dławiło
    > - z różnych powodów (m.in. norm na to dziwne ustrojstwo) nie można

    Exi?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2014-09-28 11:25:58
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-09-27 23:25, Jakub Rakus pisze:

    > Ale od czego chcesz ten pdf?

    :)))))))
    pomyliły Ci się wątki, czy grupy platformowy głupku :)